Ačkoliv neupíráme kvality hře Halo Infinite, zejména pak jejímu multiplayeru, se hrou se to nemá s ohledem na doručování slíbeného obsahu dvakrát dobře. Už několikrát vývojáři odložili vydání důležitých součástí, jako je level editor Forge a hlavně online kooperační kampaň, díky které by bylo možné prožít si příběhovou část v pozměněné dynamice. Nic z toho ve hře stále není a s končícím létem se nezdá, že by se na tomto stavu mělo něco v nejbližších dnech změnit. A to i navzdory slibům, které vývojáři hráčům dali začátkem roku.
Pokud se máme bavit o režimu Forge, slibovaná beta stále nemá termín zahájení. Ačkoliv z módu už unikaly první výtvory, šlo o práci lidí, kteří byli pozvaní k uzavřenému testování, nikoliv kreace široké veřejnosti. Přitom víme, že mód by měl být zcela plnohodnotný a nabídnout k editování vše, co šlo například v Halo 5. Tedy kompletní editaci map, vytváření vlastních, připravování herních režimů a úpravy dekorací, zbraní, vozidel, spawnů, efektů,… Vyjmenujte téměř cokoliv a Forge to zvládne. Jenže v Infinite stále není a jediná vodítka, která poukazovala na jeho možné zpřístupnění, mluví o září letošního roku.
Halo community rn waiting to hear if halo infinite co-op delayed pic.twitter.com/Bq1sqzEmni
— Sean W (@seanwdubs) August 31, 2022
Tím se ovšem dostáváme k problematickému plánu, podle kterého se měli vývojáři ze studia 343 Industries na základě informací z letošního května řídit. Šlo o tzv. roadmapu pro druhou sezónu, podle níž je září „tím“ měsícem, kdy Forge dorazí. Ještě před tím ale měla na konci srpna přibýt do hry online kooperace pro příběhovou kampaň spolu s možností zopakovat si jednotlivé mise, ale konec srpna je za námi a změny nikdě. Netrpěliví fanoušci už proto v posledních hodinách letních prázdnin bombardovali vývojáře dotazy, aby se dočkali jen polooficiální soukromé odpovědi, nikoliv vysvětlujícího článku a nové mapy.
Jak upozorňuje například magazín VGC, jeden z fanoušků s přezdívkou Sean W jednoduše vyslal dotaz směrem ke komunitnímu manažerovi 343, jak se to má s online kooperací a že už se všechno zřejmě blíží k oznámení dalšího odkladu. Na to mu Brian Jarrard z 343 odpověděl, že jednotlivé body původní roadmapy pro druhou sezónu byly jen orientační a mohly se změnit. „Budeme pro vás mít aktualizaci našeho plánu, abyste věděli, co v souvislosti s Infinite očekávat v nadcházejících měsících,“ dodal Jarrard a fanoušky tím rozhodně nepotěšil.
Ve výsledku to může znamenat reorganizaci důležitých částí a potenciálně i naznačovaný odklad, k jehož oznámení se zatím vývojáři příliš nemají. Fanoušci přitom poukazují na to, že o prodlužujícím se dokončení už museli vývojáři vědět několik týdnů a nerozumí, že informace nechávají až na poslední chvíli, resp. na první den po stanoveném termínu. Je nicméně pravděpodobné, že pro vás budeme mít aktualizaci ještě v průběhu čtvrtka, dobrou náladu kolem Halo Infinite to však rozhodně nevyvolává.