Vývojáři ze studia Media Molecule rozběhli komunitní iniciativu, jejímž výsledkem má být velké dobrodružství s Megatučňákem. Vše se samozřejmě pojí se hrou/editorem Dreams, pro kterou není postava zmiňovaného tučňáka s fenomenálními bicepsy a břišními svaly žádnou novinkou. Vývojáři představili tučňáka už v roce 2018, kdy zpracovávali nápady svých kolegů vývojářů a iniciativa bude nově pokračovat i se zapojením hráčů ve speciální znovu vylíhlé sérii. Megapenguin Rehatched, jak se aktuální projekt jmenuje, vypráví příběh o návratu Megatučňáka domů, jak ale vývojáři Dreams uvádí, cestu ještě nikdo nevysnil.
Jak už jste tedy pravděpodobně pochopili, smyslem společného úsilí bude připravovat jednotlivé úrovně chystané adventury a spojit je v celek, který dá s přihlédnutím k určité bláznivosti celého konceptu smysl. Vývojáři za tímto účelem zpřístupnili sadu základních assetů, bez kterých se žádná hra s Megatučňákem neobjede a připravili jednouchý formulář, prostřednictvím kterého lze vytvořené úrovně vznikající hry zasílat k posouzení. Pokud vzniklá hra projde sítem výběru a prokáže se zajímavou hratelností či vysokou kvalitou, bude zařazena do celého dobrodružství a posune příběh zase o kus dál. Vtip a jistá nevyzpytatelnost totiž spočívá i v tom, že autoři miniher musí reagovat na vývoj hry podmíněný právě výběrem konkrétního díla, takže podobně jako u tiché pošty a podobných řetězových her může tučňák doslova projít peklem a nakonec vůbec nedorazit domů.
Východy přitom mohou být až tři, čímž se může do hry dostat i nutnost rozhodování, ovšem bez možnosti vracet se zpět do již projitých úrovní.
Pokud se chcete do hry zapojit i vy, musíte ctít několik základních pravidel. Předně, vaše hra musí obsahovat Megatučňáka. Každá hra zaslaná k posouzení by měla mít jednotné téma a hlavně musí obsahovat cestu pryč, do další úrovně od jiného autora. Vývojáři za tímto účelem volají po dveřích nebo jakémkoliv východu, klidně i v podobě portálu z kamínků, který nabízí v balíku připravených assetů. Východy přitom mohou být až tři, čímž se může do hry dostat i nutnost rozhodování, ovšem bez možnosti vracet se zpět do již projitých úrovní. Vývojáři rovněž doporučují, aby hra nebyla příliš dlouhá a ve smyslu obtížnosti zůstávali vůči hráčům férová. Dá se proto očekávat, že schválené a do příběhu zapojené hry budou i nadále splňovat charakter zmiňovaných miniher, sloužících jako adekvátní výzva s dávkou absurdního humoru.
Reakce komunity jsou podle očekávání značně rozjuchané a je vidět, že stačí opravdu málo k tomu, aby se autoři her opět semknuli a projevili o Dreams další porci zájmu. Faktem ovšem zůstává, že tomuhle hravému editoru pořád některé prvky chybí a hráči velmi hlasitě volají po multiplayeru. Nevyřešená je rovněž otázka možného vydávání her mimo ekosystém Dreams, nebo alespoň v bezplatném přehrávači, případně i ultimativní možnost takové projekty přímo zpeněžit. Naposledy se záležitost rozebírala loni v březnu, kdy vývojáři poukazovali i na právní stránku věci a značnou komplikovanost, která by se s komercializací projektů vázala. Od té doby se stav v podstatě nikam neposunul a jediným významným bodem stran aktualizací bylo plné zapojení podpory VR.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Na tenhle kolaborační počin (který mimochodem není první) navíc už více jak měsíc lákali různí tvůrci z komunity, kteří byli do celé přípravy zapojeni a v jejichž publikovaných dílech se začaly objevovat právě zmiňované brány z oblázků. #pebblegate
Co se vydávání her mimo Dreams týče, tak se hlavní komunitní jádro hry opakovaně prakticky jednomyslně shodlo, že by zatáhnutí nějaké formy zpeněžení (tedy i vydávání her mimo ekosystém Dreams) narušilo a prakticky rozbilo celý systém který je postavený na bezplatném sdílení obsahu mezi hráči. A Media Molecule tedy tuto myšlenku prozatímně pustili k ledu.