branding
Dreams, Sony Interactive Entertainment, Komunita Dreams pracuje na velké hře s Megatučňákem

Komunita Dreams pracuje na velké hře s Megatučňákem

Media Molecule dohlíží na celý proces a poskytuje podporu. Vznikl i první oficiální trailer

Zdroj: Sony
1. 7. 2021
Název: Dreams Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 14. 2. 2020

Vývojáři ze studia Media Molecule rozběhli komunitní iniciativu, jejímž výsledkem má být velké dobrodružství s Megatučňákem. Vše se samozřejmě pojí se hrou/editorem Dreams, pro kterou není postava zmiňovaného tučňáka s fenomenálními bicepsy a břišními svaly žádnou novinkou. Vývojáři představili tučňáka už v roce 2018, kdy zpracovávali nápady svých kolegů vývojářů a iniciativa bude nově pokračovat i se zapojením hráčů ve speciální znovu vylíhlé sérii. Megapenguin Rehatched, jak se aktuální projekt jmenuje, vypráví příběh o návratu Megatučňáka domů, jak ale vývojáři Dreams uvádí, cestu ještě nikdo nevysnil.

Jak už jste tedy pravděpodobně pochopili, smyslem společného úsilí bude připravovat jednotlivé úrovně chystané adventury a spojit je v celek, který dá s přihlédnutím k určité bláznivosti celého konceptu smysl. Vývojáři za tímto účelem zpřístupnili sadu základních assetů, bez kterých se žádná hra s Megatučňákem neobjede a připravili jednouchý formulář, prostřednictvím kterého lze vytvořené úrovně vznikající hry zasílat k posouzení. Pokud vzniklá hra projde sítem výběru a prokáže se zajímavou hratelností či vysokou kvalitou, bude zařazena do celého dobrodružství a posune příběh zase o kus dál. Vtip a jistá nevyzpytatelnost totiž spočívá i v tom, že autoři miniher musí reagovat na vývoj hry podmíněný právě výběrem konkrétního díla, takže podobně jako u tiché pošty a podobných řetězových her může tučňák doslova projít peklem a nakonec vůbec nedorazit domů.

Východy přitom mohou být až tři, čímž se může do hry dostat i nutnost rozhodování, ovšem bez možnosti vracet se zpět do již projitých úrovní.

Pokud se chcete do hry zapojit i vy, musíte ctít několik základních pravidel. Předně, vaše hra musí obsahovat Megatučňáka. Každá hra zaslaná k posouzení by měla mít jednotné téma a hlavně musí obsahovat cestu pryč, do další úrovně od jiného autora. Vývojáři za tímto účelem volají po dveřích nebo jakémkoliv východu, klidně i v podobě portálu z kamínků, který nabízí v balíku připravených assetů. Východy přitom mohou být až tři, čímž se může do hry dostat i nutnost rozhodování, ovšem bez možnosti vracet se zpět do již projitých úrovní. Vývojáři rovněž doporučují, aby hra nebyla příliš dlouhá a ve smyslu obtížnosti zůstávali vůči hráčům férová. Dá se proto očekávat, že schválené a do příběhu zapojené hry budou i nadále splňovat charakter zmiňovaných miniher, sloužících jako adekvátní výzva s dávkou absurdního humoru.

Reakce komunity jsou podle očekávání značně rozjuchané a je vidět, že stačí opravdu málo k tomu, aby se autoři her opět semknuli a projevili o Dreams další porci zájmu. Faktem ovšem zůstává, že tomuhle hravému editoru pořád některé prvky chybí a hráči velmi hlasitě volají po multiplayeru. Nevyřešená je rovněž otázka možného vydávání her mimo ekosystém Dreams, nebo alespoň v bezplatném přehrávači, případně i ultimativní možnost takové projekty přímo zpeněžit. Naposledy se záležitost rozebírala loni v březnu, kdy vývojáři poukazovali i na právní stránku věci a značnou komplikovanost, která by se s komercializací projektů vázala. Od té doby se stav v podstatě nikam neposunul a jediným významným bodem stran aktualizací bylo plné zapojení podpory VR.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru