branding
Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1, Konami, Kolekce Metal Gearu běží na Switchi jen ve 30 fps

Kolekce Metal Gearu běží na Switchi jen ve 30 fps

Konami už informaci potvrzuje. Původní HD verze přitom běžely v 60 fps na PS3 a X360

Zdroj: Konami
22. 8. 2023
Název: Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 Vydavatel: Platformy: , , , , , Datum vydání: 24. 10. 2023

Včera jsme vás v novinkovém souhrnu informovali o upozornění od společnosti Konami, že se v jednotlivých hrách zahrnutých do Metal Gear Solid: Master Collection Volume 1 může nacházet zastaralý obsah. Tím společnost nekomentovala skutečnost, že tituly Metal Gear Solid, Metal Gear Solid 2, Metal Gear Solid 3 a další bonusový obsah vyšel už před mnoha lety, ale poukazovala spíše na nejrůznější dobové reference a momenty, které už nemusí zapadat do dnešního pohledu například na kouření. Šlo však jen o drobnost v porovnání s tím, co postupně objevili novináři testující verzi určenou pro Nintendo Switch, kteří bohužel konstatovali, že kolekce má mnohem závažnější nedostatky technického charakteru.

Podle magazínu Nintendo Life je zřejmé, že Konami u MGS 2 a MGS 3 vychází z HD portů, které v roce 2012 vyšly pro tehdejší konzole PlayStation 3 a Xbox 360. Přesněji řečeno z nich nevychází, ale plně je využívá, jak podotýká Nintendo Life, protože v menu se objevuje nápis „HD edition“ a je u něho zmíněn i copyright s výše uvedeným letopočtem. Je proto zarážející, že oba díly slavné série běží na Switchi v handheldovém režimu jen v rozlišení 720p a hlavně pouze ve 30 fps. Původní HD edice totiž zvládly Full HD rozlišení, kam se Switch dostane jen v zadokovaném režimu, ale nabídly hráčům dvojnásobný počet snímků za sekundu, což jednoduše nepůsobí za aktuálního stavu logicky. Nintendo Life navíc uvádí, že například v cutscénách a některých dalších situacích klesá framerate i pod hranici 30 fps, a to celou situaci jen zhoršuje.

Ve světle toho, jak o problému začala informovat média, Konami vydalo prohlášení pro Video Games Chronicle, ve kterém naměřené údaje potvrzuje. Mluvčí společnosti potvrdil, že na všech platformách vyjma Nintenda Switch běží hry v rozlišení 1080p a 60 snímcích za sekundu, jen u konzole od Nintenda museli vývojáři z neznámých důvodů udělat výjimku. Podotýkáme, že MGS 2 vyšlo v roce 2001 a MGS 3 v roce 2004, případně z druhé strany, na Switchi běží v 60 fps například Mario Kart 8 Deluxe, Splatoon 3 nebo třeba rozsáhlý Super Mario Odyssey. V tomto ohledu se proto není čemu divit, že jsou hráči značně nespokojení a nerozumí tomu, co Konami brání v tom, aby tak letité tituly běžely stejně jako na ostatních platformách, když ani na nich kolekce nepřichází s žádnými dalšími vylepšeními.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru