Spekulovaná vylepšená trilogie Grand Theft Auto se opět dostala do hledáčku fanoušků i médií. Tentokrát díky zápisu v databázi jihokorejské ratingové komise, která se opakovaně ukázala být důvěryhodným zdrojem podobných informací. Máme tak k dispozici další velmi konkrétní stopu a náznak, že oficiální oznámení projektu je na spadnutí. V záznamu novinka figuruje pod názvem Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition a je pod ní podepsaná společnost Take-Two Interactive. Titul je určen pouze pro dospělé, takže vše odpovídá.
Remasterované hry Grand Theft Auto III, Vice City a San Andreas by měly vyjít příští rok, ačkoli původně se spekulovalo dokonce o konci letoška. Projekt má být podle Kotaku skoro hotový a vzniká primárně ve studiu Rockstar Dundee, což je rebrandovaný tým Ruffian Games, který Rockstar získal v říjnu 2020. Ti pomáhají také s GTA V pro PS5 a Xbox Series. Pomáhají jim ale další studia pod hlavičkou Take-Two.
Fanoušci se tak přou spíš o to, jak daleko vývojáři zajdou, pokud jde o změny a vylepšení. Pod pojmem remaster si totiž každá firma představuje trochu něco jiného.
Kolekce prý míří na PC, staré i nové konzole, Switch, streamovací službu Stadia i mobily a tablety. Konzole ale mají mít prioritu. Původní neoficiální zprávy Kotaku potvrdil z vlastních zdrojů rovněž dobře informovaný magazín Video Games Chronicle. Později se připojil také web Gematsu. A po nich rovněž důvěryhodný insider a leaker Tom Henderson, který jako první ukázal na rok 2022.
V souvislosti s tímto projektem stojí za zmínku, že Take-Two Interactive už dříve oznámili, že letos plánují vydat tři neoznámené remastery dříve vydaných her, což by spekulované kolekci odpovídalo. Dlouho přitom o podobné projekty nejevila firma zájem. Fanoušci se tak přou spíš o to, jak daleko vývojáři zajdou, pokud jde o změny a vylepšení. Pod pojmem remaster si totiž každá firma představuje trochu něco jiného.
Hráče zaujal také zvýšený zájem Take-Two o všemožné komunitní projekty a modifikace, jejichž autoři začali čelit většímu tlaku a restrikcím než dřív.
Remastery mají podle Kotaku nově využívat Unreal Engine a míchat dohromady starou i novou grafiku. Jeden ze zdrojů prý spatřil novinku v akci a připomínala mu hodně zmodované klasické GTA. Vylepšený je i interface, ale má mít klasický styl. Pokud jde o hratelnost, budou prý hry věrné originálům. Nic z toho ale nebylo oficiálně potvrzeno.
Hráče zaujal také zvýšený zájem Take-Two o všemožné komunitní projekty a modifikace, jejichž autoři začali čelit většímu tlaku a restrikcím než dřív. I to by naznačovalo, že firma se chystá uvést oficiální vylepšenou verzi a nepřeje si, aby jí něco “stálo v cestě”. Verze pro Switch se těší obzvlášť velkému zájmu, protože na platformách od Nintenda byly dosud k dispozici jen první dva díly, Grand Theft Auto Advance a Chinatown Wars.
Tým Rockstar Dundee se až do loňského roku jmenoval Ruffian Games, tehdy jej koupil Rockstar. Vytvořili Crackdown 2 a pomáhali s Crackdownem 3. Stejný tým by měl navíc asistovat při vývoji next-gen verzí GTA V. Zkušenosti s remastery ostatně mají. Podíleli se také na Halo: The Master Chief Collection.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.