S končícím rokem 2024 se ozval i Hideo Kodžima, jenž poděkoval za podporu, popřál do nového roku a zároveň shrnul letošní dění kolem sebe sama, svých her, studia Kojima Productions celkově a dalších projektů, s nimiž má co do činění. Pro Kodžimu byl rok 2024 rokem plný věcí, nicméně v rámci jejich výčtu zmínil i jisté problémy, které se týkají jeho dvou vzdálenějších projektů, OD pro Microsoft a Physint pro Sony. Práce na nich související s herci se zkomplikovaly kvůli stále probíhající videoherní stávce SAG-AFTRA kvůli AI, která z blíže neupřesněných důvodů dle Kodžimy ovlivnila i tyto dva jeho projekty. To se každopádně nijak netýká nadcházejícího Death Stranding 2 On The Beach, které sice ještě nemá oficiálně stanovené datum vydání, ale vyjde už v průběhu příštího roku.
Thank you for all your support in 2024. It was a year full of many things: DS2 development, the release of our second trailer, ADR for the actors, music production and recording, Japanese voice recording. In the summer, we started to play and build up the game. We were also able… pic.twitter.com/rozzqtCsPH
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) December 31, 2024
Kodžima ve svém příspěvku postupně zmiňuje samotný vývoj Death Stranding 2 a vydání druhého traileru, dodatečné nahrávání dabingu či postsynchronů, produkci a nahrávání hudby a nahrávání japonského dabingu, ale také prezentaci na Tokyo Game Show poprvé po pěti letech. Vynecháme-li teď OD a Physint, Kodžima také vypíchl své články a přispívání do novin, audiopořady a podcasty Hide Radio a KOJI10, speciální díl HideoTube či hodnocení filmů a knih, i když méně často. Vzpomněl také výstavu věnovanou Death Stranding, která příští rok zavítá i do Nagoji a Ósaky, podpis s hollywoodskou agenturou WME a přípravy hraného filmu Death Stranding se společností A24 a dalších adaptací. Co se ale děje se hrami OD a Physint? „Co se týče OD, hru jsme vyvíjeli a skenovali jsme herce a prostředí. Ve druhé polovině roku bylo skenování a natáčení pozastaveno kvůli stávce SAG. Kvůli stávce byl také pozastaven casting pro Physint. Doufáme, že budeme v příštím roce pokračovat,“ napsal Kodžima.
Stávka byla vyhlášena letos v červnu a v současnosti není známo, v jakém bodě se nacházejí jednání o nových smlouvách a podmínkách. Poněkud paradoxně to komplikuje vývoj her i tvůrcům, kteří chtějí skutečně pracovat s herci, nikoli využívat AI – to pro zajímavost potrápilo i nahrávání anglického dabingu české hry Matcho. Netradiční titul OD (dříve Overdose) byl po mnoha letech spekulací oficiálně oznámen loni během The Game Awards 2023, ale o hře toho mnoho nevíme. Ani to, kdy bychom se jí zhruba mohli dočkat. O Physintu, což je navíc pracovní název, toho pak víme ještě méně, Kodžimův návrat ke špionážnímu žánru byl každopádně oznámen až letos v lednu. Oba projekty tedy mohou být ještě poměrně vzdálené, tudíž můžeme jen odhadovat, jak moc vývoj stávka poznamená či zpozdí.
🌅 #HappyNewYear 🌅
2025 will be a year of challenges and evolution for KOJIMA PRODUCTIONS, with the release of „DEATH STRANDING 2: ON THE BEACH“ and the 10th anniversary of our studio👍
We look forward to your continued support!
Thank you from all of us at #KojimaProductions pic.twitter.com/z0nltsIM1N— KOJIMA PRODUCTIONS (Eng) (@KojiPro2015_EN) December 31, 2024