branding

Kodžima zřejmě pracoval na hororové hře pro Stadii

Zdroje magazínu VGC tvrdí, že měla být epizodická. Nedávno byl ale projekt zrušen

27. 2. 2021
Název: OD (Overdose) Vývojář: Žánr:

Už od konce roku 2019 jsme vás několikrát informovali o přání designéra Hidea Kodžimy, vytvořit v budoucnu tu nejstrašidelnější hru všech dob. Poprvé o tom slavný vývojáři promluvil na svém Twitteru, o několik měsíců hororovou hru zmínil v rozhovoru pro web cen BAFTA a už bychom zřejmě nespočítali, kolikrát byla Kodžimova vyjádření použita v nejrůznějších spekulacích. Tou nejčastější byly samozřejmě úvahy nad vývojem Silent Hill a zaručené zprávy byly mnohdy velmi propracované a zněly věrohodně. Nyní však začíná vycházet najevo, že designérův hororový projekt neměl se slavnou sérií nic společného a coby vlastní epizodická hra měla vznikat pro Stadii.

Zdroje uvádí, že lidé z japonského studia byli nadšení konceptem cloudového hraní, vzájemná dohoda ale vzala v loňském roce za své.

S informací přišel magazín Video Games Chronicle, který se vrací k nedávnému ukončení interních vývojářských aktivit divize Google Stadia. VGC tvrdí, že ve vývoji byla celá řada her, včetně pokračování Journey to the Savage Planet od již zrušených Typhoon Studios, multiplayerová hra od bývalého producenta her jako Splinter Cell či Assassin’s Creed a právě zmiňovaná Kodžimova epizodická hororovka. „Zdroje uvádí, že lidé z japonského studia byli nadšení konceptem cloudového hraní, vzájemná dohoda [o vývoji hry] ale vzala v loňském roce za své přičiněním generálního manažera Stadie Phila Harrisona,“ říká VGC. Je tedy možné, že vyjádření Hidea Kodžimy z loňského léta, že by jeden z jeho větších projektů zrušen, má souvislost s dnes rozebíranou kauzou, byť žádné oficiální stanovisko vývojáři z Kojima Productions neposkytli.

Zdroj: Kojima Productions

Jediní, kdo se k informacím VGC vyjádřili, byli zástupci společnosti Harmonix, kteří měli rovněž se Stadii smlouvu a vyvíjeli pro tuto platformu svůj titul. Vzhledem k portfoliu těchto vývojářů není překvapivé, že VGC mluví o vznikající hudební hře, kterou by však nemusel potkat tak špatný osud jako hru Hidea Kodžimy. CEO Harmonixu Steve Janiak uvedl, že hra není zrušená, a pokud nedopadne dohoda se Stadii, titul zkrátka dorazí na jiné platformy. To stejné však nemohou říct lidé z Typhoon Studios, kteří se stali součástí rodiny Google Stadia a jejich tým byl na začátku února rozpuštěn. Celá situace navíc vedla až k velmi bizarnímu bodu, kdy Journey to the Savage Planet neměl kdo na Stadii opravit.

Pokud bychom se ale měli vrátit k hororové hře Hidea Kodžimy a spekulacím, že mělo jít o Silent Hill, situace kolem možného pokračování této série se v posledních dnech vyvíjí hned na několika místech. Vedle Stadie a domnělého potvrzení, že Kodžima neměl se značkou po rozvázání spolupráce s Konami nic společného, byly významně omezeny také vývojářské aktivity Japan Studia patřícího Sony. I to bylo často skloňováno ve spojitosti se Silent Hillem, ale po loňském odchodu duchovního otce Keiičira Tojamy se nezdá být pravděpodobná ani tato alternativa…

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru