Rakousko-německá společnost Koch Media, která spadá pod evropského giganta Embracer Group, dnes přichází s nečekanou zprávou. S okamžitou platností dochází k přejmenování na Plaion a opuštění původního jména, pod kterým společnost fungovala od svého založení v roce 1994. Spolu s novým jménem přijímá Plaion také nové logo, kterým je výrazný zelený trojúhelník připomínající tlačítko play. Sami zástupci společnosti jej označují za symbol hravosti i náznak počátečního písmene P, přičemž použití motivu stuhy má odkazovat na snahu spojit se a obsadit nejvyšší příčky na žebříčku digitálního zábavního ekosystému.
„Za posledních 28 let jsme vybudovali nesmírně silnou firmu, která spolupracuje s nejznámějšími subjekty v oboru. Od vstupu do skupiny Embracer Group v roce 2018 se náš růst ještě zrychlil a stále více diverzifikujeme,“ uvedl CEO a zakladatel společnosti Klemens Kundratiz. Dodal také, že jednou z motivací ke změně názvu společnosti byla nastupující expanze do mnoha regionů po celém světě a snaha zvolit si takový název, který by byl srozumitelnější a lépe vystihoval, jakým směrem se společnost ubírá. Ostatně, nebylo nic neobvyklého, když německé Koch vyslovovali například Američané jako [koč], a i takové okolnosti nakonec skutečně vedly k popisované změně.
Today marks an exciting day in the history of Koch Media by rebranding into PLAION. Our passion for entertainment has driven our continuous evolution since 1994. We’re writing the next chapter of our journey in offering unique entertainment experiences. Welcome to PLAION! pic.twitter.com/1H4UdXqi44
— PLAION (@PLAION_official) August 4, 2022
Jak totiž uvedl Kundratiz pro magazín Games Industry, záměna [ch] a [č] byla problém a zástupci společnosti jej chtěli elegantně vyřešit. Plaion se tedy bez ohledu na stylizaci čte jako „play on“ a neměl by tudíž zejména v anglicky mluvících zemích činit nikomu další potíže. Na druhou stranu si ale neodpustíme poznámku, že jméno i logo rázem působí poměrně genericky a samozřejmě může nějakou dobu trvat, než se naplno vžije. Kundratiz také potvrdil, že kromě názvu a loga se nemění nic zásadního a fanoušci by si pod změnou neměli představovat transformaci společnosti do úplně nové podoby. Konkrétně to znamená, že Plaion bude i nadále stát za fyzickou distribucí řady titulů v Evropě, ale nebude se nově zdráhat pouštět se i do dalších vydavatelských či marketingových projektů. Změna názvu se týká také divize starající se o případné filmové či seriálové adaptace, která se nově jmenuje Plaion Pictures.
Pokud byste se ptali na jednotlivé herní labely či studia, ty zůstávají beze změn. I nadále tak bude fungovat Prime Matter, Milestone, Deep Silver, Ravenscourt či Vertigo Games, což je podle Kundratize vhodné pro uchování jisté kontinuity. Více o novém jméně a vizi chtějí lidé z Plaionu představit na Gamescomu, a právě blížící se německý veletrh byl dalším z řady důvodů, proč ke změně přistoupit obratem.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.