branding
Koch Media se přejmenovává na Plaion

Koch Media se přejmenovává na Plaion

Jedním z důvodů je špatná výslovnost v anglicky mluvících zemích. Nic dalšího se nemění

Zdroj: Plaion
5. 8. 2022

Rakousko-německá společnost Koch Media, která spadá pod evropského giganta Embracer Group, dnes přichází s nečekanou zprávou. S okamžitou platností dochází k přejmenování na Plaion a opuštění původního jména, pod kterým společnost fungovala od svého založení v roce 1994. Spolu s novým jménem přijímá Plaion také nové logo, kterým je výrazný zelený trojúhelník připomínající tlačítko play. Sami zástupci společnosti jej označují za symbol hravosti i náznak počátečního písmene P, přičemž použití motivu stuhy má odkazovat na snahu spojit se a obsadit nejvyšší příčky na žebříčku digitálního zábavního ekosystému.

„Za posledních 28 let jsme vybudovali nesmírně silnou firmu, která spolupracuje s nejznámějšími subjekty v oboru. Od vstupu do skupiny Embracer Group v roce 2018 se náš růst ještě zrychlil a stále více diverzifikujeme,“ uvedl CEO a zakladatel společnosti Klemens Kundratiz. Dodal také, že jednou z motivací ke změně názvu společnosti byla nastupující expanze do mnoha regionů po celém světě a snaha zvolit si takový název, který by byl srozumitelnější a lépe vystihoval, jakým směrem se společnost ubírá. Ostatně, nebylo nic neobvyklého, když německé Koch vyslovovali například Američané jako [koč], a i takové okolnosti nakonec skutečně vedly k popisované změně.

Jak totiž uvedl Kundratiz pro magazín Games Industry, záměna [ch] a [č] byla problém a zástupci společnosti jej chtěli elegantně vyřešit. Plaion se tedy bez ohledu na stylizaci čte jako „play on“ a neměl by tudíž zejména v anglicky mluvících zemích činit nikomu další potíže. Na druhou stranu si ale neodpustíme poznámku, že jméno i logo rázem působí poměrně genericky a samozřejmě může nějakou dobu trvat, než se naplno vžije. Kundratiz také potvrdil, že kromě názvu a loga se nemění nic zásadního a fanoušci by si pod změnou neměli představovat transformaci společnosti do úplně nové podoby. Konkrétně to znamená, že Plaion bude i nadále stát za fyzickou distribucí řady titulů v Evropě, ale nebude se nově zdráhat pouštět se i do dalších vydavatelských či marketingových projektů. Změna názvu se týká také divize starající se o případné filmové či seriálové adaptace, která se nově jmenuje Plaion Pictures.

Pokud byste se ptali na jednotlivé herní labely či studia, ty zůstávají beze změn. I nadále tak bude fungovat Prime Matter, Milestone, Deep Silver, Ravenscourt či Vertigo Games, což je podle Kundratize vhodné pro uchování jisté kontinuity. Více o novém jméně a vizi chtějí lidé z Plaionu představit na Gamescomu, a právě blížící se německý veletrh byl dalším z řady důvodů, proč ke změně přistoupit obratem.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru