Od vydání Kingdom Come: Deliverance uplynou letos v únoru tři roky, a protože se vývojáři z Warhorse zatím nemají k oznámení nového titulu, komunita si musí vystačit sama. Nad rámec všemožných modifikací, které lidé z Warhorse podpořili vydáním potřebných nástrojů, tak vzniká i předělávka českého RPG v kulisách Minecraftu. Za úkol si bere co nejvěrněji přepracovat známou mapu s několika vesnicemi, hrady i dalšími pamětihodnostmi a poprvé také nabídnout svět Kingdom Come: Deliverance pro hraní v multiplayeru.
Za projektem Kingdom Craft: Deliverance stojí skupina 14 stavitelů pod vedením streamerky Amy Gough, vystupující pod přezdívkou Little Biscuit. Už od začátku prosince si začala pohrávat s myšlenkou, importovat mapu KCD do Minecraftu a následně se pustit do mravenčí práce v podobě ručních úprav terénu a hlavně stavby jednotlivých budov s důrazem na co nejvyšší možnou míru detailů. Na jejím Twitteru je pak možné sledovat postup za uplynulý měsíc, který vyústil ve vydání prvního trailer s průletem nad povědomým, byť tentokrát hranatějším světem úspěšné české hry.
Vznik projektu neunikl ani studiu Warhorse, když na něj v komentářích pod videem na YouTube či přímo na Twitteru reagoval například Dan Vávra, marketingový manažer Jiří Rýdl či duo hudebních skladatelů Jan Valta a Adam Sporka.
Jak se podle záběrů zdá, hotová je převážná část Skalice, odkud v úvodu hry prchá hlavní hrdina do Talmberku, další části mapy by pak měly podle Little Biscuit přibývat tak, jak se jim budou moci jednotliví členové týmu věnovat. Co se týče použitelnosti mapy pro skutečné hraní, autoři předělávky sice sebevědomě mluví o kompletním převedení KCD do světa Minecraftu, ze všech dostupných informací je ale zřejmé, že mají skutečně na mysli „pouze“ lokaci bez jakékoliv náplně. Tu už si hráči na serveru, který bude ze začátku omezen pouze pro sto souběžně připojených lidí, dotvoří sami a autorka jako příklad uvádí rekonstrukci úvodního napadení Skalice a další události, vycházející z děje KCD.
Kingdom Craft: Deliverance is almost ready for the Build stage, all 14 of our Builders from around the world known as TeamBiscuit will be starting work tomorrow!
Heres the final map update image for now@WarhorseStudios @Minecraft #KingdomComeDeliverance #Minecraft #TeamBiscuit pic.twitter.com/fGahLc9iFX
— Amy Gough | Little Biscuit (@AmyGoughUK) December 19, 2020
Vznik projektu neunikl ani studiu Warhorse, když na něj v komentářích pod videem na YouTube či přímo na Twitteru reagoval například Dan Vávra, marketingový manažer Jiří Rýdl či duo hudebních skladatelů Jan Valta a Adam Sporka. Podle jejich reakcí se jim Kingdom Come: Deliverance v Minecraftu zamlouvá, čehož si z druhé strany autorka celého projektu velmi váží a pochopitelně na reakce vývojářů původní hry také upozorňuje. Zároveň vybízí všechny, komu se její práce líbí, aby ji navštívili na Twitchi a sledovali postupný vznik dalších částí mapy.