Během uplynulého víkendu proběhla v Brně konference Game Access, na které mimo jiné vystoupil producent Kingdom Come: Deliverance II Martin Klíma ze studia Warhorse. Ve své přednášce seznámil posluchače s vývojem očekávaného pokračování středověké hry a v závěru odpověděl na několik dotazů. Informace přinesl magazín Zing, jenž zjistil, že hra na konzolích poběží pouze ve 30 fps nebo že Xbox Series S ovlivnil podobu hry kvůli hardwarovému omezení, které Klíma otevřeně zmínil.
Část přednášky se týkala velikosti hry, ať už ji Klíma promítnul do množství textu nebo celkového rozsahu. Uvedl například, že zatímco v první hře z roku 2018 bylo přibližně 800 tisíc slov textu, v pokračování je ho více než dvojnásobek, konkrétně 1,7 milionu. Zvýšil se také počet nahraných hodin dabingu či voice overů, a to ze 108 hodin na 240 hodin. Druhý díl pak má držet prvenství i ve smyslu množství chyb, které musí vývojáři před vydáním odstranit, když jich první hra měla v různé úrovni závažnosti téměř padesát tisíc, ovšem u druhého dílu Klíma počítá, že bude překročena hranice 300 tisíc chyb.
Momentálně nejžhavější debata se ale točí kolem zmíněného rozlišení a počtu snímků, na které dosáhnou zejména konzolové verze. Klíma podle Zingu uvedl, že hra poběží na Xboxu Series X a PlayStationu 5 v rozlišení 4K – ačkoliv nedoplnil, zda půjde o nativní či upscalované rozlišení – a bohužel jen ve 30 fps. Na Xboxu Series S se pak počítá rovněž s 30 fps, ale rozlišením 1440p. Jinak řečeno, vývojáři z Warhorse patrně nepočítají s žádnou možností zvolit si vlastní grafický režim. Je samozřejmě otázkou, zda se plány nezmění, zvlášť, když Klíma uklidňoval, že hra momentálně běží stabilně nad hranicí 30 fps, ale jisté to v tuto chvíli není a zdá se tedy, že se česká středověká hra zařadí po bok těch titulů, jejichž vývojáři se minimálně na nějakou dobu rozhodli nepřinášet žádné kompromisy.
Zajímavé rovněž bylo vyjádření na konto Xboxu Series S, který měl podle Klímy ovlivnit vývoj hry. Producent specificky zmínil pouhých 10 GB paměti a nutnost přistupovat k vývoji hry tak, aby byla větší přibližně o 25 procent, protože takový je i nárůst výkonu Xboxu Series S proti PlayStationu 4 či Xboxu One, na kterém běžel první díl. Z druhé strany ale vývojáři už dříve potvrdili, že chystají pro hru dvě mapy, z nichž první bude jen o kousek menší než mapa z první hry a ta druhá – oblast Kutné Hory – je ve velikosti s Kingdom Come: Deliverance přibližně srovnatelná. Konkrétní odpovědi i na tuhle otázku tedy zřejmě dostaneme až později, kdy se vydání hry naplánované ještě na letošní rok více přiblíží. Připomínáme také páteční oficiální potvrzení přímo od vývojářů, že hra bude mít ode dne vydání český dabing. A nejen ten.
Tolik k debatě o tom, jaké „benefity“ má lpění na archaickém CryEnginu, protože do custom vývoje jsme s jedničkou nalili už tolik peněz, že se nám nevyplatí to teď všechno vyhodit do koše a přejít jinam a současně to předělat tak, abychom se na stabilních 60fps dostali, by samo o sobě stalo tolik (kapacit/času/peněz), že na to raději kašleme:-). Už při oznámení dvojky jsem psal, že s CryEnginem budou zase následovat kompromisy jako v případě jedničky a už je venku první vlaštovka. Jsem zvědavý, jaké další chuťovky do vydání hry ještě vyplavou na povrch.
Ne, že by KCD bylo nějaký technologický klenot, ale to je vážně velké překvapení, když i jednička měla na topinkovačích kulervoucích 30 FPS v 1080p.. 🙂
Mimochodem za 4 roky existence současných konzolí tu už budou 3 další generace procesorů (Zen 3-5) a grafických karet (NVidia 3000 – 5000). To je takový výlet do reality.
Ještě že existuje Series S, jinak by se vývojáři neměli na co vymlouvat.
Škoda no, je to bojová first-person hra, tam je těch 30fps hodně cítit. Podle mě je to jeden z důvodů proč spousta lidí na konzolích nezvládala souboje a minihry v KCD1. Za mě bych to klidně radši hrál ve fullHD s 60fps než ve 4K s 30.
Ten věčný pláč nad 30 FPS dnešní generace. „To je děsný, to se nedá hrát.“ Měli byste si všichni zkusit přelom milénia, kdy jsme těch pár her co byly museli občas hrát i klidně v 10 FPS. Občas z toho byla i téměř slideshow spíš podobná Powerpoint prezentaci. 😀
Nicméně, troška pokory a nadhledu by neuškodila. Nemluvě o tom, že se z počtu FPS stalo téma, která si žije svým vlastním životem, kdy se vůbec neberou v potaz další podstatné věci, jako hratelnost, kvalita designu, nebo scénáře. Protože nejdůležitější je přece počet snímků za vteřinu. Jakýsi génius v jisté diskuzi to shrnul slovy: „Cokoliv, co má pod 120 fps je pro mě nehratelná kravina…“ 😀
Jasný, ale kdybych musel jednou vyprat v ruce, taky se neposeru a nebudu kvůli tomu kňourat jak pětiletý děcko. 😉 Kromě toho 30 FPS je o 5 FPS rychlejší než PAL, takže valcha to úplně není. 🤣
Do je dobrej kec. Doufám že do práce jezdíš pravidelně na kole, nebo chodíš pěšky. Bylo by docela trapný kdyby jsi jezdil autem, to se dřív taky moc nevidělo. ….
Bavíme se tady o nový hře, na momentálně „nejnovější“ konzoli. Nemluvě o tom, že hry které byly dřív dělaný na 30FPS byly hratelný jen v třiceti fps a byla tomu přizpůsobena hratelnost. Ale když máš hru, která dokáže litat ve víc jak 30FPS tak to na hratelnosti poznáš – zkus si zapnout hru v režimu vykonu a potom přepni na režim kvality, ten skok odezvy a úrovně hratelnosti je propastný.
@Warrum Tak ok. Pak si teda KCD nekupuj a nehraj. Bude to jistě totálně nehratelný a vývojáři vůbec nevědí, co dělají. Neví to žádnej filmař, víte to jen vy mudrci tady v diskuzi. Kec je samozřejmě spíš tvůj blábol o kole. Skok na auto je po tolika stránkách, od pohodlí, rychlosti přepravy až po fyzickou námahu propastnej. Zatímco KCD ve 30FPS bude prostě úplně v pohodě, jako stovky dalších her. Obzvlášť u takový hry. Hlavně, že mraky hráčů hrají dneska v cloudech, kde je latence jak prase, ale 30FPS na kolální mašině je nehratelný. 😀
30 FPS nebylo nikdy v pohodě, jak z mého pohledu PC hráče, tak tenhle názor sdílí i můj kamarád který vyzkoušel opravdu velkou řádku platforem a primárně hraje na konzolích, přelom milénia je lehce pryč a už kolem let 2008 – 2010 jsme hrávali CoD4 Promod ve stálých 250 FPS, to jen tak pro představu, jsou tituly jako KCD2 kde se to dá pochopit, myslím ale že se očekávalo minimálně 60 FPS
Ten názor prostě nesdílím, ale to je v pohodě. Osobně pochybuji, že kdokoliv z vás je schopen poznat rozdíl mezi 120 a 250 FPS. IMO to lidský mozek ani nepobere. Jak jsem už psal, norma PAL, což je běžné televizní vysílání je 25 FPS, NTSC 30. Samozřejmě oko obelhává v rychlejších scénách zejména motion blur, ale KCD není žádná frenetická akce typu Unreal Tournament. Za mě je stabilní 30 FPS na KCD naprosto v pohodě. 😉
To nie je hlúposť ale fakt. Stačí sa pozrieť na ten archaický HW v Series S. Nechápem načo tlačia na vývojárov, aby vydávali hry aj na ten zastaralý Series S. Potom to takto aj vyzerá 🙂
Ale však je to velepí*ovina, stačí se nad tím zamyslet. Jak může mít Series S vliv na to že Warhorse nejsou schopný dát na PS5 60 FPS? To máš stejný jak s počítačema, máš různé konfigurace které hry rozjedou na různé detaily. Microsoft má pravidlo, že pokud chceš vydat na Series X tak musíš vydat i na Series S, nikdě ale už samozřejmě nevynucuje aby hra vypadala identicky. Naopak je už docela dost her, které na X mají 60 FPS a na S 30 FPS.
Jo jo, Klíma řekl, že hardware Series S drží hru zpátky, ale je to chyba Vortexu a herních novinářů… 😀 😀 Welcome to today’s world. Nemůže za to ten, kdo vyvíjí hru, ani ten, kdo vytvořil konzoli, ale ten, kdo to napsal, protože ten je právě teď na ráně. Vždyť to je přece jasný… *s*
30 FPS je uz vazne tragedia.Vela ludom to vsak nevadi,kedze maju na TV zapnute umele dopocitavanie snimkov a mozno ani o tom nevedia.Ja som to uz s konzolamy vzdal.Hru si uzijem na PC v 120 FPS na OLED TV s gamepadom v ruke.
Ale určitě to vědí. U herních režimů v TV se to ve valné většině defaultně nezapíná. A stejně to pak dělá jen bordel… jelikož je horší input lag, hra se stejně různě trhá a ještě to dělá nechtěné artefakty. Jo pokud má někdo shit TV, kde už tak jako tak ten obraz stojí za prd tak si to třeba může zapnout ale u lepších TV, kde chceš aby to nějak vypadalo je to spíš na škodu. Snad se ve Warhorse pochlapí a bude aspoň režim pro 100hz/VRR telky, kde bude 40+ unlock fps. Což mě osobně příjde ve finále lepší než osekané perfomance režimy. Zachová se kvalita obrazu a nemusí se koukat na trhaných 30 fps…
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Mimochodem za 4 roky existence současných konzolí tu už budou 3 další generace procesorů (Zen 3-5) a grafických karet (NVidia 3000 – 5000). To je takový výlet do reality.
Škoda no, je to bojová first-person hra, tam je těch 30fps hodně cítit. Podle mě je to jeden z důvodů proč spousta lidí na konzolích nezvládala souboje a minihry v KCD1. Za mě bych to klidně radši hrál ve fullHD s 60fps než ve 4K s 30.
30 FPS je naprosto v pohodě.
Bavíme se tady o nový hře, na momentálně „nejnovější“ konzoli. Nemluvě o tom, že hry které byly dřív dělaný na 30FPS byly hratelný jen v třiceti fps a byla tomu přizpůsobena hratelnost. Ale když máš hru, která dokáže litat ve víc jak 30FPS tak to na hratelnosti poznáš – zkus si zapnout hru v režimu vykonu a potom přepni na režim kvality, ten skok odezvy a úrovně hratelnosti je propastný.