Během uplynulého víkendu proběhla v Brně konference Game Access, na které mimo jiné vystoupil producent Kingdom Come: Deliverance II Martin Klíma ze studia Warhorse. Ve své přednášce seznámil posluchače s vývojem očekávaného pokračování středověké hry a v závěru odpověděl na několik dotazů. Informace přinesl magazín Zing, jenž zjistil, že hra na konzolích poběží pouze ve 30 fps nebo že Xbox Series S ovlivnil podobu hry kvůli hardwarovému omezení, které Klíma otevřeně zmínil.
Část přednášky se týkala velikosti hry, ať už ji Klíma promítnul do množství textu nebo celkového rozsahu. Uvedl například, že zatímco v první hře z roku 2018 bylo přibližně 800 tisíc slov textu, v pokračování je ho více než dvojnásobek, konkrétně 1,7 milionu. Zvýšil se také počet nahraných hodin dabingu či voice overů, a to ze 108 hodin na 240 hodin. Druhý díl pak má držet prvenství i ve smyslu množství chyb, které musí vývojáři před vydáním odstranit, když jich první hra měla v různé úrovni závažnosti téměř padesát tisíc, ovšem u druhého dílu Klíma počítá, že bude překročena hranice 300 tisíc chyb.
Momentálně nejžhavější debata se ale točí kolem zmíněného rozlišení a počtu snímků, na které dosáhnou zejména konzolové verze. Klíma podle Zingu uvedl, že hra poběží na Xboxu Series X a PlayStationu 5 v rozlišení 4K – ačkoliv nedoplnil, zda půjde o nativní či upscalované rozlišení – a bohužel jen ve 30 fps. Na Xboxu Series S se pak počítá rovněž s 30 fps, ale rozlišením 1440p. Jinak řečeno, vývojáři z Warhorse patrně nepočítají s žádnou možností zvolit si vlastní grafický režim. Je samozřejmě otázkou, zda se plány nezmění, zvlášť, když Klíma uklidňoval, že hra momentálně běží stabilně nad hranicí 30 fps, ale jisté to v tuto chvíli není a zdá se tedy, že se česká středověká hra zařadí po bok těch titulů, jejichž vývojáři se minimálně na nějakou dobu rozhodli nepřinášet žádné kompromisy.
Zajímavé rovněž bylo vyjádření na konto Xboxu Series S, který měl podle Klímy ovlivnit vývoj hry. Producent specificky zmínil pouhých 10 GB paměti a nutnost přistupovat k vývoji hry tak, aby byla větší přibližně o 25 procent, protože takový je i nárůst výkonu Xboxu Series S proti PlayStationu 4 či Xboxu One, na kterém běžel první díl. Z druhé strany ale vývojáři už dříve potvrdili, že chystají pro hru dvě mapy, z nichž první bude jen o kousek menší než mapa z první hry a ta druhá – oblast Kutné Hory – je ve velikosti s Kingdom Come: Deliverance přibližně srovnatelná. Konkrétní odpovědi i na tuhle otázku tedy zřejmě dostaneme až později, kdy se vydání hry naplánované ještě na letošní rok více přiblíží. Připomínáme také páteční oficiální potvrzení přímo od vývojářů, že hra bude mít ode dne vydání český dabing. A nejen ten.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Mimochodem za 4 roky existence současných konzolí tu už budou 3 další generace procesorů (Zen 3-5) a grafických karet (NVidia 3000 – 5000). To je takový výlet do reality.
Škoda no, je to bojová first-person hra, tam je těch 30fps hodně cítit. Podle mě je to jeden z důvodů proč spousta lidí na konzolích nezvládala souboje a minihry v KCD1. Za mě bych to klidně radši hrál ve fullHD s 60fps než ve 4K s 30.
30 FPS je naprosto v pohodě.
Bavíme se tady o nový hře, na momentálně „nejnovější“ konzoli. Nemluvě o tom, že hry které byly dřív dělaný na 30FPS byly hratelný jen v třiceti fps a byla tomu přizpůsobena hratelnost. Ale když máš hru, která dokáže litat ve víc jak 30FPS tak to na hratelnosti poznáš – zkus si zapnout hru v režimu vykonu a potom přepni na režim kvality, ten skok odezvy a úrovně hratelnosti je propastný.