array(48) {
["_edit_lock"]=>
array(1) {
[0]=>
string(12) "1742377776:3"
}
["_edit_last"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "3"
}
["onesignal_meta_box_present"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_send_notification"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_modify_title_and_content"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_notification_custom_heading"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["onesignal_notification_custom_content"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e4aaf081"
}
["podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(78) "Ředitel Saberu rázně komentoval konec studia po výbuchu rebootu Saints Row"
}
["_podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e50af082"
}
["alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5c87e33428d16"
}
["youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88296e59a70"
}
["sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "yellow"
}
["_sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b8ef4780759d"
}
["seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "0"
}
["_seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5e00ae3f6f092"
}
["karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(5) "85443"
}
["_karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76921533353"
}
["recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76931623120"
}
["skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b7698f3f97ee"
}
["testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b852d98f5dc9"
}
["plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76966215002"
}
["minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76968715004"
}
["hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76987c0f80b"
}
["galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76944bc8b60"
}
["galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88191610d51"
}
["galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88192210d52"
}
["boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b853d1b80254"
}
["_pageview_20250318"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "2"
}
["_pageview_20250319"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "290"
}
["_thumbnail_id"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "188331"
}
["response_body"]=>
array(1) {
[0]=>
string(337) "{"id":"b9647b16-7f5f-406d-a420-abf941e87ab0","external_id":"d6169189-e0a0-5084-3106-5320f69da944","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}"
}
["status"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "200"
}
["_pageview_20250320"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "116"
}
["_pageview_20250321"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "3"
}
}
Novinář Stephen Totilo pokračuje na svém blogu Game File ve vydávání částí rozhovoru s generálním ředitelem společnosti Saber Interactive Mattem Karchem. Už v únoru jsme Totila citovali v souvislosti s tím, že Saber vytvořil Halo: Anniversary pro Microsoft zcela zdarma, a nezapomněli jsme také zmínit, že se rozhovor odehrával na palubě soukromého letounu Matta Karcha kvůli jeho vytížení. Teď je tu další věc, kterou Totilo s ředitelem Saberu rozebíral, a jde o další zajímavost, byť v tomto případě na trochu jiné úrovni než snaha etablovat se skrze ambiciózní zakázku zdarma. Karch totiž dostal dotaz na propouštění v Saberu, potažmo společnosti Embracer, které byl Saber do loňského roku součástí, jeho odpovědi zejména v souvislosti se zavřením studia Volition, pak byly nečekaně přímočaré.
Nejprve je nutné připomenout, že studio Volition bylo založeno už v roce 1996, resp. jako Parallax Software ještě o tři roky dříve, takže v době svého uzavření v roce 2023 už psalo jednatřicátý rok své existence. Bohužel, osudným se studiu stal reboot série Saints Row, který byl všechno, jen ne pozitivně přijatý, a také výbuch plánované investice 2 miliard dolarů, kterou mateřská společnost Embracer Group nakonec nedostala a následovala vlna rušení projektů i jednotlivých studií. Karch nicméně mluvil s Totilem převážně o nepovedném Saints Row a žádné eufemismy na konto bývalých kolegů nepoužil.
„Tým, který dělal Saints Row, je pryč. Proč je pryč? Protože byl příliš drahý na to, co dělal,“ řekl bez okolků generální ředitel Saber Interactive, který nenechal svou společnost padnout poté, kdy se jí Embracer zbavil. Na konto vývojářů z Volitionu i Saints Row si ale přisadil tvrzením, že vývojáři nevěděli, co dělají. „Neměli vůbec žádné vedení, takhle to prostě nemohlo vydržet. A taky, kdo by jim dal po takové katastrofě další peníze,“ konstatuje Karch tvrdou realitu, do které se autoři Saints Row dostali. A podle Karcha nejen oni – veterán herního odvětví je přesvědčen, že doba bezbřehého utrácení je zkrátka pryč, pokud neděláte hru typu GTA. „Tohle odvětví musí dospět. Pokud se tak nestane, všichni budeme mít problémy. Bohužel dospět znamená propouštět,“ uzavřel Matt Karch.
Závěrem se nicméně sluší dodat, že někteří z bývalých zaměstnanců Volitionu založili v polovině loňského roku nové studio – Shapeshifter Games – které prozatím nemá ambice vyvíjet vlastní projekt. Již však bylo potvrzeno, že přidává ruku k dílu na hře Clockwork Revolution lidí z inXile Entertainment.