Vzpomínáte si ještě na hru Wild? Oznámena byla skoro přes 6 lety. V roce 2014 byla představena na Gamescomu coby exkluzivní titul pro PlayStation 4. Má se jednat o prehistorickou open world survival adventuru, kterou tvoří nový nezávislý tým Wild Sheep Studio, jenž založil Michel Ancel, autor her Rayman, Beyond Good & Evil nebo Peter Jackson’s King Kong. Problém spočívá v tom, že o hře slýcháme jen zřídka a několikaleté mlčení si fanoušci vykládali jako špatné znamení. Teď se však zničehonic na oficiálním webu studia objevily nové artworky, které možná věstí nějaké lepší zprávy v dohledné době.
V první řadě je nutné podotknout, že jak si někteří fanoušci povšimli, některé obrázky nejsou tak docela nové, ale objevily se už dříve mezi staršími propagačními materiály. Není tak vyloučené, že materiály jsou staršího data, ale k pohybu na webu prokazatelně došlo. Je to proto dobrá příležitost si Wild připomenout a celý příběh zrekapitulovat. Pro případ, že by skutečně byla hra za dveřmi. Příběh je zasazen do mladší doby kamenné a odehrává se v procedurálně generovaném světě. Hráč se ujme šamana, který umí ovládat jiné tvory a využívat je ve svůj prospěch. Zvířata přitom půjde kontrolovat přímo s pomocí speciálních šamanských schopností a je možné využívat jedinečné dovednosti každého takového tvora.
Upoutávka na hru se objevila na Gamescomu 2014 a o rok později v říjnu na akci Paris Games Week. Od té doby se nám však materiálů nedostává a konkrétní informace vystřídaly spíše sliby.
Tým nás lákal na obrovský svět o rozloze kontinentu, dynamické počasí, změny ročních období a možnost hrát za každé živé zvíře v tomto digitálním ekosystému. Mají mezi ně patřit ptáci, kočky, ryby, ovce, vlci, ale i drobní mravenci. “Ovládnout“ tak můžeme nejen zemi, ale i vodu a vzduch. I díky tomu se máme naučit přizpůsobit světu okolo nás a odhalit jeho tajemství. Denní doba, počasí i roční období ho přitom budou radikálně měnit. Naším úkolem bude mimo jiné objevit propojení mezi člověkem a přírodou. Zvířata přitom nemusíme ovládat jen přímo, ale také je zkrotit a využít třeba coby dopravní prostředek, pokud jsou na to dost velká.
Wild používá, nebo minimálně používal vlastní engine, který prý zvládá rozpohybovat obrovský digitální svět. Tým Wild Sheep Studio, který na hře od roku 2014 pracuje, sídlí ve francouzském Montpellier. Založil jej přímo Michel Ancel, který však nadále spolupracuje s Ubisoftem na Beyond Good and Evil 2. Upoutávka na hru se objevila na Gamescomu 2014 a o rok později v říjnu na akci Paris Games Week. Od té doby se nám však materiálů nedostává a konkrétní informace vystřídaly spíše sliby. Michel Ancel se opakovaně snažil rozptýlit pochyby, zda se na hře opravdu pracuje, a odmítal, že by byl titul u ledu.
Hru měla vydat společnost Sony. Zda to stále platí, bohužel nevíme. Stejně jako je otázkou, zda Wild stále míří na PlayStation 4, anebo půjde třeba o jeden z launchových titulů pro PlayStation 5. V roce 2019 ale Sony obnovila ochrannou známku na tuto značku a studio později potvrdilo, že na hře se stále dělá. Jeho spoluzakladatelka Céline Tellier francouzskému listu La Tribune naznačila, že Wild by mohl být cross-gen titulem. Sony tehdy podle ní stále financovala vývoj a mělo jít o second party hru.
V návaznosti na zmínku o tom, že je hra určena pro konzole od Sony se už tehdy spekulovalo o možnosti, že Wild míří také na PS5. Pokud tím samozřejmě Céline Tellier nemyslela PS4 a PS4 Pro, což nebylo jasné. Společnost Sony prý k projektu přitáhla jeho originalita a díky ní se také tým postupně rozrostl z velmi malé skupiny až na 50 lidí.
Objevily se dokonce spekulace, že vývoj hry se zadrhl, protože Michel Ancel věnoval větší pozornost Beyond Good and Evil 2, na který se také čeká dlouhé roky. Projektu se prý nadále účastní, ale ne tak intenzivně. Wild podle těchto nepotvrzených zpráv ze stejného zdroje přesedlal na engine Decima (Killzone Shadow Fall, Until Dawn, Horizon Zero Dawn, Death Stranding) a vyjde na PS4 a PS5.
Pro prehistorické hry je na trhu stále podle mě místo. Far Cry Primal vyšel už před čtyřmi lety a loňské dobrodružství Ancestors: The Humankind Odyssey možná ambicemi přesáhlo reálný výsledek. Co myslíte vy, dočkáme se se obnovené premiéry třeba na letošním digitálním Gamescomu? A vyjde Wild nakonec dřív než Beyond Good and Evil 2?
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.