branding
Star Wars Jedi: Survivor, Electronic Arts, Cal Kestis bude bojovat s mečem jako od Kylo Rena

Cal Kestis bude bojovat s mečem jako od Kylo Rena

Vývojáři Star Wars Jedi promluvili o bojových stylech, ochočování zvířat i lidských parťácích

Zdroj: Electronic Arts
21. 12. 2022
Název: Star Wars Jedi: Survivor Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:
Datum vydání:
28. 4. 2023
17. 9. 2024 (PlayStation 4, Xbox One)

Jednou z mnoha prezentovaných her na letošních The Game Awards byl i Star Wars Jedi: Survivor, pokračování Star Wars Jedi: Fallen Order z roku 2019 s charismatickým Calem Kestisem v hlavní roli. Vývojáři ze studia Respawn zveřejnili v pořadí již druhý trailer a potvrdili datum vydání, o kterém se do té doby živě spekulovalo na základě úniků z databáze PlayStationu i Steamu. Dočkáme se 17. března příštího roku, a právě s přihlédnutím k tomu, že se uvedení kvapem blíží, vývojáři konečně začali mluvit o detailech a novinkách, které mají posunout původní koncept zase o úroveň výš. Konkrétně o hře promluvil game director Stig Asmussen během rozhovoru s redaktory magazínu Game Informer a prozradil například, že hlavní hrdina bude moci bojovat s mečem, který připomíná osobní zbraň Kylo Rena.

Informace zazněla v části, v níž Asmussen mluvil o bojových stylech, které budou moci hráči v nové hře využít. Nejde jen o jiný úchop světelného meče či šířku postoje, ale o kompletní změnu stylu, nutnou využívat v závislosti na nepříteli. Asmussen tak nad rámec meče se záštitou potvrdil například možnost bojovat s dvěma meči, nebo k meči přidat blaster pro rychlé odkrajování životů vzdálenějších nepřátel. Vtip je v tom, že by hra neměla nijak explicitně naznačovat, který styl je pro momentální souboj vhodný a vše zůstává na hráči. Tedy nejen najít ten pro sebe nejvhodnější, ale také ten nejefektivnější podle proporcí a pohybů protivníka.

To, že hlavní hrdina zvládá mnohem pokročilejší techniky nežli v prvním dílu, je dáno i jeho vlastním rozvojem. V příběhu totiž mezi hrami uplynula nějaká doba, a i když by Cal Kestis kvůli svému nekonvenčnímu přístupu podle Asmussena zřejmě neobstál před radou rytířů Jedi, mnoho se toho naučil a je sebevědomější. Ani tentokrát ale nebude muset spoléhat jen sám na sebe, protože nad rámec osobního robůtka BD-1 mu budou k dispozici i ostatní přátelé, vstupující nejen do soubojů, ale také třeba do prozkoumávání světa. V tomto ohledu zmínil Stig Asmussen žoldáka Bodeho Akunu, který má s Calem navázat velmi přátelský, skoro až bratrský vztah. I přes to, že jsou každý trochu jiný, mají se podle Asmussena vhodně doplňovat a tvořit nerozlučnou dvojku.

Co se týče pohybu po jednotlivých planetách, vývojáři kladli ještě větší důraz na prvky metroidvanií. Dá se proto očekávat, že i tentokrát se budeme na jednotlivá místa opakovaně vracet a díky nově osvojeným schopnostem pronikat hlouběji. Zároveň budou moci hráči využít například lano pro slaňování nebo je čeká možnost ochočit divoká zvířata a použít je coby dopravní prostředek. Ostatně, něco takového jsme už mohli zahlédnout ve videích a v mnohem takové sekvence připomínají například počínání Obi-Wana na planetě Utapau, kde si osedlal mladou Varactylku Bogu. Do jaké hloubky ale vývojáři dojdou, zatím není ze slov Stiga Asmussena patrné.

Tím v zásadě krátké preview od Game Informeru skončilo, sami redaktoři ale připouští, že nepochybně jen klouzali po povrchu a hra toho má v rukávech mnohem víc. Samozřejmě nad rámec viditelně vylepšené grafiky s ray tracingem nebo množstvím nepřátel, na které ve hře narazíme. Teď už jen počkat do půlky března…

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru