Spoluautor Dooma a dalších slavných FPS od studia id Software John Romero v květnu 2019 vydal neoficiální pátou epizodu pro Dooma z roku 1993. Jeho megawad Sigil obsahoval devět levelů včetně verzí pro multiplayer a nový soundtrack. Romero se přitom jinak opíral výhradně o původní assety – grafiku, zvuky, nepřátele, zbraně i power-upy. Zvolil ale trochu jiný styl a architekturu. A přitlačil na obtížnosti. Nápad na novou epizodu se dokonce zrodil už někdy okolo roku 2016 a byl zamýšlen jako pocta k 25. výročí značky. Výsledek fanoušci přijali podle očekávání i přes drobné výhrady s velkým nadšením a v prosinci 2019 Bethesda dokonce přidala Sigil do oficiálních verzí Dooma i na konzolích.
Teď John Romero oznámil, že se k tomuto projektu vrátí. Začal pracovat na pokračování. Oznámení přišlo při příležitosti akce Realms Deep 2021, kde Romero vystoupil. Zatím neznáme datum vydání a vývoj zřejmě není příliš daleko. Slavný vývojář ale ujistil, že to bude stát za to čekání, protože pokračování bude obsahovat spoustu úrovní a on se chce ujistit, že budou mít správnou konzistenci i obtížnost. Mají prý být opravdu zábavné.
Romero dokonce naznačil, že po Sigil II by se takto mohl vrhnout na další legendu – Quake. Stojí přitom za zmínku, že o Sigil II se nezmínil o víkendu tak docela poprvé. Když vědci loni v listopadu objevili bizarní pekelnou planetu, kde prší kamení a pokrývají ji oceány lávy, zažertoval si na Twitteru: Sigil II potvrzen.
SIGIL II confirmed. https://t.co/ioTsiLAZpT
— 𝕵𝖔𝖍𝖓 𝕽𝖔𝖒𝖊𝖗𝖔 (@romero) November 6, 2020
První Sigil si můžete zdarma stáhnout na Romerově webu. Vidět původní autory takto se vracet ke svým slavným hrám je úžasné. Úspěch přitom neměl Romero zaručen. I přes nesporný talent panovaly jisté pochyby, zda za dlouhé roky nepřišel o něco ze svého umění, anebo zda už komunita modderů neušla příliš dlouho cestu. Jak se ale ukázalo, byly to zbytečné obavy.