Česká arkádová klasika Jets’n’Guns z roku 2004 od studia Rake in Grass zamířila na Nintendo Switch. Frenetická akce se včera objevila na další platformě, aby potrápila hráče svými 43 úrovněmi a více než 270 unikátními nepřáteli, mezi nimiž nechybí 16 brutálních bossů. Abyste se s vesmírnou hrozbou mohli vypořádat, k dispozici máte sedm desítek zbraní a možnost upgradovat jednu z 12 vašich potenciálních lodí. K tomu si navíc připočtěte oblíbený soundtrack od švédské kapely Machinae Supremacy a máte tu klasiku jako vyšitou, která by se mohla ideálně trefit do aktuální retro vlny, která je právě na Switchi mimořádně populární.
Soudě podle ohlasů na YouTube pod novým trailerem si to myslí i další hráči. Komentáře jsou zatím veskrze pozitivní. Hra je k dispozici v původním poměru stran 4:3 a má zanedbatelnou velikost 187 MB. Originál Jets’n’Guns debutoval v roce 2004 na Windows. O dva roky později vyšla takzvaná Gold verze. Vývojáře inspirovaly hry jako Tyrian nebo Project-X. Nezávislé pražské studio Rake in Grass mezitím kutí plnohodnotné pokračování Jets’n’Guns, o kterém jsme psali před rokem. Loni v prosinci vstoupila akce Jets’n’Guns 2 do programu předběžného přístupu na Steamu, kde ji stále najdete. Od té doby se však dočkala několika updatů, toho posledního v listopadu.
Samotný Pavel Tovaryš ze studia Rake in Grass říká, že port pro Switch je taková návnada na druhý díl. Obsahově se hra shoduje s takzvanou Gold verzí. “Jen to označení Gold jsme pro Switch vynechali, aby to nemátlo. A teď to mate hráče, kteří Jets’n’Guns znají,” směje se Pavel Tovaryš. Jinak se ale hry v podstatě neliší. “Nechybí nic. Navíc jsou jen drobnosti jako jemná podpora surroundu a vibrací,” prozradil Pavel Vortexu.
Zajímalo nás i to, jak obtížné bylo hru portovat na novou platformu a jak se jim jako vývojářům se Switchem pracuje. “Protože jsme měli už zkušenost s portováním Rampage Knights, tak samotná hra šla portnout docela dobře. Nejvíce práce zabrala úprava hry samotné a to hlavně úprava GUI, které jsme sice nechali stejné, ale musela se udělat podpora ovládaní bez myši, podpora zkratek a celkově aby hra odpovídala víc konzolovým standardům,” vysvětlil Pavel Tovaryš.
Druhý díl podle Pavla Tovaryše zamíří kromě PC také na Switch, ale na další platformy se zatím nechystá.
“Jako platforma pro vývojáře Switch není úplně špatný. Když porovnám „dostat se na konzole“ z dob minulých, je to poměrně snadné. I když samotné prodeje například Rampage Knights jsou na Switchi proti PC zanedbatelné, což vůbec neodpovídá tvrzení některých vývojářů, že Switch jim dělá 40 až 60 % příjmů,” přiblížil Pavel.
Vydání Jets’n’Guns na konzoli od Nintenda není náhodné. Druhý díl podle Pavla Tovaryše zamíří kromě PC také na Switch, ale na další platformy se zatím nechystá. Na spadnutí je ostatně i vydání plné verze. “Vydání dvojky plánujeme na leden-únor 2020 pro PC. Switch se budeme snažit udělat co nejdříve, ale i tak to bude nejspíše se zpožděním jeden až dva měsíce,” dodal.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.