branding
Jeff Grubb: Příští Deus Ex má být lepší než Cyberpunk 2077

Jeff Grubb: Příští Deus Ex má být lepší než Cyberpunk 2077

Novinář mluví o setrvalém zájmu Eidosu pracovat na slavné kyberpunkové značce

Zdroj: ilustrační foto, Square Enix
8. 8. 2022

Když společnost Embracer Group na začátku května oznámila, že koupila studia Crystal Dynamics, Eidos-Montréal a Square Enix Montréal spolu se značkami Tomb Raider, Deus Ex, Thief nebo Legacy of Kain, hráči se automaticky ptali, co to pro zmíněné série vlastně znamená. Zástupci Embraceru ale odpověděli už v první tiskové zprávě, když potvrdili, že se na nově získané značky nebudou jen dívat a slíbili, že v budoucnu přinesou další díly, remastery nebo remaky. Řeč byla především o sériích Tomb Raider a Deus Ex – nejzářivějších sériích, které Embracer získal a na které se zejména v případě Deus Ex pod střechou splečnosti Square Enix jenom prášilo. Chmurným dnům pro fanoušky temného kyberpunkového RPG je ale možná konec, protože novinář Jeff Grubb tři měsíce po akvizici tvrdí, že Eidos-Montréal už skočil do práce a další Deus Ex vytváří v duchu udělat to, co nedokázal Cyberpunk 2077.

Grubb o plánech Embraceru v souvislosti s dalším Deus Ex mluvil ve svém pořadu Game Mess Mornings pro portál Giant Bomb a informace opět zmínil mimoděk. „Ještě je brzy. Informace, které jsem ale slyšel, mluví o okamžitém skoku studia [Eidos-Montréal] vstříc sérii Deus Ex,“ řekl Grubb a doplnil, že tento scénář nebyl před akvizicí průchozí. „Chtějí se do toho hned pustit a nekladou si malé cíle. Záměrem je udělat to, co se nepodařilo Cyberpunku 2077. Takhle se o tom teď mluví a teprve uvidíme, jestli se tak i stane,“ dodal Grubb. Co přesně myslel tím, v jakém ohledu má být Deus Ex lepší nežli akce od CD Projektu RED, přirozeně neuvedl, můžeme se ale jen domnívat cosi o lépe fungujícím herním světě, větší míře interakce nebo o uspokojivějším technickém stavu, nic z toho ale není nutně to, čím se Eidos momentálně zaobírá.

Ve skutečnosti přirozeně nevíme ani to, jestli vůbec nový Deus Ex vzniká, s přihlédnutím k potenciálu a způsobu fungování Embraceru bychom ale nevylučovali ani případný remake či reimaginaci původní hry. Případně nejdříve remaster od někoho z dalších studií a teprve až velkohru od Eidosu. Na každý pád, fanoušci se zřejmě mohou začít těšit na rozčeření stojatých vod a novinky, které nebudou ve smyslu dalšího herního obsahu jen nepříjemné. Jak ale reaguje na Grubbovu zprávu novinář Jason Schreier na portále ResetEra, hráči by prý měli počítat s tím, že aktuální projekt, který v Eidosu vzniká, je hra vycházející z úplně nové značky, a i když nevylučuje návrat k Deus Ex, bude to prý trvat opravdu hodně dlouho.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru