Zatímco normálně jsou hráči vděční za každý titul, který nabídne podporu cross-platform multiplayeru, v případě hry Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy z roku 2003, která minulý týden vyšla na PS4 a Switchi, tato funkce fanoušky pořádně zaskočila. Akce od studia Raven Software totiž nic takového neavizovala a možnost utkávat se napříč platformami tu byla skryta, přičemž ke kontaktu komunit došlo spíše omylem.
Hráči na PC přišli na způsob, jak se připojit k serverům konzolistů a nadšeni z nové krve jim předvedli své umění. 17 let zkušeností a klávesnice s myší předznamenala výsledek, který si jistě dokážete sami představit. Veteráni hru s přehledem ovládli, zatímco nováčci se teprve seznamovali s ovládáním na Switchi. Novopečení majitelé samozřejmě z tohoto průniku vesmírů žádnou radost nemají a volají po oddělení všech verzí.
Vcítit se do kůže mladých padawanů není tak těžké. Sotva se začali seznamovat se Sílou a světelným mečem, zpráská je na hromadu mistr, který se cvičí ve hře dlouhá léta. I když servery po konzole se nevypisují v PC verzi standardně, lze je snadno dohledat a spojit se s nimi přímo přes IP adresu. Přístupný je takto multiplayer na PS4 i na Switchi.
Nové porty má na svědomí společnost Aspyr. Protože z konzolí se na PC servery připojit nedá, je zjevné, že nešlo o záměr autorů, ale opomenutí nebo nedopatření. Hráči na PC mají navíc přístup k některým specifickým funkcím, které nejsou na konzolích dostupné. Problém je i v tom, že komunita PC hráčů nepřišla konzolisty “přivítat”, ale řada z veteránů se tu jen baví masakrováním nezkušených nováčků.
Někteří navrhují cross-platform ponechat, učinit jej oficiálně dostupný, ale s možností omezit hráče třeba jen na vlastní platformu. Z dlouhodobého hlediska udrží podle nich komunitu početnější a živější.
Tento případ jen ilustruje, jak cross-platform multiplayer, zejména pokud jej nelze volitelně deaktivovat, nemusí vždy fanoušky potěšit a hře prospět. Hráči na konzolích se shodují, že jim tenhle masakr zcela kazí zážitek z on-line hry. Jiní navrhují jej ponechat, učinit jej oficiálně dostupný, ale s možností omezit hráče třeba jen na vlastní platformu. Z dlouhodobého hlediska udrží cross-platform podle nich komunitu početnější a živější.
Na celé věci je také dobře vidět, jak je technické vlastně řešení multiplayeru napříč systémy minimálně v některých případech vlastně docela banální. Paradoxně samotný Aspyr se zatím k celé situaci staví dost vlažně a při pohledu zvenčí se skoro zdá, jako by dělal mrtvého brouka.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.