První epizoda video série Night City Wire, prostřednictvím které chtějí vývojáři z CD Projektu RED informovat o Cyberpunku 2077 až do jeho (doufejme!) listopadového vydání, přináší dozvuky v podobě zajímavých detailů, které vývojáři dosud tolik neakcentovali. Informace pochází od redakcí herních webů, které dostaly možnost vyzkoušet si všechny verze prologu a pátrat v ulicích Night City i mimo ně po čemkoliv se jim zamanulo. Dáváme proto dohromady rychlý soupis vlastností, které nás v uplynulých dnech zaujaly, spolu s nekomentovanými nahrávkami ze hry, které mohly být po odvysílání Night City Wire zveřejněny. Všemu samozřejmě předcházel trailer, který se stal terčem kritiky, pramenící však zejména z nepochopení předlohy a skutečnosti, že Cyberpunk 2077 – vycházející ze stolní hry Cyberpunk 2020 – jednoduše není variací na temný kyberpunk v podání Blade Runnera. Není to ale ani futuristické GTA, za které rázem někteří fanoušci Cyberpunk 2077 označují, což se ostatně snažili vyvrátit s nastupující kritikou sami vývojáři.
„Pokud chcete bez výčitek běsnit v ulicích, dostanete takovou možnost a nám to ani trochu nevadí. Ovšem až odstartujete misi a uvidíte množství způsobů [jak ji hrát], pravděpodobně vás to zastaví a přinutí myslet trochu rozvážněji,“ říká level designér Max Pears v rozhovoru pro magazín PCGamesN. Vysvětluje pak, že už samozřejmě viděli spoustu hráčů uplatňovat „GTA postup“ v momentě, kdy si mohli Cyberpunk 2077 vyzkoušet, většina z nich si ale rychle uvědomila, kolik toho lze v Cyberpunku 2077 dělat a styl hraní upravila. Odlišný způsob hraní by pak měl vycházet i ze zvolené třídy hlavního hrdiny – Netrunner, Techie a Solo – a jeho životní cesty, přímo ovlivňující přibližně 5hodinový úvod hry. Coby dítě ulice potkáte parťáka Jackieho během krádeže luxusního auta. V roli nomáda si vás Jackie vybere k propašování kontrabandu z pouštní lokace Badlands do Night City. A pokud zvolíte třetí možnost – Corpo – Jackie bude váš přítel od samého úvodu hry. Vše by se pak mělo pochopitelně lišit i v drobných nuancích, ale vést k jednomu společnému bodu, odkud se bude po prologu odvíjet příběh dál.
Jedna hodina skutečného času bude odpovídat osmi hodinám v Cyberpunku 2077.
Informace o pěti hodinách, které by měl prolog zabrat, pak jdou ruku v ruce s úvahami na téma, jak dlouhý vlastně bude jeden herní den a zdá se – pokud vývojáři nebudou díky scénáři skákat příliš v čase – že by se měl prolog odehrát na přibližné ploše 40 hodin. Podle informací producentky Rooster Teeth Alanah Pearce totiž vyšlo najevo, že jedna hodina skutečného času bude odpovídat osmi hodinám ve hře, takže z toho po velmi složité matematické operaci vychází, že jeden kompletní denní cyklus v Cyberpunku 2077 bude trvat 3 hodiny. A čistě pro kontext – den v Zaklínači 3 trval hodinu a půl, takže budeme mít na počínání v Cyberpunku dvojnásobnou porci času za světla i za neony ozářené tmy. A když už je řeč o Zaklínači, redaktoři Gamespotu našli v prologu easter egg, odkazující na Zaklínače 3 skrze obálku magazínu o retro hrách a jejich kolegové z VG247 si pro změnu všimli, že jedno z vozidel nese název Aerondight, což odpovídá pojmenování meče, který v pokročilé fázi třetího Zaklínače můžete získat a využívat.
Podobných detailů ale bude ve hře pochopitelně víc a vlastně nás ani nepřekvapuje, že jedním z nich je možnost chovat kočky. Jako první o nich ve svém preview mluvila Miranda Sanchez z IGN, zklamala však milovníky psů, na které prý údajně vůbec nenarazila. Dále si hráči všimli, že postava Judy Alvarez, která se objevila v Night City Wire, má na ruce vytetovaný úryvek textu skladby Pyramid Song od Radiohead. A řeší se i velké množství voleb při tvorby hlavní postavy, kam vedle obligátních účesů, tvarů očí, úst nebo uší spadají například i dva typy penisů a pět úprav pubického ochlupení. Nahá těla nicméně nebudou moci sledovat hráči v Japonsku, kteří podle informací magazínu Press Start obdrží cenzurovanou verzi, v níž budou postavy vždycky běhat alespoň ve spodním prádle a nedojde na některé explicitní scény.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Nastavení v CP2077 mi připadá docela hodně, ale CDPR k tomu asi má nějaký důvod. Jen doufám, že ve hře nebudou ony zmíněné časově závislé mise, protože jinak budu asi ukládat save v jednom kuse:-) No, ale na druhou stranu….vlastně budu docela rád, pokud bude mezi dnem a nocí nějaký rozdíl z pohledu hratelnosti (unikátní aktivity pro den i noc), takže beru zpět:-)