Magazín IGN dnes exkluzivně jako první představil první video ke hře The Lord of the Rings: Gollum. Jedná se o přibližně minutový teaser, kterým nás studio Daedelic láká na svou akční adventuru s prvky stealthu. Upoutávka nás vezme do Mordoru a předvede nám titulního hrdinu Gluma.
Společně s videem pak magazín IGN publikoval i článek, ve kterém odhaluje rovněž některé nové podrobnosti. The Lord of the Rings: Gollum má trochu připomínat Prince z Persie, ale s větvícím se příběhem. Text také upřesňuje, že nejde bohužel přímo o video v enginu hru, ale předrenderovanou upoutávku. Kromě stealthu se podle autorů můžeme těšit na prvky parkouru. Na rozdíl od zmíněného Prince se ale ve hře nebude příliš bojovat, i když se Glum dokáže potichu zbavit svých nepřátel.
V některých částech bude Glum využívat schopností svých zvláštních spojenců. A dokáže rovněž zužitkovat prostředí ve svůj prospěch.
Takový pokus pro něj však pokaždé bude představovat velké riziko a nebude vůbec snadný. Vývojáři chtějí, aby si hráči dobře rozmysleli, než se pustí do konfrontace. Boj prostě není Glumovou silnou stránkou. To je spíš prohnanost. Hlavní hrdina nepoužívá zbraně, ale dokáže odlákat pozornost nepřítele vrženým předmětem. V některých částech bude také využívat schopností svých zvláštních spojenců. A dokáže rovněž zužitkovat prostředí ve svůj prospěch.
Ve hře narazíme na známé postavy a i když se autoři nemohou dočkat, až nám je představí, prý na to ještě není ten správný čas. Tým ale ujišťuje, že vzhledem k zasazení dobře zvažuje, koho, kde a kdy by Glum vlastně mohl potkat. Jejich role proto nebude velká, ale v některých případech může mít zásadní dopad. Kromě stealthu nás čeká také nutnost rozhodovat se, a to i v dialozích, kde může víc promluvit původní Sméagol, nebo právě Prstenem zdecimovaný Glum, kterým se stal. Volby a rozhodnutí mají vliv na větvení příběhu. Animace, dialogy i některé situace může ovlivnit, zda převažuje osobnost Sméagola, nebo naopak Gluma.
Vývojáři ale neupravují přímo nic na předloze a chtějí, aby jejich prequel k trilogii Pán prstenů skončil přesně tak, jak má. Průběh cesty se ale může lišit. Autoři říkají, že jsou omezeni určitými mantinely a hráč také. Není možné třeba úplně změnit osud Středozemě. Budete mít ale vliv na další postavy ve hře a situace, které knižní předloha nedefinovala. Součástí hry bude i morální systém, i když nemá být tak jednoduchý, jak by rozpolcenost hlavního hrdiny mohla naznačovat. Není to tak, že Sméagol dělá jen dobré věci a Glum ty špatné.
Titul nenabídne otevřený svět, ale sérii strukturovaný levelů a hubů. Náš pohyb po světě není neomezený, ale některé úrovně mohou nabídnout víc svobody, zatímco jiné jsou spíše lineární. Často ale mají přesto nabídnout různé alternativní cesty k cíli. Design má být hodně vertikální, protože Glum je vynikající lezec. Samotná podoba světa je pak inspirovaná vlastními kresbami Tolkiena a přestože původně studio varovalo, že se může odchýlit od toho, jak si Středozemi představují ti, kdo ji znají jen z filmů, dnes vývojáři tvrdí, že se nechtějí tomuto zpodobnění zase tak moc vzdálit. Chtějí mít unikátní vizuální styl, ale respektovat obecně vžitou představu o tom, co a jak v tomto světě vypadá.
Glum má vypadat méně děsivě a mít o něco víc vlasů, aby se s ním hráči mohli lépe ztotožnit.
Příběh má odstartovat ve stejnou chvíli, kdy je ještě Frodo v Kraji jako ve Společenstvu prstenu, které ale v tu chvíli Gluma nesleduje. Ten v tu dobu míří do Mordoru a stále hledá Bilba a “svůj” Prsten. Chytí ho však Sauronovi služebníci. Cílem Gluma je uniknout ze zajetí a získat zpět svého miláška. Časem se však začne ozývat Sméagolova osobnost, která má přinést i další motivaci, o níž zatím nechtějí autoři mluvit. I když Daedelic píše vlastní scénář, těsně spolupracoval s Middle-earth Enterprises, aby zůstal věrný Tolkienovu dílu. Jeho příběhu se prý drží poměrně striktně a vývojáři si dovolili jen trochu víc svobody tam, kde to bylo potřeba například z hlediska hratelnosti.
Tolkien podle nich nepopisuje Glumův příběh z této doby příliš podrobně. Proto čerpají hlavně z poznámek a informací od jiných postav, jako je Gandalf. Protože ale musí zaplnit mnoho prázdných míst, mají autoři dostatek prostoru k tomu, aby naplnili vlastní vizi. Pokud by však nebyla v souladu s předlohou, nikdy by údajně nedostali povolení na projektu pracovat. Jak už před časem prozradili první obrázky ze hry, ani samotný Glum se nakonec příliš nevzdálí svému filmového protějšku, i když původně autoři mluvili jinak. Přesto má podle nich vypadat méně děsivě a mít o něco víc vlasů, aby se s ním hráči mohli lépe ztotožnit.
Je docela dobře možné, že se hra od německého studia Daedalic Entertainment už za pár dní objeví na digitálním Gamescomu. Míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.