Nový first person horor Stay in the Light má být první hrou, která se výhradně spoléhá na technologii ray tracing a neobejde se bez ní. I když by možná někdo mohl namítnout, že novinka od malého nezávislého studia Sunside Games by snad dokázala docílit podobného výsledku i za cenu méně efektních a náročných technik, a jde tak částečně o marketingové heslo, pozornost si zaslouží. Navíc není hudbou vzdálené budoucnosti. Early access verze vyšla na Steamu už 3. června.
Ray tracing a jeho možnosti Stay in the Light kombinuje s náhodně generovanými bludišti, které si můžete sami vytvořit. Není ale pro každého. Z povahy věci vyplývá, že si novinku užijí především majitelé RTX karet od společnosti Nvidia a v omezené míře pak těch nejvýkonnějších GTX karet. Podle autora Richarda Cowgilla by nemohlo být stejného výsledku dosaženo bez ray tracingu. Spoléhá se přitom na osvědčený Unreal Engine 4 a hratelnost obohacuje ray tracing na poli odrazů a hry světla stínu, které mají hrát klíčovou roli při hledání pokladů, řešení hádanek i samotném přežití v tomto světě.
Zrcadlo vám umožní spatřit dění za vámi a vyhnout se soupeři, fungování pochodně asi není nutné dvakrát popisovat a křídou si můžete značit cestu, abyste se v bludišti neztratili.
V labyrintu vás pronásleduje nemilosrdný nepřítel a vy máte k dispozici jen zrcátko, pochodeň a křídu. Zrcadlo vám umožní spatřit dění za vámi a vyhnout se soupeři, fungování pochodně asi není nutné dvakrát popisovat a křídou si můžete značit cestu, abyste se v bludišti neztratili. Titul má demonstrovat možnosti technologie a současně přijít s mechanismy, které jsou na ní závislé. O trvanlivost hry by se zase měla postarat možnost vygenerovat si svůj vlastní dungeon.
Neobejdete se přitom bez nejnovějších ovladačů pro grafické karty od Nvidie. Zamýšlené kvality pak dosáhnete jen na RTX kartách. S modely 1060, 1070 a 1080 GTX máme podle autora počítat s nízkým rozlišením i detaily. V tuto chvíli hra obsahuje 6 labyrintů a další mají přibývat. V programu předběžného přístupu by měla strávit 6 až 8 měsíců. Finální verze pak nabídne více úrovní, hádanek i předmětů. V úvahu je i kooperace, ale nejde o závazný slib. Momentálně je hra ve slevě a prodává se přibližně za 11 eur.
Titul zaujal i společnost Nvidia, která kromě další podpory, dokonce poslala autorovi novou RTX kartu, protože do té doby paradoxně sám používal starší GTX grafiku. Richard Cowgill ostatně není žádný zelenáč, ale profík a jeho Sunside Games už pár slušně hodnocených her na kontě mají. Cowgill je sice nezávislý vývojář, ale veterán, který má zkušenosti i z AAA produkce. Pracoval na modu Desert Combat pro Battlefield 1942, pak dělal na Borderlands v Gearboxu nebo Battlefieldu 2.
Rozhovor s ním přinesl magazín PC Gamer. Ten taktéž připomněl, že Cowgill sám nejprve při vývoji novinku používal kartu GTX 1080 Ti a až díky novým ovladačům mohl začít experimentovat s ray tracingem. Chtěl udělat hru, v níž by osvětlení a odrazy hrály klíčovou roli. Společnost Nvidia zaujal, když na Redditu žádal majitele RTX karet o to, aby hru vyzkoušeli a poskytli mu zpětnou vazbu stran výkonu, který nebyl schopen zhodnotit sám.
I díky Unreal Enginu měl fungující prototyp překvapivě rychle, na druhé straně i podle PC Gameru momentální verze obsahuje množství chyb a nedodělků a jde spíše o technologické demo. Teoreticky by navíc i dle samotného autora mohlo být možné nestavět hru jen na technologii ray tracingu. Ale to bychom se jí pak asi jen těžko věnovali, to dobře ví i její vývojář.
Pokud máte kartu od AMD, nemá v tuto chvíli vůbec smysl, abyste se hru vůbec pokoušeli spouštět, prostě vám spadne. Je ale pravděpodobné, že se i tato firma pokusí brzy svůj hendikep na tomto poli dohnat. Víc než ray tracing samotný je nicméně pozoruhodné, jak brzy po uvedení příslušných ovladačů se povedlo původní myšlenku realizovat a dotlačit do podoby hratelné rozpracované verze. To je vyznamenání i pro Unreal Engine od Epicu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.