Probíhající Comic-Con přinesl vedle prvního traileru na seriálovou adaptaci Zaklínače také důležitou panelovou diskuzi s designérem Hideem Kodžimou a režisérem Nicolasem Winding Refnem, kterou nevedl nikdo jiný než oblíbený moderátor Geoff Keighley. Pokud podobné akce sledujete, určitě vám neuniklo, že jsou Kodžima s Keighleym blízcí přátelé a vzájemná důvěra často přináší informačně velmi zajímavé debaty. Nejinak tomu bylo i letos v San Diegu, kam si Kodžima přivezl detaily o postavě Heartmana – proto mu v diskuzi sekundoval zmiňovaný Refn, který se postavě propůjčil, ale také divákům ukázal pouzdro s lidským plodem ze sběratelské edice a co víc, odhalil také finální vzhled krabičky PS4 verze. Důvod, proč ji explicitně jmenujeme, je pak zcela prostý, krabička totiž neobsahuje už několikrát vypuštěný slogan – Only on PlayStation – čímž se opět daly do pohybu spekulace, že hra po nějakém čase zamíří přinejmenším na počítače.
Pokud bychom se měli zabývat estetickou stránkou krabičky standardní fyzické kopie, resp. artworkem ze sběratelského steelbooku, v obou případech je na nich vyobrazen hlavní hrdina Sam Bridges. Jednou je zachycen ve speciálním obleku, který jsme už mohli několikrát zahlédnout v trailerech, podruhé jde o ještě větší detail Samovy ušpiněné tváře. Na obou artworcích pak nechybí název hry, dnes již proslavená větička – A Hideo Kojima Game, a v případě standardní krabičky také rating M, o kterém se dosud také nevědělo. To nejdůležitější jsme už ale popisovali v úvodu – vedle loga PS4 se totiž nenachází nápis Only on PlayStation a v tuto chvíli jsme si už téměř jistí tím, že exkluzivní dohoda se Sony má pouze časový charakter. O tom, že by se hra mohla objevit po vydání PS4 verze také na počítačích, jsme ostatně psali už několikrát a finální podoba krabičky do celé skládanky perfektně zapadá.
Kodžima měl Samův a Heartmanův vztah prezentovat i prostřednictvím nového videa, to však nebylo určeno k vydání pro veřejnost a přítomní návštěvníci měli zakázáno video natáčet.
Co se týče dalších naznačených informací, postava Heartmana zaujala zejména tím, že jde o příslovečný nomen omen. Jak Kodžima vysvětlil, Heartman má určité potíže se srdcem, které dokáže pracovat vždy pouze 21 minut. Poté Heartman na tři minuty zemře a dostane se tím do Hádovy říše onoho světa, kde pátrá po své rodině. Poté je však defibrilátorem, implantovaným přímo do hrudníku, úspěšně resuscitován a celý 24minutový cyklus se opakuje, dohromady 60krát za den. Kodžima měl pak Samův a Heartmanův vztah prezentovat i prostřednictvím nového videa, to však nebylo určeno k vydání pro veřejnost a přítomní návštěvníci měli zakázáno video natáčet. Podle popisu se však měly obě postavy potkat v Heartmanově kanceláři či apartmánů a Sam si měl vyslechnout nejen výše uvedená specifika Heartmanova stavu, ale také projít jeho knihovnou filmů a hudebních alb, které lze zhlédnout, resp. vyposlechnout za méně než kritických 20 minut.
Refn si pak v následující debatě pochvaloval spolupráci s Kodžimou a oba vtipkovali o společných příhodách. „Spojuje nás především to, že jsme si oba dost podobní, máme rádi ticho. Procestovali jsme tak půlku světa, jako kdybychom byli pár,“ vysvětloval smějícímu se publiku Rufn. Kodžima si pak přisadil a s úsměvem tvrdil, že chtěl po Refnovi především kontakt na Madse Mikkelsena, který ve hře rovněž hraje, nejprve mu ale měl režisér podsouvat Keanu Reevese, o kterého však Kodžima pro Death Stranding nestál. Oba pak dále filosofovali nad tématem přibližování filmové a videoherní produkce a shodovali se v tom, že vydání filmu či hry s sebou přináší podobnou zvláštní vlnu kritiky a obdivu, nad kterou se ale oba zamýšlí vždy až s nějakým odstupem.
Poslední věc se pak točí kolem vzpomínaného BB Podu, tedy pouzdra s lidským plodem, které bude v životní velikosti dostupné jako bonus u speciální sběratelské edice. Kodžima přiznal, že když letěl z Japonska do Spojených států, byl zastaven udivenými celníky a musel jim následně vysvětlovat, o co se vlastně jedná a proč BB Pod převáží letadlem. Bohužel už ale neprozradil, co přesně celníkům řekl a za jakých okolností ho na půdu Spojených států pustili…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Já jsem nikde nepsal že Quantic Dream někdy bylo first-party studio Sony. Právě naopak jsem chtěl poukázat na to, že stejně jako oni, tak i Kojima Productions nejsou first-party studiem a proto chce Sony možná jen předejít tomu co se stalo právě u Detroitu a exkluzivitu na krabičce už radši nijak neakcentovat.
Abychom si úplně rozuměli, já tady nebojuji za to že Death Stranding nikdy nikde jinde nevyjde, naopak si také myslím že PC verze je v podstatě jistá už jen proto, že kdysi byla oznámena a nikdy nebyla její existence vyvrácena. Jen mi přijde jako naprostá hloupost stavět spekulace na něčem, o čem už z minulosti víme, že nemá žádnou vypovídající hodnotu.
A to že Sony na krabičky od Detroitu psala prohlášení o úplné exkluzivitě i přesto, že museli vědět že hru a ani značku nemají ve 100% vlastnictví mi snad nikdo vymlouvat nechce.