Už v polovině června odstartoval japonský hráč Šimicu Toru petici na portálu Change.org, která volá po zrušení hry Assassin’s Creed Shadows. Pokud dění kolem chystaného pokračování slavné série od Ubisoftu sledujete, pak už vám je patrně jasné, na co Toru poukazuje. Ano, coby Japonci se mu ani trochu nelíbí, že ve hře bude vystupovat samuraj Jasuke, nikoliv však kvůli barvě pleti, ale kvůli manipulaci s historií a hlavně kvůli tvrzení vývojářů z Ubisoftu Quebec, že se v případě hlavního hrdiny hry opírají o historická fakta a svou hru neoznačují za fikci.
Petice má k dnešnímu dni bezmála 30 tisíc podpisů s tím, že za uplynulých 24 hodin získala téměř polovinu z tohoto počtu. Snahy japonských hráčů upozornit na problém, který v souvislosti se hrou vnímají, si totiž všimla média a je pravděpodobné, že množství podpisů v nadcházejících hodinách ještě skokově naroste. Toru definuje problém v krátkém popisu petice a snaží se případným petentům předložit kontext celé kauzy.
„První Evropan, který získal titul samuraje – William Adams (Miura Anobori) – byl ve skutečnosti praporečník ve službách Iejasua Tokugawy,“ píše zakladatel petice a dodává, že Ubisoft stále nechápe povahu a roli samurajů coby služebníků šlechty. „To je vážná urážka japonské kultury a může to souviset i s rasismem namířeným na obyvatele Asie,“ dodává Toru a skrze petici chce dosáhnout zastavení vývoje Assassin’s Creed Shadows a zahájení seriózního sběru historických informací, skrze který budou moci vývojáři vyjádřit respekt k japonské historii a kultuře.
Jak následně uvádí někteří z japonských hráčů, kteří petici podepsali, nejde o skutečnost, že je Jasuke tmavé barvy pleti, ale jednoduše o to, že Ubisoft během představení hry předkládal jeho existenci jako historický fakt a obdobně mluvili vývojáři o celé hře. Skutečně, v oficiálním oznámení lze tyto proklamace najít, je ale také férové dodat, že zástupci vývojářů za historický fakt označují Jasukeho existenci i způsob, jakým se dostal do Japonska. Dále pak uvádí, že vše ostatní – od chvíle, kdy Jasuke stanul na japonské půdě – už bylo „vyvinuto a rozšířeno“ i s odkazem na lore Assassin’s Creed, který je samozřejmě považován za fikci. Vývojáři rovněž uvádí, že skutečný příběh Jasukeho má „otevřený konec“, což je více než zřejmé poukázání na to, že jej v souladu s vlastní představivostí a kreativitou „dopsali“ i s vědomím, že jeho příběh „obestírá mnoho otázek a spekulací“.
Přesto ale ani tato prohlášení vývojářů nepovažují hráči z Japonska za dostatečně, jak ostatně dokazuje nejpopulárnější příspěvek jednoho z petentů. „Pokud by o tom mluvili jako o fikci, dá se to respektovat. Ale prezentovat nepravdy typu „věrné historii“ a „Jasuke byl velký černý samuraj“, je naprosto neodpustitelné,“ napsal uživatel Taja Ju. Naráží pak i na to, že Západ podle něj může kritizovat Japonce za to, že světu tenhle příběh zatajili, což se může rychle změnit na tvrzení, že jsou Japonci rasisté a diskriminují černochy. „Ostatně, zámořský internet už tento aspekt ukazuje,“ uzavírá citovaný uživatel a podtrhuje, kde všude může ležet problém.
A co tak dodat ze prevazna vacsina podpisov a ludi co za tym stoja nie su japonci..zacinam mat uz fakt pocit ze niekto sa snazi strasne potopit ubisoft a vyuziva k tomu media(zaujimave ze u nas v cz/sk o tomto inforumuju len ti co maju vecne nejaky problem s ubisoftom).
Rad by som este videl statistiku na pomer podpisov realnych japoncov peticie k predobjednavkam v Japonsku.
Ale hovno. Popírat historii a malovat všechno na růžovo je úchylné. Japonce docela chápu a vůbec se jim nedivím. Je to stejné, jako by Vávra namontoval černochy do KCD. Prostě nesmysl a ujetá blbost, ovšem poplatná dnešní připosrané době
Nejvtipnější je, že ať už to bude podle pravdy nebo ne, stejně bude stát za starou bačkoru. Když dostanu chuť na dobře zpracované feudální Japonsko, zahraju si Ghost of Tsushima. Tahle hra je citlivě a dobře zpracovaná. Dostala v tradičně přísném japonském magazínu Famitsu nejvyšší hodnocení 40/40 a autoři získali titul turistických ambasadorů jako vyjádření díků za šíření povědomí o ostrově a jeho historii přímo od starosty Cušimy. Jsem rád, že brak AC budí oprávněnou kritiku a máme důkaz, že to jde dělat i lépe. Ghost of Tsushima.
Tak hlavne ze ty uz vies dopredu a vsade pises ten isty „argument“, ktorym sa ohanas ako ultimatnou pravdou. Rovnako si vsetci egyptania chvalili origins ci greci odysseu. Tshusima je doslova rovnaka genericka nuda ako posledne ACčka s lepsim combatom. Od kritikov ma odyssea aj tsusima rovnake priemerne hodnotenie, rovnako aj od hracov na steame. To mi tak trochu nesedi k tvojmu tvrdeniu. Faktom je ze pri oboch sa drviva vacsina hracov bavi, a hulaka ako vzdy len ufnukana mensina.
Neboj, současná generace půjde dřív či později do důchodu a uvolní místo progresivní mládeži. Dostanou šanci ukázat Světu, zejména tomu na východ od nás, zač je tomu loket….
tak je v poradku rict, ze se to zaklada na historicke postave Yasukeho, ale uz je chyba rict, ze je to na zaklade historicke postavy samuraje Yasukeho. ano, existoval, byl v japonsku, ale neni zadny dukaz ani vyvraceni ze by byl samuraj.
jinak, ten historickej konzultant ubisoftu je tato pani Sachi Schmidt-Hori, ktera se na nakych strankach popisuje takto „I am interested in liteary and pictorial representations of gender, sexuality, and class in pre-seventeenth-century Japanese narratives as well as analyzing the modern metanarratives thereof. My first book, Tales of Idolized Boys: Male-Male Love in Medieval Japanese Narratives (University of Hawai`i Press, 2021) is on medieval chigo monogatari (Buddhist acolyte tales), which often depict romantic relationships between Buddhist priests and adolescent boys. These tales challenge a host of normative and moral standards we–academics, non-academics, the far-right, the far-left, and beyond–internalize, including such ideas as „sexual orientation,“ „transgenerational sex,“ and „sexual agency.“ „… takze asi tak.
Veď ale niekto ako Yasuke vraj existoval. Nie na takom poste ako v hre, ale existoval. Tak kde je problém? A nech mi nikto nehovorí, ani Ubi, že je to historicky presná hra. Lebo žiadny AC taký nikdy nebol a vždy išlo trochu o fantasy.
Zase sa riešia totálne kraviny. Aby sa tie unikátne snežné vločky v Japonsku z toho nepototo. Keď sa im nepáči, nech to nehrajú. Nehovoriac o tom, že to určite nie je prvá hra, ktorá sa odohráva v období samurajov a nie je historicky presná 🙂 Jin Sakai existoval? Nie. Japonci si to aj tak chvália. Tak?
Lukáši, já nevím, jestli jsi to pochopil správně. Ta petice nebojuje za to, že je ve hře černý samuraj Jasuke. Petice je postavená proti tomu, že takto nelze – podle názoru zakládajícího a těch, kdo podepsali – prezentovat AC Shadows jako hru, která se zakládá na historických faktech a/nebo že je historicky autentická. Oni s tím nesouhlasí právě proto, že kolem Jasukeho – který prokazatelně existoval a v Japonsku byl – existuje celá řada otazníků a pochybností, zda byl tím, koho z něj udělal Ubisoft ve své hře. A protože Ubisoft tvrdí, že je to takhle správně, viz odkazy a citace v článku, tak to hráčům z Japonska vadí. Nikdo ze Sucker Punch netvrdil, že to, co se odehrává v Ghost of Tsushima, je historicky přesnou rekonstrukcí toho, co se na Cušimě skutečně stalo, to je ten rozdíl.
V tom prípade to problém je. Pretože ak Ubisoft tvrdí, že to je vraj historicky presné, tak potom je to blbosť. S tým súhlasím. Yasuke bol v Japonsku, ale nebol samuraiom, tak ako to prezentuje AC Shadows. Na mieste Ubisoftu by som teda upresnil a zvážil svoje vyjadrenia o historickej presnosti.
Tak áno, Sucker Punch nevytvoril tiež na 100% historicky presnú hru. Ale Ghost of Tsushima sa vo veľkej miere snažil byť verný historickým udalostiam o mongolskej invázii v Japonsku, v 13. storočí. Aj keď trebárs hlavný hrdina neexistoval a bol vymyslený čisto pre účely príbehu hry.
Doslova prve slova v kazdom jednom AC: „Inspired by historical events and characters. THIS WORK OF FICTION“… a vazne to vadi japoncom ?? lebo ja stale vidim len ludi zo zapadu, rovnako aj v tej peticii ich je drviva vacsina, vcetne tych pseudojaponskych uctov. Ked som cital japonske fora, tak im vadili podstatne ine veci….ale tak naco si overovat v dnesnej dobe informacie ze ?
„tvrzení vývojářů z Ubisoftu Quebec, že se v případě hlavního hrdiny hry opírají o historická fakta a svou hru neoznačují za fikci.“
To mě taky zarazilo. Na netu všichni argumentují, že Jasuke je ok, vždyť je to jen fikce, ale viděl jsem nějaký rozhovor s vývojáři a ti mluvili o historii a autenticitě v jednom kuse.
Pod tento komentář se podepisuji. Jedna věc je, se opřít o historické reálie a přetvořit je do funkčního příběhu, který se ohýbá dle potřeby autorů. Věc druhá je ovšem to nepřiznat a autenticitu hlavního hrdiny odkývat v rozhovorech.
Pouze bych už jen dodal, že na finančním výsledku se to i tak nepodepíše a hru si koupí hromada hráčů (včetně mě), protože je to zkrátka další Assassin’s creed.
Já mám koupené všechny Creedy, ve všech mám kolem stovky, hodin, ale Mirage už jsem nehrál. Možná jsem se už přejedl. Shadow už asi taky nekoupím, zvlášť když jsem nedávno koupil PC verzi Tsushimy. Leda za pár let, až to bude za deset babek.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Rad by som este videl statistiku na pomer podpisov realnych japoncov peticie k predobjednavkam v Japonsku.
Hned bych se podepsal.
jinak, ten historickej konzultant ubisoftu je tato pani Sachi Schmidt-Hori, ktera se na nakych strankach popisuje takto „I am interested in liteary and pictorial representations of gender, sexuality, and class in pre-seventeenth-century Japanese narratives as well as analyzing the modern metanarratives thereof. My first book, Tales of Idolized Boys: Male-Male Love in Medieval Japanese Narratives (University of Hawai`i Press, 2021) is on medieval chigo monogatari (Buddhist acolyte tales), which often depict romantic relationships between Buddhist priests and adolescent boys. These tales challenge a host of normative and moral standards we–academics, non-academics, the far-right, the far-left, and beyond–internalize, including such ideas as „sexual orientation,“ „transgenerational sex,“ and „sexual agency.“ „… takze asi tak.
Zase sa riešia totálne kraviny. Aby sa tie unikátne snežné vločky v Japonsku z toho nepototo. Keď sa im nepáči, nech to nehrajú. Nehovoriac o tom, že to určite nie je prvá hra, ktorá sa odohráva v období samurajov a nie je historicky presná 🙂 Jin Sakai existoval? Nie. Japonci si to aj tak chvália. Tak?
Tak áno, Sucker Punch nevytvoril tiež na 100% historicky presnú hru. Ale Ghost of Tsushima sa vo veľkej miere snažil byť verný historickým udalostiam o mongolskej invázii v Japonsku, v 13. storočí. Aj keď trebárs hlavný hrdina neexistoval a bol vymyslený čisto pre účely príbehu hry.
To mě taky zarazilo. Na netu všichni argumentují, že Jasuke je ok, vždyť je to jen fikce, ale viděl jsem nějaký rozhovor s vývojáři a ti mluvili o historii a autenticitě v jednom kuse.
Pouze bych už jen dodal, že na finančním výsledku se to i tak nepodepíše a hru si koupí hromada hráčů (včetně mě), protože je to zkrátka další Assassin’s creed.