branding
Dead Space (remake), Electronic Arts, Jak zdraví ovlivňuje dialogy v Dead Space

Jak zdraví ovlivňuje dialogy v Dead Space

Stav hlavního hrdiny má v remaku dopad na to, jakým způsobem odříkává své fráze

Zdroj: EA
24. 2. 2023
Název: Dead Space (remake) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 27. 1. 2023

Remake Dead Space sice vyšel už na konci ledna, ale v posledních dnech hráče zaujalo něco, co vám mohlo bezprostředně po vydání nebo při samotném hraní uniknout. Fanoušci sdílejí videa, která předvádějí další zajímavou novinku, kterou vývojáři ze studia Motive přinesli. V závislosti na úrovni zdraví hlavního hrdiny, může Isaac Clarke ve stejných dialozích mluvit různým způsobem. Nemění se obsah rozhovoru, význam sdělení a dokonce ani větná stavba. Jen způsob, který protagonista odříká své věty. Jestli je při síle, nebo vyčerpaný a udýchaný.

Verzí je hned několik a samotní autoři o tom mluvili v jednom ze svých starších deníčků, který věnovali takzvanému systému A.L.I.V.E.. Nicméně je pravděpodobné, že v množství vylepšení, které nová verze přinesla, pro mnoho hráčů tato informace zanikla. Je to přitom hezký detail, kterého si ani bez předchozího upozornění nemusíte vůbec všimnout, pokud si hru nezahrajete víckrát a rozdíl v hlasovém podání nezaregistrujete. Protože prostě s ohledem na váš aktuální stav působí dabing zcela přirozeně.

Na základě aktuálního stavu a kondice existují tři verze dabingu – normální, během vyčerpání a při velkém zranění. Isaac může těžce dýchat, zadrhávat se a podobně. Jen málo her a jejich autorů přitom myslí na takové detaily. Existuje tu ale minimálně jeden podobný příklad z nedávné doby. Spider-Mani od Insomniac Games mají obdobnou funkci, ovšem není závislá na zdraví, ale pozici hrdiny. Pokud je v klidu, odříkává věty do vysílačky klidně. Pokud se zrovna houpe na pavučinách, popadá dech a jeho projev je dramatičtější.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru