Jako blesk z čistého nebe přišla včera večer zpráva o uzavření Human Head Studios. Překvapivá je proto, že autoři her jako Rune, Prey, Brink, nebo The Quiet Man teprve předevčírem vydali Rune II a nic vážnějšího nenasvědčovalo, že by mělo být se studiem něco v nepořádku. Můžeme se sice bavit o neúspěchu zmiňovaného Quiet Mana, můžeme samozřejmě vzpomenout na marné snahy o oživení Prey, které rebootovali až lidé z Arkane, ovšem tyto problémy se podařilo lidem z Human Head překonat a v rozlučkovém dopise je nezmiňují. Ve skutečnosti totiž důvody uzavření studia nerozebírají vůbec, zpráva je nicméně pozitivní v tom ohledu, že všichni zaměstnanci dostali novou pracovní nabídku a budou nyní pracovat pod hlavičkou Roundhouse Studios. Aby ale těch překvapení nebylo málo, Roundhouse je novou pobočkou Bethesdy, s níž Human Head v minulosti několikrát spolupracovali a nyní se bez jakéhokoliv čekání vrhnou na vývoj jejích titulů interně.
Příjemné rovněž je, že podle blogu Bethesda skutečně nabídla zaměstnání všem z přibližně 100členného týmu, až za nějaký čas se ale ukáže, jestli také všichni práci přijali.
„Po úžasných 22 letech vývoje her coby nezávislí vývojáři nás ekonomická situace přiměla společnost uzavřít. S ukončením příběhu Human Head ovšem nekončí příběh skvělého týmu, který kde vzniknul,“ píše se v úvodu blogového příspěvku. Dále pak zástupci zrušeného studia vysvětlují okolnosti spojení s Bethesdou a logicky přiznávají, že šlo o déle promýšlený krok. „Byli jsme odhodlaní udělat cokoliv, abychom každého člena našeho talentovaného týmu udrželi. […] Proto jsme kontaktovali Bethesda Softworks, abychom se pobavili nad možnostmi. S radostí vám proto můžeme oznámit, že celý tým se stává součástí Bethesdy jako nové studio tady v Madisonu a bude pojmenované Roundhouse Studios.“ Příjemné rovněž je, že podle blogu Bethesda skutečně nabídla zaměstnání všem z přibližně 100členného týmu, až za nějaký čas se ale ukáže, jestli také všichni práci přijali. Bez ohledu na několik případných odpadlíků je ale jisté, že Roundhouse bude pokračovat pod vedením Chrise Rhineharta a velká změna dolehne na jednotlivé zaměstnance jen symbolicky.
Co se týče Rune II, tam je situace o poznání složitější hlavně proto, že hra vyšla před pouhými dvěma dny. Neznamená to ale, že by se zrušením Human Head byla zrušena i hra a o její podporu se nově postarají vydavatelé z Ragnarok Game. Spokojeni ale podle webu Venture Beat rozhodně nejsou, zvlášť, když o konci vývojářského studia vůbec nevěděli. „Human Head s námi měli v souvislosti s Rune II uzavřený dlouholetý kontrakt se závazkem budoucí podpory hry. Musíme teď rychle odstranit některé technické problémy, a hlavně sestavit tým, který bude plnit nastavený plán budoucích rozšíření. Nějaký čas to potrvá, fanouškům se omlouváme, ale nedáváme od projektu ruce pryč,“ ujišťuje vydavatel. Rune II je přitom dlouho očekávané pokračování původní hry z roku 2000, které navíc zpracovává severskou/vikinskou tématiku a coby akční RPG má velký potenciál svézt se na nedávném úspěchu God of War. Je proto překvapivé, že od něj Human Head dávají tak ochotně ruce pryč a o osud titulu, se kterým strávili poslední čtyři roky, se dál nezajímají.
Byla to totiž právě Bethesda, která vývoj Prey 2 ukončila, oficiálnímu potvrzení z roku 2014 ale předcházelo spoustu slovních rozmíšek, hádek přes média a nejrůznějších spekulací.
Odhlédneme-li od Rune II, je ještě nutné komentovat ono spojení s Bethesdou. Na první pohled se nemusí zdát jako výrazně překvapivé – Human Head vytvořilo pro Bethesdu střílečku Brink – ovšem v souvislosti se snahami vdechnout nový život akci Prey bychom si na tuto akvizici dopředu nevsadili. Byla to totiž právě Bethesda, která vývoj Prey 2 ukončila, oficiálnímu potvrzení z roku 2014 ale předcházelo spoustu slovních rozmíšek, hádek přes média a nejrůznějších spekulací. Už v roce 2013 například bývalý zaměstnanec Human Head ve svém vyjádření pro britský Eurogamer označil Bethesdu za lháře, když mluvili o dosavadní verzi Prey 2 jako o malém demu, rok před tím pak prosakovaly z Human Head informace o tom, že vývoj již neběží, což se Bethesda snažila popřít. Hráči byli zmatení, naštvaní i s ohledem na skvělou ukázku z E3 2011 a rozhodně se nedá mluvit o tom, že by bolest do dnešních dní přebolela. Pravda, restart Prey od vývojářů z Arkane na to šel jiným způsobem a šlo o povedenou hru, s tou původní už ale má jen pramálo společného.
Uvidíme tedy, na čem budou v Roundhouse Studios pracovat nyní – podle Bethesdy by to měl byt start vývoje nových neoznámených projektů – na jejich odhalení ale budeme zřejmě ještě nějakou dobu čekat. Je také nutné zdůraznit, že Human Head Studios nejsou velkým týmem a v minulosti pomáhali jiným vývojářům (například Rocksteady s Batmanem) a něco podobného by se teoreticky nabízelo i nyní.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.