Provozovatelé Kickstarteru se na svém blogu pochlubili překonáním významného milníku – projekty v kategorii hry vybraly od spuštění oblíbené crowdfundingové platformy více než miliardu dolarů a i v loňském roce uhájily post nejpopulárnější sekce ve smyslu výše celkových příspěvků před designem a gadgety. Přesto se ale nedá říct, že by byly pro fanoušky tím nejlákavějším právě videohry – v počtu úspěšně dokončených kampaní vedou za rok 2018 stolní hry s 2336 projekty, na druhém místě jsou se 404 kampaněmi karetní hry a až na třetím místě s 352 hrami dlí naše videohry. Pokud bychom ale měli brát v úvahu množství vybraných peněz, stolní hry se 165 miliony dolarů stále vedou, nicméně videohry s necelými 16 miliony dolarů jsou na tom trojnásobně lépe než zmiňované kartičky.
Pojďme ale zpět ke zmiňovanému blogu – lidé z Kickstarteru se chlubí tím, že hry zažívají zlatou éru a hovoří o setrvalém růstu, což souhrnný graf s historií až do roku 2011 potvrzuje. V posledních třech letech dochází k nárůstu množství vybraných peněz, je však nutné dodat, že celkový počet projektů klesá. Pozitivní na druhou stranu je, že v průběhu let neustále stoupá počet úspěšných kampaní v poměru k neúspěšným, který se loni téměř vyrovnal. Jen pro ilustraci, v roce 2015 se z 7415 projektů zaplatilo pouhých 2255, v roce 2018 to bylo 3300 z celkových 6816.
Signalizuje to určitou dospělost v uvažování subjektů, které chtějí využít kampaň na Kickstarteru a eliminaci nerealisticky nastavených pokusů. Někdo by potom mohl namítnout, že šanci uspět v kampani mají jen velké hry, nejlépe podpořené historií konkrétní značky či zvučným jménem na postu hlavního designéra, tak tomu ale není. V prostoru videoher zůstává procentuální rozvrstvení kampaní dle výše nastavené cílové částky téměř shodné už tři roky a nejmenší kampaně do 10 000 dolarů v porovnání s rokem 2017 dokonce o dvě procenta povyrostly.
Co se popisovaného milníku týče, na 1 miliardu dolarů dosáhl Kickstarter pomocí backerů za 10 let svého fungování, během kterého přispělo 3,2 milionů lidí na téměř 17 000 herních projektů. Nejúspěšnější z videoher bylo Shenmue 3 – necelých 70 000 podporovatelů přispělo 6,3 milionů dolarů. Na poli stolních her to pak byl projekt Kingdom Death: Monster 1.5 – necelých 20 tisíc backerů přihodilo těžko uvěřitelnou částku 12,3 milionů dolarů a zařadilo tento projekt na čtvrté místo historické tabulky Kickstarteru.