branding
Hry na Kickstarteru už vybraly přes miliardu dolarů

Hry na Kickstarteru už vybraly přes miliardu dolarů

Počet projektů však klesá, nejpopulárnější jsou stále stolní hry

18. 4. 2019

Provozovatelé Kickstarteru se na svém blogu pochlubili překonáním významného milníku – projekty v kategorii hry vybraly od spuštění oblíbené crowdfundingové platformy více než miliardu dolarů a i v loňském roce uhájily post nejpopulárnější sekce ve smyslu výše celkových příspěvků před designem a gadgety. Přesto se ale nedá říct, že by byly pro fanoušky tím nejlákavějším právě videohry – v počtu úspěšně dokončených kampaní vedou za rok 2018 stolní hry s 2336 projekty, na druhém místě jsou se 404 kampaněmi karetní hry a až na třetím místě s 352 hrami dlí naše videohry. Pokud bychom ale měli brát v úvahu množství vybraných peněz, stolní hry se 165 miliony dolarů stále vedou, nicméně videohry s necelými 16 miliony dolarů jsou na tom trojnásobně lépe než zmiňované kartičky.

Pojďme ale zpět ke zmiňovanému blogu – lidé z Kickstarteru se chlubí tím, že hry zažívají zlatou éru a hovoří o setrvalém růstu, což souhrnný graf s historií až do roku 2011 potvrzuje. V posledních třech letech dochází k nárůstu množství vybraných peněz, je však nutné dodat, že celkový počet projektů klesá. Pozitivní na druhou stranu je, že v průběhu let neustále stoupá počet úspěšných kampaní v poměru k neúspěšným, který se loni téměř vyrovnal. Jen pro ilustraci, v roce 2015 se z 7415 projektů zaplatilo pouhých 2255, v roce 2018 to bylo 3300 z celkových 6816.

Signalizuje to určitou dospělost v uvažování subjektů, které chtějí využít kampaň na Kickstarteru a eliminaci nerealisticky nastavených pokusů. Někdo by potom mohl namítnout, že šanci uspět v kampani mají jen velké hry, nejlépe podpořené historií konkrétní značky či zvučným jménem na postu hlavního designéra, tak tomu ale není. V prostoru videoher zůstává procentuální rozvrstvení kampaní dle výše nastavené cílové částky téměř shodné už tři roky a nejmenší kampaně do 10 000 dolarů v porovnání s rokem 2017 dokonce o dvě procenta povyrostly.

Co se popisovaného milníku týče, na 1 miliardu dolarů dosáhl Kickstarter pomocí backerů za 10 let svého fungování, během kterého přispělo 3,2 milionů lidí na téměř 17 000 herních projektů. Nejúspěšnější z videoher bylo Shenmue 3 – necelých 70 000 podporovatelů přispělo 6,3 milionů dolarů. Na poli stolních her to pak byl projekt Kingdom Death: Monster 1.5 – necelých 20 tisíc backerů přihodilo těžko uvěřitelnou částku 12,3 milionů dolarů a zařadilo tento projekt na čtvrté místo historické tabulky Kickstarteru.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru