Po nadšených recenzích – včetně té naší – Shadow of the Erdtree, které z něj učinily nejlépe hodnocené rozšíření, čímž překonalo O víně a krvi pro Zaklínače 3, se do hraní DLC konečně pustili i sami hráči. K překonání maxima souběžně hrajících hráčů na Steamu samotného Elden Ringu (953 426 hráčů) sice nedošlo, přesto hned po vydání a v průběhu víkendu DLC dosahovalo vysokých čísel přes 766 tisíc hráčů. Zájem je i o základní hru, jelikož se někteří musí vypořádat s bossy, kteří musí pro spuštění DLC padnout, ovšem zůstaneme-li u Steamu, hodnocení od hráčů není tak vysoké, jak by se po recenzích dalo očekávat. Řada hráčů si stěžuje na přehnanou obtížnost, jiní narážejí na problémy s optimalizací.
For the last 8 years, The Witcher 3: Blood and Wine had the honor of being the best reviewed expansion for a role-playing game – but @ELDENRING gets to wear that crown now. Congratulations to the entire team at @fromsoftware_pr on their stellar work! pic.twitter.com/aop9B1ZG3J
— The Witcher (@witchergame) June 21, 2024
Elden Ring je jakožto dílo vývojářů z FromSoftware dle očekávání obtížné, někteří se však shodují, že v Shadow of the Erdtree je to poněkud přehnané. Sám Hidetaka Mijazaki nedávno v rozhovoru pro The Guardian obhajoval náročnost hry a vysvětloval, že by to byl špatný přístup a že kdyby se ji rozhodli udělat lehčí, rozbili by tak hru samotnou. To ovšem v tuto chvíli nemění nic na tom, že v negativních recenzích nyní často zaznívají stížnosti právě stran obtížnosti. Objevují se výtky, že některé pohyby bossů jsou příliš nečitelné, ba až nesmyslné, případně že by se rychlost soubojů hodila spíše do Bloodborne než do Dark Souls či právě Elden Ringu, též se objevují slova o zdlouhavosti a nudě. Jiní hráči však na tyto stížnosti reagují tím, že si někteří na bosse troufají příliš brzy, a pak se diví a stěžují si. Faktem však je, že pro spoustu hráčů je boj problémem kvůli slabšímu technickému stavu hry, který narušují propady snímků či trhání obrazu.
V současnosti má DLC Shadow of the Erdtree na Steamu hodnocení 61 % vypočítané z 22,3 tisíců pozitivních recenzí a 13,7 tisíc negativních recenzí, což rozhodně není zanedbatelné číslo. Snad tedy vývojáři minimálně zareagují opravou na technické nedokonalosti. Naši recenzi si každopádně můžete v textové podobě přečíst zde, případně zhlédnout níže.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Bez návodů, metodou pokus – omyl jsem to celkem bez problémů dohrál.
Příchod do DLC je trochu jiné kafe, je to opravdu značně větší výzva, po pár hodinách jsem se cítil zničený, jak matrace na kterou každý večer ulehá nahé tělo Jiřiny Bohdalové.
To ale není úplně na škodu, prostě na co ještě nemám, tam se hned nehrnu.
Tím pádem naprosto zavádějící titulek. Ten vyznívá, jak kdyby si většina hráčů stěžovala na obtížnost.
Obtížnost DLC pro Elden Ring je naprosto adekvátní cílovce té hry. Sám jsem už z něho něco odehrál.
Stěžují si primárně ti, pro které ta hra prostě nebyla udělaná.
A já jsem moc rád, že stále vznikají hry, které prostě nejsou pro všechny. Jen ať si stěžují dál. 🙂