Po nadšených recenzích – včetně té naší – Shadow of the Erdtree, které z něj učinily nejlépe hodnocené rozšíření, čímž překonalo O víně a krvi pro Zaklínače 3, se do hraní DLC konečně pustili i sami hráči. K překonání maxima souběžně hrajících hráčů na Steamu samotného Elden Ringu (953 426 hráčů) sice nedošlo, přesto hned po vydání a v průběhu víkendu DLC dosahovalo vysokých čísel přes 766 tisíc hráčů. Zájem je i o základní hru, jelikož se někteří musí vypořádat s bossy, kteří musí pro spuštění DLC padnout, ovšem zůstaneme-li u Steamu, hodnocení od hráčů není tak vysoké, jak by se po recenzích dalo očekávat. Řada hráčů si stěžuje na přehnanou obtížnost, jiní narážejí na problémy s optimalizací.
For the last 8 years, The Witcher 3: Blood and Wine had the honor of being the best reviewed expansion for a role-playing game – but @ELDENRING gets to wear that crown now. Congratulations to the entire team at @fromsoftware_pr on their stellar work! pic.twitter.com/aop9B1ZG3J
Elden Ring je jakožto dílo vývojářů z FromSoftware dle očekávání obtížné, někteří se však shodují, že v Shadow of the Erdtree je to poněkud přehnané. Sám Hidetaka Mijazaki nedávno v rozhovoru pro The Guardian obhajoval náročnost hry a vysvětloval, že by to byl špatný přístup a že kdyby se ji rozhodli udělat lehčí, rozbili by tak hru samotnou. To ovšem v tuto chvíli nemění nic na tom, že v negativních recenzích nyní často zaznívají stížnosti právě stran obtížnosti. Objevují se výtky, že některé pohyby bossů jsou příliš nečitelné, ba až nesmyslné, případně že by se rychlost soubojů hodila spíše do Bloodborne než do Dark Souls či právě Elden Ringu, též se objevují slova o zdlouhavosti a nudě. Jiní hráči však na tyto stížnosti reagují tím, že si někteří na bosse troufají příliš brzy, a pak se diví a stěžují si. Faktem však je, že pro spoustu hráčů je boj problémem kvůli slabšímu technickému stavu hry, který narušují propady snímků či trhání obrazu.
V současnosti má DLC Shadow of the Erdtree na Steamu hodnocení 61 % vypočítané z 22,3 tisíců pozitivních recenzí a 13,7 tisíc negativních recenzí, což rozhodně není zanedbatelné číslo. Snad tedy vývojáři minimálně zareagují opravou na technické nedokonalosti. Naši recenzi si každopádně můžete v textové podobě přečíst zde, případně zhlédnout níže.
Jsem před posledním bossem dlc s tenhle jediný mě do teď nepustil na jeho site of grace jinak do teď mi to sice dávalo zabrat ale ne tak velký abych se na tom zasekl na několik dnů. Vždy jen par desítek minut nebo max hodin. Nemám sice všechny vedlejší bossy zabité a stále ještě pokračuju ale za mě je ta obtížnost ok. Je potřeba se jen naučit jejich ability a pohyby a je to v pohodě. Hráči chtěli výzvu a dostali ji tak nechápu že někdo brečí po snížení obtížnosti.
Původní hru jsem dohrál celkem nedávno, začal jsem ji hrát právě, když jsem viděl příchod DLC.
Bez návodů, metodou pokus – omyl jsem to celkem bez problémů dohrál.
Příchod do DLC je trochu jiné kafe, je to opravdu značně větší výzva, po pár hodinách jsem se cítil zničený, jak matrace na kterou každý večer ulehá nahé tělo Jiřiny Bohdalové.
To ale není úplně na škodu, prostě na co ještě nemám, tam se hned nehrnu.
Nemyslím, že by sa sťažovali ľudia, pre ktorých ER nebol určený, keďže DLC hrajú hráči, ktorí základnú hru hrali a nie zrovna málo (museli mať pre spustenie DLC skalp 2 špecifických bossov), a teda vedia náročnosť porovnať. Ja sám som zaznamenal prudký nárast náročnosti, nakoľko som si pred vydaním DLC dal asi 40 hodín hrania základnej hry (tuším NG2+ alebo NG3+), a to nielen pri bossoch, ale aj pri štandardných mobkach. Na tom by v podstate nič nebolo a mne to nevadí – beriem to ako výzvu, ale trochu mi vadí iná vec – za zabitie mobov/bossov hra IMHO nedostatočne odmeňuje. Ak to porovnám s pasážou Miquella´s Haligtree, kde som za zabitie obyčajného moba dostal povedzme 6000 Runes, tak v Realm of Shadow dostanem za zabitie 2krát náročnejšej mobky 1300 Runes. To do značnej miery narúša systém obídenia hlavnej linky a preskúmavania okolia, (aj) za účelom nalevelovania sa, nakoľko levelovanie trvá extrémne dlho (chápem, že som asi 265. level, ale komparujem to s endgame lokalitami pôvodnej hry, v ktorej to šlo omnoho rýchlejšie). Áno, systém Scadutree Blessings to istým spôsobom supluje, ale osobne mi trochu chýba ten pocit satisfakcie za zabitie nepriateľov. Doslova som sa pristihol pri tom, že mobov radšej obchádzam a zabíjam len nevyhnutných, lebo ma to zbytočne zdržuje a nedostáva sa mi v odmene dostatočného množstva dopamínu v porovnaní s rizikom, ktoré mi hrozí. Možno sa to ale časom zmení, predsa len som v úvodnej časti DLC…
Všichni hráči si na obtížnost nestěžují, pouze někteří. A to převážně z toho více casual spektra.
Tím pádem naprosto zavádějící titulek. Ten vyznívá, jak kdyby si většina hráčů stěžovala na obtížnost.
Obtížnost DLC pro Elden Ring je naprosto adekvátní cílovce té hry. Sám jsem už z něho něco odehrál.
Stěžují si primárně ti, pro které ta hra prostě nebyla udělaná.
A já jsem moc rád, že stále vznikají hry, které prostě nejsou pro všechny. Jen ať si stěžují dál. 🙂
to osocovanie si mohol odpustit…ale ma pravdu…vacsina zakladnu hru dohrala s OP buildom podla guidov a teraz nariekaju, ked to zrazu nestaci…vsetci souls harcovnici z mojho okolia sa kralovsky bavia
Ja sa celkom bavím na tvojich komentároch v kontexte toho, že viem, akým spôsobom vystupuješ na sectore (teda veľmi by som sa čudoval ak by si nebol tá istá osoba s rovnomennym nickom). Vždy si spomeniem na to meme s tým malým zaslzeným psíkom vs. ten nasteroidovaný pes.
Zaujímavé, že sa sťažujú na obtiažnosť, keď dobre vedia aká ta hra ťažká je. Všetky hry od FromSoftware. Technické problémy sú už druhá vec, ale riešiteľná. Preto len 60% je blbosť, keď to všade schytáva 9 až 10/10.
Blbost to neni.. jedna vec je hodnoceni hracu (60%) a druha vec je hodnoceni recenzentu (10/10). Je to stejne jako hodnoceni filmu na rotten tomatoes kde mas taky rozdelene hodnoceni kritiku a divaku. A ty hodnoceni jsou dost casto hodne rozdilne.
Ja viem. Nemusíš mi to vysvetľovať. Sťažovať sa na technické nedostatky je v poriadku. Ale tie časom opravia. Lenže kritizovať obtiažnosť u souls-like hry? Divné.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Bez návodů, metodou pokus – omyl jsem to celkem bez problémů dohrál.
Příchod do DLC je trochu jiné kafe, je to opravdu značně větší výzva, po pár hodinách jsem se cítil zničený, jak matrace na kterou každý večer ulehá nahé tělo Jiřiny Bohdalové.
To ale není úplně na škodu, prostě na co ještě nemám, tam se hned nehrnu.
Tím pádem naprosto zavádějící titulek. Ten vyznívá, jak kdyby si většina hráčů stěžovala na obtížnost.
Obtížnost DLC pro Elden Ring je naprosto adekvátní cílovce té hry. Sám jsem už z něho něco odehrál.
Stěžují si primárně ti, pro které ta hra prostě nebyla udělaná.
A já jsem moc rád, že stále vznikají hry, které prostě nejsou pro všechny. Jen ať si stěžují dál. 🙂