Zatímco se stále objevují dozvuky uzavírání studií Tango Gameworks, Arkane Austin a dalších, například zprávy o údajně vznikajícím Hi-Fi Rush 2 a dalším updatu pro Redfall, fanoušci začali sdílet své obavy a znepokojení ohledně Senua’s Saga: Hellblade II. Přesněji řečeno kvůli marketingu. Hra vychází ani ne za dva týdny, konkrétně 21. května, ale podle mnohých se společnost Microsoft z hlediska propagace příliš nesnaží, ačkoli jde o first party titul a počin, který má nabídnout famózní audiovizuální prezentace. Na druhou stranu se dokonce už mluví o tom, že by mohla Senua i napodruhé dorazit na PlayStation.
Senua’s Saga: Hellblade II
May 21 pic.twitter.com/op3UJSB78L— Xbox (@Xbox) May 8, 2024
S tím, jak se vydání Hellblade II nezadržitelně blíží, by měla jet marketingová mašinérie naplno, ale nezdá se, že by to tak bylo vnímáno. Profily studia na sociálních sítích sice sdílejí pohledy na hru i zákulisí vývoje, ty ale nedávají zrovna najevo, že je vydání za dveřmi. Nejinak tomu je na profilech Xboxu, kde se nicméně objevil čerstvý snímek ze hry, což řada uživatelů využila k okomentování marketingové strategie. Jak vidno z komentářů, někteří se už předem obávají, aby samotná hra i s jejími autory ze studia Ninja Theory nebyli Microsoftem odsouzeni k zániku. Postup Microsoftu momentálně působí tak, že ani vychvalovaná hra – a to nejen ze strany hráčů a recenzentů, ale paradoxně i představitelů Xboxu – nezaručuje jejím vývojářům ochranu před uzavřením. Nejeden komentář, a to nejen zde, připomíná loňskou chválu Hi-Fi Rush od Aarona Greenberga z marketingu Xboxu či slova Marka Bootyho, jenž prohlásil, že potřebují menší hry, aby jim zajistily prestiž a ocenění.
I když vývojáři z Ninja Theory úspěšně naváží na oceňovaný první díl z roku 2017, díky čemuž by se mohli znovu těšit kladným recenzím, pozitivním ohlasům a uznáním i cenám, panuje v této situaci obava, že pro Microsoft to nebude dostačující. První díl Hellblade: Senua’s Sacrifice během prvního roku dosáhl na milion prodaných kopií a v létě 2021 se studio pochlubilo, že mají na kontě 6,3 milionů hráčů. Zde už ale můžeme jen těžko hádat, kolik z toho jsou prodané kopie, jelikož od roku 2018 byla hra zařazená v předplatném Game Pass. Původně navíc v roce 2017 vyšla na PC a PlayStation 4, až o rok později je teprve následovala na Xbox One a v roce 2019 i na Nintendo Switch. Hellblade II nicméně kvůli exkluzivitě zamíří pouze na PC a konzole Xbox Series, navíc od prvního dne v Game Passu. Paradoxně někteří hráči na internetu nabádají ostatní, aby si hru raději koupili za plnou cenu a nevyužili nabídky předplatného, aby hře pomohli s prodanými kopiemi. Ale tak jako tak lze jen hádat, jak přesně Microsoft a Xbox měří úspěch svých her.
Microsoft se nicméně pustil do uvolňování svých exkluzivit, které se podívaly i na ostatní konzole, tedy PlayStation a Nintendo Switch – Grounded, Pentiment, již zmiňované Hi-Fi Rush a na PlayStationu 5 se nyní daří nedávno vydanému Sea of Thieves. Podle Toma Warrena z The Verge se v Microsoftu řešil i možný příchod Hellblade II na PlayStation 5, což je každopádně jen jedna z informací, které se v souvislosti s tím vším momentálním děním objevily. O možném pozdějším vydávání exkluzivit Microsoftu na konkurenční platformu se koneckonců mluvilo již delší dobu a už v době, kdy se spekulovalo o výše zmíněných titulech, padla i zmínka o Hellblade II. Multiplatformní vydání těchto her se navíc zatím setkalo s pozitivními ohlasy a hrám se dařilo i v žebříčcích prodejů na PlayStationu, potenciálně by tak mohl Microsoft spatřovat v tomto postupu budoucnost. To jsou ale samozřejmě v tuto chvíli pouhé spekulace.
Jisté však je, že Senua’s Saga: Hellblade II vyjde na PC a Xbox Series 21. května 2024, přičemž bude od prvního dne v nabídce předplatného Game Pass. Hra bude k dispozici s českými titulky a hardwarové nároky PC verze naleznete v našem starším článku.