Krátce před vydáním Hogwarts Legacy na PlayStationu 4 a Xboxu One jsme se podivovali tomu, proč vývojáři z Avlanche Software nikomu neukázali, jak na těchto konzolích hra vlastně běží. Chvíli se kvůli tomu zdálo, že se na hráče valí další pohroma stran špatné optimalizace, kterou autoři hry do posledního momentu úzkostlivě tají, výsledek ale byl přesně opačný. Hráči v podstatě obratem rozpoznali, že lidé z Avalanche Software zvládli úpravu hry pro starší konzole velmi dobře, byť se k ní zatím nehlásí a nepouští se do vysvětlování, jaké technické překážky museli v průběhu příprav těchto portů překonat. Jsou to ale právě fanoušci, kteří dávají dohromady obrázky a videa porovnávající verze pro staré i aktuální konzole a odhalují, že pouze omezením detailů či snížením rozlišení k optimalizaci nedošlo.
Před dvěma dny se změnami mezi jednotlivými verzemi zabýval uživatel Redditu s přezdívkou Euden, který za sebe poskládal několik podobných snímků z konkrétních částí hradu. Můžete si tudíž všimnout, že zatímco v Nebelvírské věži na PS5 vidíte z hudebního salonku do dalších místností, na PS4 vám výhled přehrazují dveře. Jistě, každý ihned pochopí, že účelem je omezit množství načítaných dat, ale to nejpodstatnější je, že vše působí přirozeně. Vlastně tak dobře, že kdybyste nehráli hru na PC, PS5 či Xboxu Series, změn byste si zřejmě ani nevšimli. Na některých místech ale zašli vývojáři ještě o trochu dál a upravovali celé modely, zejména na pozemcích a obecně v exteriérech, aby omezili hráčův výhled a tudíž i nutnost zpracovávat další a další modely spolu s přidruženými efekty.
Nejvíce je to vidět na zpracování mostů, z nichž je na silnějších platformách pěkný výhled do okolí a další části hradu. Na PS4 a Xboxu One však většinou výhledy nahradily vitráže, které ve výsledku vypadají opravdu hezky, ale blokují možnost vidět skrz výplně ven. Co se odehrává za vitrážemi tak zůstává hráčům skryto a hádáme, že vývojáři očesali detaily na minimum, aby hráči mohli bez větších problémů a záškubů přecházet. Změnila se i povaha některých dveří vedoucích na prostranství a náměstíčka, kterými nejde na PS4 a Xboxu One jen tak projít. Hráči musí vytrpět loading, což už je samozřejmě tvrdší zásah do tempa, ale s ohledem na velikost hradu a omezení hardwaru pochopitelný.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.