branding
A Quiet Place: The Road Ahead, Saber Interactive, Hra Quiet Place bude hráče kontrolovat pomocí mikrofonu

Hra Quiet Place bude hráče kontrolovat pomocí mikrofonu

Pokud nezůstanete potichu, budete mít problém. Alespoň tak si to představují vývojáři

Zdroj: Saber Interactive
10. 10. 2024
Název: A Quiet Place: The Road Ahead Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 17. 10. 2024

Pouhý týden nás dělí od vydání slibně vyhlížejícího hororu A Quiet Place: The Road Ahead, který se chce svést na popularitě filmové série. Koncept smrtelně nebezpečných monster z vesmíru, která sice nevidí, ale mají dokonalý sluch, působí neotřele, z čehož by mohli vedle filmových diváků těžit i hráči. Z ukázek, které jsou ze hry k dispozici, bychom potenciálně mohli dostat zážitek podobný Alien: Isolation či titulům jako Phasophobia nebo Lethal Company. A je tu navíc jeden prvek, který všechny tyto hry spojuje. Autoři A Quiet Place ze studa Stormind Games se totiž rozhodli, že do zážitku nechají promluvit také mikrofon, který bude hráče celou dobu poslouchat a hru nechat reagovat na případné zvuky či výkřiky.

Jak už je uvedeno výše, použití mikrofonu tímto způsobem není nic nového, v A Quiet Place ale dává dokonalý smysl a mohlo by celkový zážitek ještě zintenzivnit. Použití se zdá být jasně dané – pokud tuto volitelnou funkci hry aktivujete, jakýkoliv zvuk ozývající se z vašeho okolí by měl fungovat jako nežádoucí zvuky vyvolané přímo ve hře. Oznámení, které se objevilo na Twitteru, provází také krátké video, ve kterém jsou rázem na překážku i takové zvuky, které spolehlivě vytěsňujeme. Tikot hodin, zvuky elektrických spotřebičů a nakonec i vibrace v ovladači – ty všechny budou moci potenciálně spustit akci ve hře, nemluvě pak o výkřicích, pokud se něčeho ve hře leknete.

Všechno zní na papíře velmi dobře, ale je tu jeden důležitý vykřičník. Implementace v jiných titulech nebyla vždy úplně stoprocentní a celá myšlenka selhávala i na tom, že hráči zpravidla nemluví a nutně nemusí ani křičet. Důležitá je také kvalita mikrofonu, která se různí od šumítek, z nichž hlas zní jako z bojové helikoptéry prolétající nad válečnou vřavou, až po studiové mikrofony, odkud se naopak zvuky linou v křišťálově čisté podobě. A ne všechny hry si s tím v minulosti dokázaly poradit, což dokazuje například i kompletní odstranění funkce z Alien: Isolation po nějaké době od vydání. Uvidíme tedy, nakolik Stormind Games tento koncept promysleli a jestli bude funkční. Možnost mikrofon během hraní vůbec nepoužívat by ale měla všechny případné problémy řešit a nechat hráče soustředit se jen na dění na obrazovce.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru