Pouhý týden nás dělí od vydání slibně vyhlížejícího hororu A Quiet Place: The Road Ahead, který se chce svést na popularitě filmové série. Koncept smrtelně nebezpečných monster z vesmíru, která sice nevidí, ale mají dokonalý sluch, působí neotřele, z čehož by mohli vedle filmových diváků těžit i hráči. Z ukázek, které jsou ze hry k dispozici, bychom potenciálně mohli dostat zážitek podobný Alien: Isolation či titulům jako Phasophobia nebo Lethal Company. A je tu navíc jeden prvek, který všechny tyto hry spojuje. Autoři A Quiet Place ze studa Stormind Games se totiž rozhodli, že do zážitku nechají promluvit také mikrofon, který bude hráče celou dobu poslouchat a hru nechat reagovat na případné zvuky či výkřiky.
Jak už je uvedeno výše, použití mikrofonu tímto způsobem není nic nového, v A Quiet Place ale dává dokonalý smysl a mohlo by celkový zážitek ještě zintenzivnit. Použití se zdá být jasně dané – pokud tuto volitelnou funkci hry aktivujete, jakýkoliv zvuk ozývající se z vašeho okolí by měl fungovat jako nežádoucí zvuky vyvolané přímo ve hře. Oznámení, které se objevilo na Twitteru, provází také krátké video, ve kterém jsou rázem na překážku i takové zvuky, které spolehlivě vytěsňujeme. Tikot hodin, zvuky elektrických spotřebičů a nakonec i vibrace v ovladači – ty všechny budou moci potenciálně spustit akci ve hře, nemluvě pak o výkřicích, pokud se něčeho ve hře leknete.
Všechno zní na papíře velmi dobře, ale je tu jeden důležitý vykřičník. Implementace v jiných titulech nebyla vždy úplně stoprocentní a celá myšlenka selhávala i na tom, že hráči zpravidla nemluví a nutně nemusí ani křičet. Důležitá je také kvalita mikrofonu, která se různí od šumítek, z nichž hlas zní jako z bojové helikoptéry prolétající nad válečnou vřavou, až po studiové mikrofony, odkud se naopak zvuky linou v křišťálově čisté podobě. A ne všechny hry si s tím v minulosti dokázaly poradit, což dokazuje například i kompletní odstranění funkce z Alien: Isolation po nějaké době od vydání. Uvidíme tedy, nakolik Stormind Games tento koncept promysleli a jestli bude funkční. Možnost mikrofon během hraní vůbec nepoužívat by ale měla všechny případné problémy řešit a nechat hráče soustředit se jen na dění na obrazovce.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Spíše bych to viděl jako zajímavost na počítání sprostých slov u titulů, kde bosáci rozhodně nepadnou napoprvé, někdy ani na podvacáté (když je člověk gramlavější jako já) 😀