Populární polské studio Bloober Team, které proslavily horory Layers of Fear, Observer nebo Blair Witch, včera představilo další strašidelnou psychologickou hru nazvanou The Medium, jež zatím míří na PC a Xbox Series X. Není ale vyloučené, že se podobně jako zmíněný Blair Witch novinka časem objeví také na dalších platformách. Už včera jsme se jí věnovali přímo v živém vysílání a stručně také v následném textovém souhrnu z akce Inside Xbox. Tak zajímavý titul si ale zaslouží pořádný vlastní materiál, který vytěží všechna známá fakta.
Má to být největší a nejambicióznější projekt v historii studia. The Medium má být plný napětí a ukázat, jak různá perspektiva proměňuje naše vnímání.
Krakovský tým nás láká, že The Medium vyjde na zmíněných platformách ještě letos před Vánoci. Jak už samotný název napovídá, staneme se médiem, které žije ve dvou různých světech – tom skutečném i spirituálním. Hlavní hrdinku Marianne pronásledují děsivé vize vraždy dítěte. Vydá se proto do opuštěného hotelu, který se před mnoha lety stal místem nepředstavitelné tragédie. Tady máme najít odpovědi na naše složité otázky. Jako médium má přitom hrdinka přístup do obou zmíněných světů a tedy i širší perspektivu. Může jasněji než ostatní vidět, že neexistuje jedna jednoduchá pravda. Nic není takové, jak se to zdá, vše má druhou stranu mince.
Tuhle záhadu může vyřešit jen médium, říkají vývojáři. Dvojí realita má být hlavním trumfem nového psychologického hororu. Má to být největší a nejambicióznější projekt v historii studia. The Medium má být plný napětí a ukázat, jak různá perspektiva proměňuje naše vnímání. Šéf studia Piotr Babieno říká, že každá hra od Bloober Teamu měla nějaké jedno centrální téma, které pohánělo kreativní část i technický design. “Když změníte úhle pohledu, zjistíte, že věci jsou mnohem komplikovanější, než jste si zprvu mysleli,” upozorňuje. “The Medium je naše nejambicióznější hra vůbec a už se nemůžeme dočkat, až vám ukážeme, jak tuhle vizi transformujeme do psychologického hororu,” dodal.
Lead game designer Wojciech Piejko na webu Xboxu prozradil, že opuštěný hotelový komplex se nachází v Krakově. Do svého domácího města nás vzali už v Observeru, ale ten byl situovaný do roku 2084. The Medium je podle něj hra, kterou chtěli vytvořit už nějakou dobu. Pochvaluje si proto výkon nového Xboxu a podporu rozlišení 4K, technologie ray tracingu i přítomnost SSD, které prý umožní jeden nepřerušovaný filmový zážitek bez nahrávacích obrazovek. To jim údajně umožní realizovat naplno svou vizi.
Wojciech Piejko britskému Eurogameru prozradil, že budeme využívat zvláštní schopnosti a zkoumat nepřátelský duchovní svět. Tyto dvě paralelní reality jsou zjevným odkazem na Silent Hill od Konami a Bloober Team se k této inspiraci hrdě hlásí. Ale klasický survival horor ovlivnil i další element. Poprvé v rámci své série psychologických hororů se totiž polští vývojáři vzdají first person kamery ve prospěch částečně fixních kamerových úhlů, jak je známe ze starších hororových her. Piejko ale říká, že nejde jen o to křísit nostalgii a vyvolávat duchy minulosti.
Přechod od first person perspektivy k filmovějším fixním kamerovým úhlům podle něj umožnil týmu vyprávět příběh na intimnější rovině.
Namísto toho aby autoři lpěli na konvencích klasik, využívají příležitostí, které dříve neměli. “V Blooberu vidíme sami sebe jako vypravěče,” říká Piejko a připomíná, že tématem Layers of Fear byl střet práce a rodiny. V Observeru zase podle něj vývojáři zkoumali hranice lidskosti, linii oddělující člověka od stroje. A v Blair Witch šlo kromě jiného o posttraumatickou stresovou poruchu a vinu, která vás spaluje zevnitř, popsal Piejko.
Přechod od first person perspektivy k filmovějším fixním kamerovým úhlům podle něj umožnil týmu vyprávět příběh na intimnější rovině. Ponoření do hry je podle něj jiné, když vidíte svou postavu vedle dalších postav. Jako příklad uvádí hypotetickou scénu, kterou však hra neobsahuje. Máme si představit, že někdo z naší rodiny nám umírá na rukou. Ve first person perspektivě podle něj nebude tak silná jako z pohledu třetí osoby, když můžete vidět tvář a oči vaší postavy.
V zásadě autoři hru designují jako film, plánují nejlepší záběr a nejlepší kamerové úhly. Tím se mohou víc přiblížit třeba pojetí hororů od Supermassive Games (Until Dawn, The Dark Pictures Anthology). A i když strašení a atmosféra je důležitá, tým chce vytvořit něco hlubšího. Jako médium budeme vnímat něco, co je mimo dosah obyčejných lidí, říká Piejko. Proto hra staví na tom, že neexistuje jedna univerzální pravda. “Občas když správně oříznete fotku, dá vám úplně jiné poselství,” uvádí příklad s tím, že hráči budou v průběhu příběhu objevovat víc a víc informací, které budou měnit jejich představu o tom, co se skutečně stalo. A také dojem z jednotlivých postav. Autoři prý chtějí, aby se hráči nad vším sami zamysleli, chtějí pokládat otázky, ne dávat přímé odpovědi. Nechtějí prý soudit, ale chtějí přimět hráče přemýšlet.
Podobně jako svět videohry bude v dobrém slova smyslu “rozpolcený” i soundtrack. Zkomponuje jej nejen Arkadiusz Reikowski z Bloober Teamu, ale i dvorní skladatel série Silent Hill Akira Jamaoka. “Oba pracují v tandemu, aby vytvořili skutečně unikátní atmosféru napříč oběma světy,” láká Piejko. K dualitě Silent Hillu ostatně nebude mít zjevně novinka daleko. Piotr Babieno říká, že spolupráce s legendárním Jamaokou je pro ně splněným snem. “Inspirovaly nás mnohé předchozí hry, na nichž se podílel,” uvedl.
Titul Medium byl ve skutečnosti oznámen už v roce 2012 a měl vyjít na Xbox 360, PlayStation 3 a Wii U, upřesnil britský Eurogamer. Od té doby byl příležitostně zmiňován.
Bez zajímavosti není ani skutečnost, s jakou rychlostí teď Bloober Team pracuje. Počínaje Layers of Fear z roku 2016 vydal už čtyři hry a kromě The Medium chystá na next-gen konzole i vylepšenou a rozšířenou verzi kyberpunkového thrilleru Observer s podtitulem System Redux. Týmu se tak zjevně daří plnit pár let staré předsevzetí uvádět na trh nové tituly v pravidelných intervalech. V ideálním případě chtěl Bloober vyslat nějaký nový počin do světa každý rok. Vražedné tempo se mu nejspíš podaří držet, tak jen doufejme, že to nebude na úkor kvality, protože Layers of Fear 2 a Blair Witch nedosáhl potenciálu předchozích dvou her.
Sluší se zmínit i skutečnost, že o titulu neslyšíme poprvé. Projekt s názvem Medium (bez The) měl už dokonce nějakou dobu na webu Bloober Teamu i svou teaser stránku, která stále funguje. A na ní také tajuplný artwork. Už dříve se mluvilo o tom, že Medium má vyjít ještě letos a jeho vágní popis odpovídal tomu, co nyní autoři představili. Kromě toho mají být ve studiu v přípravě i další projekty. Titul Medium byl ve skutečnosti oznámen už v roce 2012 a měl vyjít na Xbox 360, PlayStation 3 a Wii U, upřesnil britský Eurogamer. Od té doby byl příležitostně zmiňován.
Pokud jde o to, proč se hra dělá tak dlouho, Piejko prohlásil, že tým jednoduše nebyl až dosud schopen plně realizovat svou vizi. Až výkon nového hardwaru dal prý autorům prostředky vytvořit hru, kterou chtěli udělat. “Proto jsme čekali tak dlouho,” prohlásil Piejko. Přesný důvod Eurogameru neprozradil, ale naznačil, že důvodem je nějaká super tajná funkce hry The Medium, kterou odhalí později. Té zřejmě dříve nešlo dosáhnout. “Můžu jen říct, že to má něco společného s tím, jak spolu světy vzájemně interagují,” prozradil.
V nadcházejících měsících se máme dočkat dalších podrobností a překvapení, která mají demonstrovat, proč se hra hodí na Xbox Series X. Plné odhalení titulu nás prý teprve čeká, i když už teď máme k dispozici zajímavou plejádu informací. A co na ně říkáte vy?
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.