Pro nezávislé tituly je ze všeho nejobtížnější a nejdůležitější upozornit na sebe v záplavě videoher, které každý den zaplavují internet a přetahují se vzájemně o pozornost médií i potenciálních zákazníků. Každý se snaží nějak odlišit. Pokud mohu soudit, pro hororové hry je to obzvlášť obtížné, protože už i pro fanoušky je poměrně obtížné vyznat se a udržet si přehled ve všech těch indie strašidelných projektech. Ikai je podobně jako mnoho jeho konkurentů first person psychologická duchařina, ale přeci jen má šanci, že si jej dokážete zapamatovat. Jeho vývojáři totiž vsadili na méně tradiční zasazení. Vezmou nás do feudálního Japonska.
S pomocí štětce a inkoustu budeme zapisovat ochranné formule a za všech okolností se pokusíme zůstat ticho. Pokud zlo nevyrušíme, nic zlého se prý nestane.
Ikai nás láká na nejtemnější příběhy z japonského folklóru, které tu ožívají. Příběh se točí okolo kněžky Naoko, která se snaží porazit duchy vlastní minulosti i přítomnosti. Tajemný dopis odstartuje její nejhorší noční můry. Tenká hranice mezi světem a podsvětím byla porušena a my ji musíme pomoct znovu zapečetit. Čekají tu na nás monstra, duchové i přízraky. Podle autorů přežijeme jen tehdy, pokud budeme dodržovat dvě klíčová pravidla. S pomocí štětce a inkoustu budeme zapisovat ochranné formule a za všech okolností se pokusíme zůstat ticho. Pokud zlo nevyrušíme, nic zlého se prý nestane.
Čeká nás průzkum prokleté staré svatyně, kterou ovládli jókai, neboli japonské nadpřirozené bytosti. Dříve posvátné místo se změní v rejdiště démonů. Okolo vás se přitom pořád bude dít něco pořádně divného. Hra se má nést v duchu klasických hororů, v němž je hlavní hrdinka téměř bezbranná vůči okolnímu nebezpečí. Na boj v pravém slova smyslu máme zapomenout. Na druhé straně ale máme strachu čelit přímo a i když nemůžeme zaútočit, nepomůže nám ani vzít zbaběle nohy na ramena.
Ikai by měl vyjít příští rok a pracuje na něm malé nezávislé španělské studio Endflame, které sídlí v Barceloně. Tým tvoří pouhá trojice vývojářů, přičemž půjde o jejich debut na poli komerční produkce. I to je třeba mít při pohledu na hru na paměti. Horor je stále ve vývoji, ale pokud vás projekt zaujal, už nyní můžete vyzkoušet novou demoverzi. Autoři nicméně upozorňují, že její kvalita ani kvalita prezentovaných ukázek zatím neodpovídá jejich finální vizi.
I když má už hra mimo jiné profil na Steamu, demo tu nenajdete. Pro něj musíte vyrazit na Itch.io. Smyslem hratelné ukázky je otestovat klíčové funkce a základní principy projektu. Autoři vyzývají všechny, kteří demo vyzkouší, aby se nebáli podělit s Endflame o zpětnou vazbu, kterou by mohli zohlednit při další práci na finální hře.
Autoři říkají, že je inspiroval zájem o japonskou kulturu a historii. Téma hry prý vyvstalo téměř přirozeně, ale vývojáři si rozhodně lámali hlavu s tím, jak látku správně uchopit a s respektem k zemi vycházejícího slunce. Tým si pohrával s několika různými nápady, ale nakonec se rozhodl právě pro horor, pokud jde o žánr. Věří, že zde naplno předvede svůj potenciál. Titul pohání podobně jako mnoho jiných technologie Unreal Engine 4.
Historický survival horor Kuon z roku 2004 pro PlayStation 2 pochází od studia FromSoftware, ale vyšel dávno předtím, než se tento tým proslavil po celé světě. Hra čerpá z tradičních japonských duchařských příběhů a vezme hráče do Kjóta v období Heian. Do Evropy titul dorazil až s dvouletým zpožděním a z recenzí si odnášel jen lehce nadprůměrné známky.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.