branding
Horizon Forbidden West, Sony Interactive Entertainment, Horizon Forbidden West si první den na Steamu zahrálo 40 tisíc lidí

Forbidden West si první den na Steamu zahrálo 40 tisíc lidí

Jde o pátý nejlepší start PC verze hry od Sony. První díl ale v této statistice překonán nebyl

Zdroj: Sony
25. 3. 2024
Název: Horizon Forbidden West Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:
Datum vydání:
18. 2. 2022
21. 3. 2024 (PC)

Na konci minulého týdne, možná i trochu pod radarem kvůli opravdu silnému týdnu, vyšla PC verze Horizon Forbidden West. Na Steamu se objevila v tzv. kompletní edici, stejně jako tomu bylo v případě prvního dílu, díky čemuž se mohli hráči pustit do dalšího dobrodružství hlavní hrdinky Aloy ve velmi zajímavém světě, který mísí fantasy, sci-fi, ale také dávné odkazy na naší přítomnost. Už jen to, že z aktuálních 2700 recenzí je 93 procent pozitivních, naznačuje další potenciální úspěch Sony a potvrzení, že se vydávání starších exkluzivit na PC vyplatí. Z druhé strany jsou tady ale tvrdá data ohledně počtu hráčů, a ta už tak jednoznačně odzbrojující nejsou.

Zdroj: SteamDB

Pokud se podíváte na počet souběžně hrajících hráčů Horizon Forbidden West na Steamu, jak data prezentuje portál SteamDB, hru si v prvních dnech po vydání spustilo v jednu chvíli maximálně 40 462 hráčů s tím, že v době psaní této zprávy hrálo Forbidden West přibližně třetina z tohoto počtu. První díl, který na PC dorazil v létě 2020, však v prvních dnech po vydání zaznamenal 56 557 souběžně připojených hráčů a stojí tak ve smyslu této metriky nad aktuálně uvedeným pokračováním. V celkovém ohledu na výkon PC verzí her vydaných společností Sony na Steamu stojí Horizon Forbidden West na pátém místě za zmíněným Horizonem Zero Dawn, prvním Spider-Manem od Insomniac Games a God of War. Na špici celého žebříčku pak je Helldivers 2, což je sice titul, který Sony vydává, ale není jeho vývojářem, takže lze z metriky odejmout. Pokud se ptáte, jaké hry Horizon Forbidden West překonal, pak to jsou The Last of Us Part I – i když tady jen přibližně o 4 tisíce hráčů, dále Days Gone, který zaznamenal nejvíce 27 450 souběžně připojených hráčů a samozřejmě i další tituly jako Spider-Man: Miles Morales, Uncharted: Legacy of the Thieves Collection, Ratchet & Clank: Rift Apart či Returnal.

Souběžně s vydáním hry pak přinesl britský Eurogamer velký rozhovor s vývojáři ze studia Nixxes Software, kteří stáli za přípravou portu a přinesli několik zajímavých informací. Předně, hra se začala na PC překlápět loni na přelomu února a března, což je s ohledem na vydání minulý čtvrtek velmi solidní výkon. Jeroen Krebbers z Guerrilly nicméně potvrdil, že hra přímo u původních autorů v PC verzi existuje, byť nejde o tu stejnou verzi, kterou si nyní mohou hráči koupit, posloužila však jako výchozí bod, ze kterého vycházeli lidé z Nixxesu a mohli jej rozšiřovat pro budoucí potřeby PC hráčů. Jde například o renderer obrazu a jeho podporu u celé řady grafických karet, s nimiž nemuseli v Geurrilla Games během vývoje počítat. S tím se pojí i původní absence jakéhokoliv nastavení grafiky a škálovatelnosti nároků, které musel Nixxes rovněž zapojit. A šlo samozřejmě také o ovládání pomocí myši a klávesnice, které ve vývojářské PC verzi chybělo.

Pracné bylo rovněž připravit podporu pro širokoúhlé monitory, na které není hra původně připravena. Animátoři a grafici proto musí projít například všemi cutscénami a zajistit, aby byly po stranách dočištěné. Ovšem i když se podle Patricka Den Bekkera z Nixxes Software jedná o poměrně hektickou a náročnou práci, jde o skvělý přídavek k možnostem, které PC verze nabízí a všichni si přejí, aby byl ve hře k dispozici. Úsměvné rovněž je, že vývojáři přímo v Guerrilla Games údajně viděli hru běžet v poměru stran 32:9 až několik týdnu nazpět a byli podle Krebberse výsledkem nadšení. Vývojáři pak mimo jiné potvrdili, že kvůli rozsahu hry a skutečnosti, že sama o sobě vypadá opravdu dobře, nechtěli příliš experimentovat s ray tracingem. Nevylučují ale, že pro budoucí projekty, kde se příležitost naskytne a bude například vycházet už ze základu původní verze pro PlayStation, budou nadále nad touto technologií přemýšlet.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru