Na konci minulého týdne, možná i trochu pod radarem kvůli opravdu silnému týdnu, vyšla PC verze Horizon Forbidden West. Na Steamu se objevila v tzv. kompletní edici, stejně jako tomu bylo v případě prvního dílu, díky čemuž se mohli hráči pustit do dalšího dobrodružství hlavní hrdinky Aloy ve velmi zajímavém světě, který mísí fantasy, sci-fi, ale také dávné odkazy na naší přítomnost. Už jen to, že z aktuálních 2700 recenzí je 93 procent pozitivních, naznačuje další potenciální úspěch Sony a potvrzení, že se vydávání starších exkluzivit na PC vyplatí. Z druhé strany jsou tady ale tvrdá data ohledně počtu hráčů, a ta už tak jednoznačně odzbrojující nejsou.
Pokud se podíváte na počet souběžně hrajících hráčů Horizon Forbidden West na Steamu, jak data prezentuje portál SteamDB, hru si v prvních dnech po vydání spustilo v jednu chvíli maximálně 40 462 hráčů s tím, že v době psaní této zprávy hrálo Forbidden West přibližně třetina z tohoto počtu. První díl, který na PC dorazil v létě 2020, však v prvních dnech po vydání zaznamenal 56 557 souběžně připojených hráčů a stojí tak ve smyslu této metriky nad aktuálně uvedeným pokračováním. V celkovém ohledu na výkon PC verzí her vydaných společností Sony na Steamu stojí Horizon Forbidden West na pátém místě za zmíněným Horizonem Zero Dawn, prvním Spider-Manem od Insomniac Games a God of War. Na špici celého žebříčku pak je Helldivers 2, což je sice titul, který Sony vydává, ale není jeho vývojářem, takže lze z metriky odejmout. Pokud se ptáte, jaké hry Horizon Forbidden West překonal, pak to jsou The Last of Us Part I – i když tady jen přibližně o 4 tisíce hráčů, dále Days Gone, který zaznamenal nejvíce 27 450 souběžně připojených hráčů a samozřejmě i další tituly jako Spider-Man: Miles Morales, Uncharted: Legacy of the Thieves Collection, Ratchet & Clank: Rift Apart či Returnal.
Souběžně s vydáním hry pak přinesl britský Eurogamer velký rozhovor s vývojáři ze studia Nixxes Software, kteří stáli za přípravou portu a přinesli několik zajímavých informací. Předně, hra se začala na PC překlápět loni na přelomu února a března, což je s ohledem na vydání minulý čtvrtek velmi solidní výkon. Jeroen Krebbers z Guerrilly nicméně potvrdil, že hra přímo u původních autorů v PC verzi existuje, byť nejde o tu stejnou verzi, kterou si nyní mohou hráči koupit, posloužila však jako výchozí bod, ze kterého vycházeli lidé z Nixxesu a mohli jej rozšiřovat pro budoucí potřeby PC hráčů. Jde například o renderer obrazu a jeho podporu u celé řady grafických karet, s nimiž nemuseli v Geurrilla Games během vývoje počítat. S tím se pojí i původní absence jakéhokoliv nastavení grafiky a škálovatelnosti nároků, které musel Nixxes rovněž zapojit. A šlo samozřejmě také o ovládání pomocí myši a klávesnice, které ve vývojářské PC verzi chybělo.
Pracné bylo rovněž připravit podporu pro širokoúhlé monitory, na které není hra původně připravena. Animátoři a grafici proto musí projít například všemi cutscénami a zajistit, aby byly po stranách dočištěné. Ovšem i když se podle Patricka Den Bekkera z Nixxes Software jedná o poměrně hektickou a náročnou práci, jde o skvělý přídavek k možnostem, které PC verze nabízí a všichni si přejí, aby byl ve hře k dispozici. Úsměvné rovněž je, že vývojáři přímo v Guerrilla Games údajně viděli hru běžet v poměru stran 32:9 až několik týdnu nazpět a byli podle Krebberse výsledkem nadšení. Vývojáři pak mimo jiné potvrdili, že kvůli rozsahu hry a skutečnosti, že sama o sobě vypadá opravdu dobře, nechtěli příliš experimentovat s ray tracingem. Nevylučují ale, že pro budoucí projekty, kde se příležitost naskytne a bude například vycházet už ze základu původní verze pro PlayStation, budou nadále nad touto technologií přemýšlet.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.