Vývojáři z Guerrilla Games vydali nový patch pro Horizon Forbidden West, který posouvá hru na verzi 1.17. Stejně jako v předchozích případech se zaměřili na odstranění chyb, které stojí v cestě ničím nerušenému zážitku, byť se podle podrobného popisu jedná převážně o maličkosti v questech či aktivitách, které na hráče čekají coby vedlejší herní náplň. Není proto divu, že se vývojáři zaměřili na důležité změny v nastavení jednotlivých obrazových režimů, zvlášť když konečně přináší podporu proměnlivé obnovovací frekvence, neboli VRR.
V první řadě je nutné upozornit, že informace o nových obrazových režimech se týkají pouze verze pro PlayStation 5, čili pokud jste se pustili do hraní na konzoli předchozí generace, k plynulejšímu zážitku se už bohužel nepropracujete. V opačném případě – a za podmínky, že vlastníte adekvátně vybavenou televizi či monitor – však můžete dostat hodnotu fps až na hranici 120, samozřejmě za cenu nižší obrazové kvality. Vývojáři nicméně potvrzují, že systém by měl zlepšovat i zážitek při hraní s presetem pro 60 fps, kde bude efektivněji nakládáno s dynamickou změnou rozlišení.
Pokud však vysokému frameratu neholdujete a chcete ze svých her dostat co nejdetailnější grafiku, ani v takovém případě nepřijdete zkrátka. Guerrilla Games představili ještě jeden obrazový mód, který nazývají vybalancovaný. Spočívá v tom, že nesníží míru detailů tolik, jako v případě režim s 60 fps, ale nabídne určitý kompromis posunem hodnoty frameratu na netradičních 40 fps. Jak autoři hry podotýkají, zážitek je přirozeně plynulejší, přičemž nemuselo dojít k velkým kompromisům, což je minimálně s ohledem na další možnost volby dobrá zpráva.
Highly-requested features incoming… Introducing Variable Refresh Rate (VRR), High Refresh Rate (HFR) and our new „Balanced“ Graphics Mode supporting 40Hz.
🗒️ Read the full Patch Notes here: https://t.co/4ls0b3Par6#HorizonForbiddenWest pic.twitter.com/RDBlUmIEzD
— Guerrilla (@Guerrilla) July 6, 2022
Co se týče v úvodu zmíněných oprav, vývojáři se zaměřili například na to, že v některých dialozích nemusí být všechny postavy na správných místech. Soustředili se také na opravu potenciálních chyb, které vychází z povahy otevřeného světa hry, jako když se na příslušném místě v dané misi neobjeví konkrétní postavy či zvířata nebo když se někdy nemusí zaznamenat úkolový postup a hra neví, jak pokračovat. Došlo nicméně i na jednu kosmetickou, i když poměrně podstatnou změnu, která se týká popisku nejvyšší obtížnosti – ta totiž nejde po rozehrání změnit na nižší, což nemuselo být všem zcela zřejmé a toto pro někoho nepříjemné zjištění se mohlo projevit až po několika hodinách, kdy poprvé jde do tuhého.