Kolem her od Sony je v posledních hodinách opravdu živo. Po smršti novinek od prezidenta PlayStation Studios Hermena Hulsta přichází nové detaily o chystaném pokračování akční adventury Horizon, kterou vývojáři z Guerrilla Games nedávno podrobně představili prostřednictvím velkorysé gameplay ukázky. V nových rozhovorech, které poskytli předním herním médiím, promluvili blíže o jednotlivých vlastnostech hry, velikosti herní mapy, ale taky o některých technických aspektech, které pro Horizon Forbidden West například potvrzují režim umožňující hraní PS5 verze v 60 fps.
Začněme tedy touto zprávou, která – přiznejme – působí trochu nepatřičně. Když se nové konzole chystaly na trh, mluvilo se o ještě vyšším počtu snímků, a proto potvrzení režimu pro hraní v 60 fps zní, jako kdyby mělo jít o něco nečekaného. Naopak, prohlášení vývojářů v rozhovoru s francouzským youtuberem Julienem Chièzem vyvolává otázky, v jakém rozlišení hra poběží, když na 60 fps bude potřeba speciální režim výkonu? Stále může jít o 4K se sníženou úrovní grafických detailů či bez aplikovaného ray tracingu, od vlastního titulu, který nepochybně vytěží z PS5 maximum, by ale fanoušci soudě podle aktuálních ohlasů zřejmě čekali něco víc. Ve výsledku tak může situace dopadnout jako u Milese Moralese, kde vývojáři z Insomniac Games poskytli také speciální režim pro 60 fps, ale při zapnutém ray tracingu, což je určitě cesta a řešení, se kterým byli fanoušci naopak velmi spokojení.
Tým v Guerrilla Games se rozhodl okořenit souboje systémem pro komba, která budou těsně navázána na rozšířený strom postupně se odemykajících schopností.
Další novinky už navíc žádnou kontroverzi nevyvolávají. Například v rozhovoru pro magazín IGN vývojáři vysvětlili, že přepracovali systém lezení po skalách, které Aloy tu a tam aplikovala, ale rozhodně jí nebyla nabídnuta přílišná svoboda. Vývojářům to přišlo líto, a protože chtějí prozkoumávání světa podnítit, umožňují hrdince ve Forbidden West lézt v podstatě bez omezení. Dalším důležitým aspektem, který se od původní hry měnil, byl souboj na blízko, ve kterém Aloy zrovna neexcelovala. Zvlášť v porovnání s ladností, jakou ovládala svůj luk. Tým v Guerrilla Games se proto rozhodl okořenit souboje systémem pro komba, která budou těsně navázána na rozšířený strom postupně se odemykajících schopností. Vývojáři tvrdí, že každé kombo bude mít svůj význam a většinou ho ještě doplní vedlejší efekty, jako například u Resonator Blast, během jehož provádění se nabíjí oštěp, který následně po zásahu nepřítele ještě vybuchne.
Co se týče prostoru, po kterém se budeme s hlavní hrdinkou pohybovat, vývojáři zbytečně nehýří čísly a nezdá se, že by mapu v porovnání s původní hrou bůhvíjak nafukovali. Přiznali, že bude o trochu větší, ale mnohem důležitější bylo z jejich pohledu zaplnit celý prostor zajímavými místy a interakcemi. Do celkového příběhu tak budou moci vstoupit i menší oddělené vedlejší linky a podle zástupců Guerrilla Games by měli hráči se světem Horizonu lépe splynout. Ještě lépe by tak mělo vyznít spojení zastoupených kmenů, strojů a pozůstatků našeho světa, což podtrhne výše zmiňované prozkoumávání a elegantnější způsob, jak hráče navést k další části loru. Pomáhat tomu bude nakonec i plavání, které díky dýchací masce otevře před Aloy úplně novou vrstvu světa a logicky přinese i další příběhy.
Hlavní hrdinka si uchovala možnost vytvářet některé předměty za letu, což se týká třeba léčení nebo doplňování munice.
Vývojáři mluvili také o poncích, na kterých bude možné vylepšovat výstroj a jednotlivé zbraně, přičemž i tento systém prošel vylepšením. Už by prý nemělo jít jen o vkládání jednotlivých modifikací do kousků oblečení či zmiňovaných zbraní, ale o komplexnější nástroj pro úpravu dílčích vlastností a funkcí. Ony pracovní stoly budou dostupné jen ve vesnicích, takže se k nim Aloy musí vracet se surovinami a materiálem, který nasbírá v divočině, podle Guerrilla Games ale příležitostí pro crafting bude hodně a rozmístění ponků by nemělo mít nějaký výrazně omezující efekt. Navíc si hlavní hrdinka uchovala možnost vytvářet některé předměty za letu, což se týká třeba léčení nebo doplňování munice. Suroviny a předměty z nich vyrobené pak budou odrážet i konkrétní biom, v němž se bude Aloy pohybovat, což by mělo sloužit zejména estetice a ukotvení konkrétní části příběhu k nějakému specifickému místu. Počítat navíc můžete i s dramatickými změnami počasí a tím pádem i měnící se barevnou paletou, kde Forbidden West navazuje na nádherné vizuální zpracování Zero Dawn.
Jak už zaznělo včera v podvečer, pokračování Horizonu by mělo vyjít v období letošních Vánoc, o všem ale rozhodnou nadcházející týdny, v nichž má dojít na finální potvrzení zvoleného termínu. Vývojáři nicméně obecně potvrdili, že vývoj probíhá podle plánu, a zatímco včera jsme byli mírně skeptičtí, po dnešních zprávách se už na uvedení v roce 2021 díváme o poznání optimističtěji.