Na včerejší noc si vývojáři z Guerrilla Games přichystali prezentaci Horizon Forbidden West. Pokračování veleúspěšného hry z roku 2017 sice navzdory očekávání stále nemá datum vydání, šlo ale jen o nepatrný černý puntík na jinak úžasném 14minutovém zážitku. Přesně, jak zástupci Sony slíbili před několika dny, k dispozici byl mix cutscén a vlastního hraní, které zanechalo v divácích včerejšího State of Play hluboký dojem. Video dokázala za necelých 12 minut nasbírat téměř 1,5 milionu zhlédnutí, vysloužilo si přes 100 tisíc kladných reakcí a v komentářích se to jen hemží chválou a ódami na zmiňované nizozemské studio.
Víc než kdy jindy v případě tohoto videa platí, že obrázky vydají za tisíce slov, přesto si nemůžeme odpustit alespoň krátký komentář a vypíchnutí věcí, které nás ve videu zaujali. Předně je určitě důležité připomenout, že děj Forbidden West navazuje půl roku po událostech ze Zero Dawn, kdy se hlavní hrdinka Aloy vydává na Západ světa, který kdysi býval Spojenými státy. Je pochopitelné, že narazí na úplně nové kmeny i hrozby, což video prezentuje od prvních okamžiků. Úvodní animace je pak dokonalou ukázkou toho, jak může vypadat technologický i designérský posun kupředu a jen stěží je na dialogu hrdinky se zraněným soukmenovcem možné najít něco, co by nevypadalo dobře. Po akční sekvenci a zjištění, že na rozdíl od kmenů v domovině hlavní hrdinky dokážou místní nájezdníci osedlat stroje, se Aloy vrhá do moře a otevírá tak další vrstvu a část světa, který byl v případě prvního dílu zapovězen.
Že Forbidden West oproti prvnímu dílu narostl, dokazují také nové mechanické potvory v čele s robo-mamutem, s nímž se Aloy utká v druhé polovině videa.
Už v prvních ukázkách jsme mohli sledovat její podvodní počínání a po zhlédnutí včerejšího videa potvrzujeme, že nešlo jen o kašírku. Prostředí pod hladinou je stejně tak pestré jako krajina všude kolem a působí jako vítané rozšíření míst, v nichž se budeme moci pohybovat. Že Forbidden West oproti prvnímu dílu narostl, pak dokazují také nové mechanické potvory v čele s robo-mamutem, s nímž se Aloy utká v druhé polovině videa. Vybavena lukem a plejádou šípů ale dokáže čelit i tak masivní hrozbě a vše skutečně působí jako přirozená evoluce počínání z původní hry. Vývojářům z Guerrilla Games se ale podařilo hratelnost obohatit třeba vystřelovací kotvičkou a kluzákem, díky kterému je možné nejen překonávat větší vzdálenosti, ale také ho zapojovat do pohybu během boje, což opět nabízí další možnosti, jak k potyčkám přistoupit.
Co se týče příběhu, neměli jsme z pochopitelných důvodů šanci sledovat nic, co by vyzradilo zachycené okolnosti, Aloy se nicméně vydává za záchranou svého přítele Erenda v ruinách San Francisca. Narazí však na odpor kmene Tenakth, kteří si – stejně jako Aloy – osvojili schopnost ovládnout stroje a stanou se pravděpodobně hlavním nepřítelem celého dobrodružství. Na tomto místě ale musíme připomenout, že první díl nebyl ve vnímání kladných a záporných stran úplně černobílý a vlastně by nás nepřekvapilo, kdyby se ze zmiňované kmene nakonec stali spojenci. Ostatně, kdo by nechtěl žít ve stínu Golden Gate Bridge. Tedy alespoň v tom, co z něj zbylo, že ano?
Vývojáři nicméně před odvysíláním State of Play na Twitteru postupně představili jednotlivé klany kmene Tenakth, které nežijí jen na místě San Francisca. Postupně se dostaneme na poušť, do hor, močálů, bažin a v neposlední řadě také do nebezpečné zátoky, kde budeme narážet na jinak vypadající i jinak operující klany.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
PS4 PRO je este OK(az na rychlost disku) ale optimalizovat na povodnu PS4 je uz take ……
Implementovat vyhody SSD do hier budu brzdit tak ako PS4 ,tak aj PS4PRO.
Kazdopadne hra vyzera fantasticky.