Na vydání očekávaného RPG Hogwarts Legacy z kouzelnického světa J. K. Rowling si musí fanoušci ještě několik měsíců počkat, hádáme proto, že nepohrdnou dalšími střípky informací, které nyní vychází z partnerství Warner Bros. a Sony. Jak už bylo zřejmé z předchozích prezentací, hráči na PlayStationu mohou očekávat speciální péči, kam samozřejmě spadají i exkluzivní funkce spojené s vlastnostmi ovladače DualSense. Ačkoliv se dalo předpokládat, že titul využije haptickou odezvu i adaptivní triggery, informace byla před krátkou chvílí oficiálně potvrzena na blogu PlayStationu a představuje fungování všech funkcí gamepadu i samotné konzole.
„Hůlka v ruce. Nic není pro Avalanche Software důležitější, než dát hráči pocit, že je živoucí součástí tohoto světa,“ láká v úvodu dnešního článku komunitní manažer hry Chandler Wood. Míří tím samozřejmě ke zmíněné haptické odezvě a adaptivním triggerům, které budou mít práci zejména v souvislosti s kouzlením. Jak Wood vysvětluje, každé kouzlo budou hráči prostřednictvím triggerů vnímat jinak a díky unikátnímu zpracování by měli být schopní skrze odezvu poznat, jaké kouzlo právě sesílají. Týká se to přirozeně i kouzel obranných, které za pomoci haptiky absorbují útok protivníka a svezou energii do dlaní hráče. „Tyto efekty jsme zaměřili na pravou stranu ovladače, aby se z DualSensu stala prodloužená hůlka, kterou držíte ve hře,“ dodává Wood. Oba vjemové systémy se ale budou pochopitelně projevovat i u dalších situacích, jako je například drcení ingrediencí v hmoždíři, křik mandragor nebo let na koštěti či gryfovi.
Další z vlastností ovladače, kterou chce Hogwarts Legacy využít naplno, jsou světelné diody. V okamžicích, kdy bude vaše postava pod palbou kouzel svých protivníků, má ovladač indikovat nebezpečí. V případě klidného pohybu po hradě pak bude DualSense svítit barvou, která odpovídá erbu vybrané koleje. Modrá a bronzová pro Havraspár, rudá a zlatá v případě Nebelvíru, zelená a stříbrná pro Zmijozel a nakonec černá a žlutá v duchu Mrzimoru. Nebude to však pouze gamepad, který podtrhne v úvodu zmiňované partnerství a snahu o co nejlepší servis. Wood v článku vyzdvihuje také audio systém Tempest, který má vystihnout jednotlivé zdroje zvuku a nabídnout i kýženou trojrozměrnost. A nezapomíná ani na vlastní výkon konzole, odrážející se v možnosti hrát buďto v rozlišení 4K, nebo po zvolení režimu výkonu s vyšší frekvencí snímků. V tomto ohledu ale zástupce Avalanche Software nebyl konkrétní a na přesné vymezení těchto režimů ještě musíme počkat.
V závěru pak Wood slibuje instantní načítání díky SSD a připomíná, že Hogwarts Legacy dorazí na konci roku. Za nás samozřejmě doplňujeme, že hra míří rovněž na Xbox, kde bude s největší pravděpodobností fungovat stejně jako na konkurenční platformě. Přirozeně ovšem bez popisovaných funkcí navázaných na DualSense.