Vývojáři z Electronic Arts si na dnešní podvečer přichystali premiéru prvního gameplay traileru NHL 22. Jak jsme se dozvěděli minulý týden, nejnovější ročník hokejové simulace od EA Sports přechází po dlouhých sedmi letech na nový engine, a právě Frostbite hraje hlavní roli v nové 4minutové ukázce. Jak se dalo odtušit předem, velký důraz je kladen na vylepšení grafiky a nejrůznějších detailů, což ostatně vývojáři naznačovali už před několika dny. Nyní mluví o masivním posunu celého vizuálního ztvárnění hry, ať už ji budete hrát na předchozí, nebo současné generaci konzolí, byť se většinou skrývá v maličkostech či aspektech, které během vlastního hraní nejsou tak patrné.
Prvním z nich jsou přepracované arény, což se netýká pouze ledu, ale sjednocení celkového nasvícení všech materiálů, diváků a detailů jako jsou odrazy hokejistů v plexisklech zobrazované v reálném čase. Působivé jsou i detaily dresů, odlesky na štítech helem, již dříve zmiňovaná simulace pohybu očí a celkové animace v obličeji. Jde o tu část prezentace, která vynikne zejména v opakovaných záběrech nebo při prostřizích mimo hru, rozhodně nám ale nevadí, že s ní vývojáři trávili svůj čas. Zašli dokonce tak daleko, že například sníh odletující od bruslí při změně směru či zabrzdění není jen nehmotná částice, ale trojrozměrný objekt, který může v některých extra efektních opakovačkách dopadnout až na objektiv kamery.
Další věcí, kterou se vývojáři zabývali, byla úprava fyziky, což je pro samotné hraní přeci jen podstatnější. Nezaměřili se však primárně na chování puku, ale na hokejky, díky čemuž by už – doufejme – nemuselo docházet k propadávání pevnými objekty. Hráči by měli být schopní autentickým způsobem tečovat střely či přihrávky, bojovat o puk, případně nechat hokejku promluvit i v soubojích či snaze obrat soupeře o kotouč. Na druhou stranu ale vývojáři o některých funkcích, které jsou v sérii již několik let, mluví jako o novinkách – typicky o útočníkově bránění puku vlastním tělem před dotírajícími obránci druhého týmu – a při krátkých problescích do hry není vylepšená fyzika tak patrná.
Zmíněn byl pochopitelně také systém Superstar X-Factor, který si série NHL půjčuje z Madden NFL a týká se těch nejlepších hokejistů ligy. Přibližně stovce hráčů byla věnována speciální péče a vývojáři pro ně připravili 29 speciálních schopností, rozdělených do šesti základních kategorií, z nichž si u každého hvězdného hráče vyberete a následně je můžete použít během hry. Může jít o specifický pohyb, vystihnutí přihrávky, osobitý zákrok brankáře nebo samozřejmě přesné zakončení, které má demonstrovat rozdíl hvězd jednotlivých týmů od ostatních hráčů na ledě. Pojí se s tím i vylepšený informační systém s nejrůznějšími statistikami a informacemi o zápase. Vývojáři tvrdí, že jde o rozhraní využívané augmentovanou realitu, trefněji bychom jej ale mohli označit jako speciální informační vrstvy, které jsou umísťovány do obrazu jako v případě televizních přenosů. Specialitkou jsou nicméně zpomalené záběry na rozhodující akci, při které ztmavne obraz kolem hlavního aktéra, ke kterému ještě dostaneme další informace navíc. V případě hvězdných hráčů na tomto místě uvidíte, jakou ze speciálních schopností využil.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
P.S.: Ale jinak jsem asi nehrál lepší hru než Ghost of Tsushima Directors Cut 😁👍