Na den přesně před osmi lety založil herní vývojář a designér Hideo Kodžima své vlastní vývojářské studio. Začala se psát histori Kojima Productions, která se alespoň prozatím točí kolem jediné vydané hry – Death Stranding. Druhý díl je na cestě spolu s nedávno odtajněným hororovým projektem OD a Hideo Kodžima má i další ambice mimo herní segment. Ostatně, minulý týden se opět mluvilo o filmové adaptaci Death Stranding a zapojení společnosti A24. Nyní je však čas na ohlédnutí za zmíněnými osmi lety Kojima Productions, které reflektuje sám zakladatel a mozek stojící za všemi projekty.
8 years have passed since we started Kojima Productions. Back then, we had no development tools, no game engine, no office, and all we had was a notepad with a draft project and the LUDENS logo. I followed Guillermo del Toro’s advice, as I had always done (before becoming… pic.twitter.com/9JekNH43pE
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) December 15, 2023
„Od založení Kojima Productions uplynulo osm let. Tehdy jsme neměli žádné nástroje, žádný herní engine, žádnou kancelář. Jediné, co jsme měli, byl poznámkový blok s návrhem projektu a logem Ludens,“ začíná Kodžima svůj příspěvek na Twitteru. Slavný designér poté prozradil, že se řídil radou filmového režiséra Guillerma del Tora, se kterým přímo spolupracoval na P.T. a později také na hře Death Stranding. „Vytvořte co nejrychleji inovativní a jedinečnou AAA hru, na kterou se budou fanoušci těšit,“ měla znít vcelku prostá rada, vyžadující však ke splnění obrovské úsilí. S touto myšlenou nicméně malý tým kolem Kodžimy hledal již zmíněný engine, kterým se nakonec stala Decima od Guerrilla Games, dále prostory pro samotné studio, uzavírali nejrůznější partnerství, a pak – konkrétně už s vidinou hry Death Stranding – sháněli také jednotlivé herce.
Čtyři roky po otevření Kojima Productions byla první hra na světě a v tuto chvíli podle Kodžimy vstupuje společnost do druhé fáze. „Rozšířili jsme naše studio a posílili náš tým, abychom naší stávající značku rozvinuli do podoby série (vydání pokračování, filmová adaptace) a postavili se další výzvě v podobě nové značky OD,“ říká Kodžima. Zmiňuje také okolnosti spojené s pandemií koronaviru, které měly významně vstoupit do plánů studia, ale nezabránili v dalším vývoji. „Vypustili jsme naší druhou nosnou raketu, dokončili proces oddělení, pokračujeme v letu do neprobádaného území a zároveň upravujeme naší trajektorii směrem k novým cílům,“ dokončil designér s velkým díky všem, kdo jemu i studiu vyjadřují trvalou podporu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.