Heroes of Might and Magic: Olden Era, Ubisoft, Heroes of Might and Magic se vrací ke kořenům

Heroes of Might and Magic se vrací ke kořenům

Olden Era se pokusí navodit kouzlo legendárního HOMAM 3. Vyjde příští rok v early accessu

Zdroj: Ubisoft
22. 8. 2024
Název: Heroes of Might and Magic: Olden Era Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:

Pokud by vás snad už nebavilo hrát starší díly, které se i po tolika letech stále těší přízni hráčů, Ubisoft na Gamescomu oznámil nový přírůstek do slavné série Heroes of Might and Magic. Ten nese název Olden Era a pracuje na něm studio studio Unfrozen, jež má za sebou tahovou strategii Iratus: Lord of the Dead z roku 2020. Heroes of Might and Magic: Olden Era započne svou výpravu v rámci předběžného přístupu na Steamu v první polovině příštího roku, tedy jen krátce před 30. výročím série, a shodou okolností je děj nové hry zasazen právě před události prvního dílu z roku 1995. Po letech se vracíme zpět do světa Enroth, konkrétně však na kontinent Jadame, který byl dosud v sérii jen zmíněn, ovšem ne prozkoumán.

Heroes of Might and Magic: Olden Era se dle očekávání drží žánru tahové strategie a tahovým bojů doplněných průzkumem, vývojáři ovšem nespoléhají jen na pilíře a klasické základy série a chtějí hráčům nabídnout i zbrusu nové funkce. Zpracováním se nicméně vrací k oblíbenému Heroes of Might and Magic III a bere si od něj například hexagonová pole, inspirací má být ovšem dle vývojářů více. Vedle putování světem a průzkumu, shromažďování bojovníků a armád či budování měst a hradů dostanou hráči například větší kontrolu nad svými hrdiny a frakcemi, respektive jejich levelováním. Jednotlivé frakce mají k dispozici specifické dovednosti, během bitev pak mají jednotky pod hráčovým vevedením sekundární schopnosti, které lze aktivovat po naplnění měřiče, díky čemuž budou střety rozmanitější. Velkou pozornost vývojáři věnovali i hrdinům, kteří se od sebe budou lišit, i pokud budou ze stejné frakce, zatímco reprezentují své zaměření. Zároveň na hrdiny čeká nový systém učení se kouzlům, jimž bude ještě věnována pozornost v budoucích vývojářských deníčcích.

Na hráče ve hře čeká hned několik herních režimů, mezi nimi příběhová kampaň, jednotlivé mapy pro sólo hráče i mapy a zápasy pro více hráčů, v nichž bude možné se střetnout jeden na jednoho, ale také až v osmi hráčích s vlastními pravidly. Novinkou je režim Arena pro více hráčů, kde vítězství nad druhým hráčem záleží na dovednostech, nikoli na náhodě a štěstí. Nebude chybět ani editor pro tvorbu vlastních map a kromě připravených map od vývojářů lze náhodně vygenerovat zbrusu nové. A pro nedočkavé hráče bude k dispozici i možnost urychlit pohyb jednotek, pro ty, kteří se chtějí vyhnout boji, i možnost automatických bitev. Příběhová kampaň je nelineární a nabídne celkem šest frakcí, vracejících se i nových, přičemž každá má své hrdiny, ale i estetiku i herní styl. Budou to Temple, Sylvan, Dungeon, Necropolis a Hive, poslední frakce bude odhalena později. Nelineárnost událostí a následná rozhodnutí hráčů budou mít vliv na proměnu mapy Jadame, postavení frakcí i osudy některých postav, zároveň se některé mise budou jejich volbou vzájemně vylučovat.

„V Olden Era se vracíme k počátkům série a snažíme se navodit stejný pocit kouzla a úžasu, jako když poprvé procházíte živoucí dobrodružnou mapou plnou nebezpečí a záhad, budujete mocná frakční města a shromažďujete obrovské armády mýtických tvorů,“ uvedl za Ubisoft vedoucí značky Eric Damian-Vernet. Přesné datum spuštění předběžného přístupu zatím nebylo oznámeno, což platí i o plánech na vydání plné verze. Nicméně už během early accessu se mohou hráči těšit na odhalení nové frakce, přidání režimů a další aktualizace.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru