Pokud by vás snad už nebavilo hrát starší díly, které se i po tolika letech stále těší přízni hráčů, Ubisoft na Gamescomu oznámil nový přírůstek do slavné série Heroes of Might and Magic. Ten nese název Olden Era a pracuje na něm studio studio Unfrozen, jež má za sebou tahovou strategii Iratus: Lord of the Dead z roku 2020. Heroes of Might and Magic: Olden Era započne svou výpravu v rámci předběžného přístupu na Steamu v první polovině příštího roku, tedy jen krátce před 30. výročím série, a shodou okolností je děj nové hry zasazen právě před události prvního dílu z roku 1995. Po letech se vracíme zpět do světa Enroth, konkrétně však na kontinent Jadame, který byl dosud v sérii jen zmíněn, ovšem ne prozkoumán.
Heroes of Might and Magic: Olden Era se dle očekávání drží žánru tahové strategie a tahovým bojů doplněných průzkumem, vývojáři ovšem nespoléhají jen na pilíře a klasické základy série a chtějí hráčům nabídnout i zbrusu nové funkce. Zpracováním se nicméně vrací k oblíbenému Heroes of Might and Magic III a bere si od něj například hexagonová pole, inspirací má být ovšem dle vývojářů více. Vedle putování světem a průzkumu, shromažďování bojovníků a armád či budování měst a hradů dostanou hráči například větší kontrolu nad svými hrdiny a frakcemi, respektive jejich levelováním. Jednotlivé frakce mají k dispozici specifické dovednosti, během bitev pak mají jednotky pod hráčovým vevedením sekundární schopnosti, které lze aktivovat po naplnění měřiče, díky čemuž budou střety rozmanitější. Velkou pozornost vývojáři věnovali i hrdinům, kteří se od sebe budou lišit, i pokud budou ze stejné frakce, zatímco reprezentují své zaměření. Zároveň na hrdiny čeká nový systém učení se kouzlům, jimž bude ještě věnována pozornost v budoucích vývojářských deníčcích.
Na hráče ve hře čeká hned několik herních režimů, mezi nimi příběhová kampaň, jednotlivé mapy pro sólo hráče i mapy a zápasy pro více hráčů, v nichž bude možné se střetnout jeden na jednoho, ale také až v osmi hráčích s vlastními pravidly. Novinkou je režim Arena pro více hráčů, kde vítězství nad druhým hráčem záleží na dovednostech, nikoli na náhodě a štěstí. Nebude chybět ani editor pro tvorbu vlastních map a kromě připravených map od vývojářů lze náhodně vygenerovat zbrusu nové. A pro nedočkavé hráče bude k dispozici i možnost urychlit pohyb jednotek, pro ty, kteří se chtějí vyhnout boji, i možnost automatických bitev. Příběhová kampaň je nelineární a nabídne celkem šest frakcí, vracejících se i nových, přičemž každá má své hrdiny, ale i estetiku i herní styl. Budou to Temple, Sylvan, Dungeon, Necropolis a Hive, poslední frakce bude odhalena později. Nelineárnost událostí a následná rozhodnutí hráčů budou mít vliv na proměnu mapy Jadame, postavení frakcí i osudy některých postav, zároveň se některé mise budou jejich volbou vzájemně vylučovat.
„V Olden Era se vracíme k počátkům série a snažíme se navodit stejný pocit kouzla a úžasu, jako když poprvé procházíte živoucí dobrodružnou mapou plnou nebezpečí a záhad, budujete mocná frakční města a shromažďujete obrovské armády mýtických tvorů,“ uvedl za Ubisoft vedoucí značky Eric Damian-Vernet. Přesné datum spuštění předběžného přístupu zatím nebylo oznámeno, což platí i o plánech na vydání plné verze. Nicméně už během early accessu se mohou hráči těšit na odhalení nové frakce, přidání režimů a další aktualizace.