Společnost Microsoft zveřejnila výsledky svého hospodaření za čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2024. Tisková zpráva informuje o nárůstu příjmů ze všech oblastí, ve kterých Microsoft působí, nejvyšší nárůst nicméně zaznamenala herní divize, na čemž se již podepsala akvizice společnosti Activision Blizzard. Příjmy jsou v porovnání s předchozím čtvrtletím o 61 procent vyšší a Microsoft uvádí, že se převážnou měrou promítají právě okolnosti zmíněné akvizice. Konkrétně vykazuje Microsoft příjmy ve výši 64 miliard dolarů za uplynulé čtvrtletí, 245 miliard dolarů pak za celý uplynulý finanční rok končící 30. červnem 2024. Z herního pohledu pak nejsou finanční výsledky dále zajímavé – vyjma pokračujícího trendu ve slabých prodejích hardwaru, které potenciálně táhnou příjmy níž – došlo ale na komentáře k několika bodům prezentace, z nichž například vychází, s kolika aktivními uživateli každý měsíc Microsoft pracuje.
Microsoft’s Gaming Ecosystem Has 500 Million Monthly Active Usershttps://t.co/CYUx0rzKsh
— Insider Gaming (@InsiderGamingIG) July 31, 2024
Generální ředitel Microsoftu Satya Nadella uvedl, že napříč všemi platformami a zařízeními má herní větev přes 500 milionů aktivních uživatelů každý měsíc a potvrdil rovněž, že plány a cíle společnosti nikdy nebyly větší. Opakovaně pak pojmenoval hybatele aktuálního dění – akvizici Activision Blizzard – a vymezil, že Microsoft z nákupu čerpá převážně díky široké knihovně populárních her pro PC i konzole. Neopomněl také mobilní segment, ať už se týká her od Activisionu či Blizzardu, ale převážně také od třetí společnosti, kterou Microsoft akvizicí získal – King. „Cítíme, že v tuto chvíli máme obsah i schopnosti oslovit všechny tradiční platformy, kde hráči hrají hry, což jsou počítače, konzole i mobily. Ale jsme samozřejmě nadšení i z dalších nových příležitostí,“ uvedl Nadella během rozpravy s investory.
Novými příležitostmi pak patrně myslel i promítnutí herního portfolia do jiných segmentů multimediální zábavy, ještě konkrétněji jmenoval seriál Fallout, který se stal po seriálu The Last of Us dalším velmi úspěšným dílem adaptujícím videohru. Fallout je druhým nejsledovanějším seriálem v historii celé platformy Amazon Prime a měl výrazný dopad i na popularitu her. Jak jsme vás ostatně informovali v průběhu dní a týdnů po premiéře jednotlivých dílů seriálu, Fallout 76 i Fallout 4 zažily skvělé chvíle a Nadella potvrdil, že série přilákala „miliony nových hráčů“. Pomohlo tomu samozřejmě i vydání next-gen updatu pro Fallout 4 a dosud největšího updatu pro Fallout 76, samotný seriál šel ale zájmu o hry naproti a je nepochybné, že Microsoft bude chtít v obdobném trendu pokračovat i nadále.