Jak jste si z některých našich zpráv už patrně všimli, tento týden probíhá v San Franciscu další ročník Game Developers Conference. V rámci ní se včera konala prezentace State of Unreal, která se zaměřovala na Unreal Engine 5 a Epic během ní demonstroval současné i budoucí možnosti. Velký dojem udělalo především nové video ze hry Senua’s Saga: Hellblade II, které ukazuje, kam se až posouvají hranice animování tváře a mimiky nejen v herním průmyslu. A přesně to vývojáři ze studia Ninja Theory předvedli v rámci svého segmentu.
Během prezentace bylo představeno více technologií a vícero využití v praxi, ovšem největší pozornost si zaslouženě nárokovalo právě Hellblade II. Minutové video zachycující Senuu a její tvář ve velkém detailu je jednak skvělou ukázkou hereckého umění Meliny Juergens, která postavě vdechla život a propůjčila jí své emoce, ale především technologie MetaHuman. „Posouváme hranice animovaní tváře v reálném čase,“ uvedli svůj pokrok vývojáři na sociálním sítích, kde se rovněž pochlubili s ukázkou. Unreal Engine už před lety sliboval revoluci v obličejových animacích a poté i přístupnost těchto technologií všem. Právě k tomu měl a má sloužit nástroj MetaHuman, který se stále vyvíjel, aby dokázal přicházet s výsledky, jež nyní sledujeme v podobě technologického dema. Unreal Engine 5 a MetaHuman dokáží vytvořit takovéto animace v reálném čase.
We’re pushing the boundaries of realtime facial animation in Senua’s Saga: Hellblade II, as showcased at #GDC23 with @UnrealEngine. pic.twitter.com/NOLvRpuC5t
— Ninja Theory (@NinjaTheory) March 22, 2023
Autoři se vrátili i lehce do minulosti a vzpomněli na začátky, které prezentovali například s uznávaným mocap hercem Andym Serkisem už na GDC v roce 2018. Během letošní prezentace byla navíc přítomna i sama herečka Melina Juergens, která názorně předvedla, jak v podstatě z minima dat a za pomocí mobilu může vzniknout dobře vypadající animace obličeje. Z krátkého videa, které natočila přímo na jevišti, vývojáři na místě vytvořili názornou ukázku, po níž následoval vydatný potlesk v sále. Lepší technologie, jakou mají k dispozici i vývojáři v Ninja Theory, pak umožňuje vytvořit ještě detailnější a přesnější animace. To ostatně dokázala i již zmíněná ukázka, která byla promítnuta hned poté, a doprovodné záběry a komentáře z vývoje.
MetaHuman bude veřejně k dispozici letos v létě. Co se týče Senua’s Saga: Hellblade II, zde zatím bohužel nevíme, kdy by hra mohla vyjít. Dobrou zprávou však je, že vývojáři už začali se zveřejňováním svého vývojářského deníčku, což může působit jako počátek marketingové kampaně. Optimistické odhady pak udávají vydání ještě v letošním roce, ale na potvrzení si budeme muset ještě počkat. Pakliže vás zajímá více o vývoji herní grafiky a animací, můžete udělat pár kroků do minulosti a připomenout si někdejší vyhlídky v našich starších článcích, například již zmíněného animovaného Andyho Serkise, samotné oznámení MetaHuman nebo další možnost v podobě Ziva Face Trainer, případně můžete zhlédnout i naše už řádně archivní video.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.