branding
Senua’s Saga: Hellblade II, Xbox Game Studios, Hellblade 2 poběží na Xboxu jen ve 30 fps

Hellblade 2 poběží na Xboxu jen ve 30 fps

Vývojáři znovu potvrdili, že půjde o kratší hru. Nová preview rozebírají souboj a příběh

4. 4. 2024
Název: Senua’s Saga: Hellblade II Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 21. 5. 2024

Hned několik herních magazínů publikovalo v průběhu dnešního dne dojmy z hraní Senua’s Saga: Hellblade II. Hra, která byla představena ještě před uvedením Xboxu Series, je očekávána zejména stran technického zpracování, ale také pro zajímavou hlavní hrdinku, její vnitřní boj a celkový příběh. Nedávno jsme se dozvěděli, že po letech vývoje dorazí titul k hráčům v ryze digitální formě 21. května letošního roku a lidé z Microsoftu spolu s vývojáři z Ninja Theory patrně usoudili, že právě dnes je ten vhodný okamžik pustit do světa nové informace. Ve zmiňovaných preview se tak mluví o filmovém pojetí celé hry, nápaditých soubojích i grafice, přetřásají se však i další témata, která tak lichotivě nezní. Jedno z těch, které rezonuje v tuto chvíli nejvíc, je skutečnost, že hra – ač považována za skutečnou next-gen záležitost, poběží na Xboxu jen ve 30 fps.

Zdroj: Microsoft

Začněme tedy s touto informací, kterou přinesl německý magazín GamePro ve svém dnešním preview. Ačkoliv se redaktor v článku rozplývá nad vizuální dokonalostí hry, přiznává, že se to neobešlo bez obětí. „Hellblade 2 běží pouze ve 30 snímcích za sekundu a v dynamickém rozlišení,“ uvádí GamePro. Doplňuje, že se informace týká obou modelů konzole – Series S i Series X – s tím, že ve hře není možné zvolit žádný grafický režim. Vyšší frekvenci snímků tak nabídne pouze verze pro PC, což mírně podkopává vysvětlení technického ředitele, které GamePro získalo. Důvodem, proč hra běží na (jen) na konzolích ve 30 fps se prý skrývá ve snaze podtrhnnout filmovost hry a přiblížit ji tak k filmům v kinech, které běží při 24 snímcích za sekundu. Jestli to přesvědčí všechny hráče, je ale samozřejmě otázkou, zvlášť když se dopředu automaticky počítalo s tím, že Hellblade 2 může plnit roli určitého benchmarku možností nového, tedy dnes již aktuálního Xboxu.

Co se týče délky hry, která rovněž nemusí působit lichotivě, v článcích se v podstatě jen opakuje informace, kterou jsme od vývojářů obdrželi začátkem letošního roku. Byl to ostatně ředitel studia Dom Matthews, který už v lednu, když došlo na oznámení data vydání a ceny nastavené na 50 dolarů, řekl, že hra bude přibližně stejně tak dlouhá jako první díl. To ve finále činí přibližně 7-9 hodin, k čemuž se vývojáři v tuto chvíli znovu vyjadřují. V rozhovoru pro IGN opakuje Matthews svá vlastní slova, když uvádí, že si sám raději užívá kratší hry. To se pak má odrážet právě v Hellblade, resp. jeho pokračování, které má podle ředitele Ninja Theory ten správný tvar i velikost, aby mohl odvyprávět přesně takový příběh, jaký vývojáři zamýšleli. „Není to o tom, že bychom chtěli udělat kratší hru. Máme příběh, který chceme odvyprávět – se začátkem, prostředkem a koncem – takže se ptáme, jakou nejlepší formu by takový zážitek měl mít, abychom mohli příběh odvyprávět,“ nechal Matthews nahlédnout do tvůrčího procesu studia. Ať už to ale dopadne jakkoliv, musí ještě jednou zaznít, že se hra bude prodávat za 50 dolarů, což je nižší cena bez ohledu na očekávanou kvalitu celého zážitku.

Zdroj: Microsoft

Pokud bychom se měli ponořit do nových informací o dílčích částech hry, můžeme si posloužit i oficiálním blogem vývojářů na webu Xbox Wire. Zaznělo například, že se příběh začne odvíjet krátce po událostech první hry, když se Senua nadobro rozloučí s Dillionem. Odtud se vydává na cestu za dalším nesnadným úkolem, aby zajistila, že už nikoho nepotká stejný osud jako zmíněného Dilliona. Hráče také čeká mnohem vyspělejší Senua, která je schopná postavit se některým svým démonům, pořád bychom ale měli být svědky značného váhání a nejistoty, které u hlavní hrdinky může vyvolat třeba i nepatrný zvuk v okolí. Zajímavě pak zní také popis soubojů, které mají být stejně bezprostřední a brutální jako v původní hře, ale díky nové technologii a zkušenostem, které nabrali vývojáři z Ninja Theory, mají být ještě lepší. Souboj není zpracován tak, aby se hráči cítili jako nedotknutelní hrdinové, ale aby společně s hlavní hrdinkou doslova prožili každé střetnutí. Pauzy mezi údery, zrychlený dech, těžkopádné otáčení, ale také snaha utéct, vyšplhat někam výš nebo jen dorazit nepřítele, který se už dívá smrti do tváře. „Klíčem bylo, učinit i souboj součástí cesty,“ říká Dom Matthews a nám nezbývá nic jiného než počkat, jak to celé dopadne.

Určité obavy můžeme mít i kvůli tomu, že ze studia podle nových informací odešel jeden ze zakladatelů studia Tameem Antoniades, který byl současně i creative directorem a scenáristou hry. Na druhou stranu, okolnosti jeho odchodu – o němž píše Polygon – nejsou v tuto chvíli známy a údajně se do vývoje druhého dílu zapojoval jen na začátku. V tomto ohledu se tedy zřejmě není čeho bát a nic ani nenasvědčuje tomu, že by měla být hra v jakýchkoliv problémech.

Nahlásit chybu v článku

18

Napsat komentář

Další články
Nahoru