Vývojáři ze studia Rogue Factor, kteří se v uplynulých letech podepsali pod hry jako Mordheim či Necromunda, představili bez předchozích náznaků svůj nový projekt. Ovšem pokud byste si mysleli, že půjdou po vytyčené cestě a přichystají pro hráče další taktické RPG, resp. náležitě akční strategii, pletli byste se. Novinka pojmenovaná Hell is Us je temná akční adventura a z prvních obrázků i působivého teaseru se zdá, že lidé z Rogue Factor dospěli. V mnohém jim pomáhá Unreal Engine 5, který bude titul pohánět, všechno ostatní pak doplňuje tísnivá a tajuplná atmosféra, připomínající práci Šindžiho Mikamiho nebo Hidea Kodžimy.
„Pokud je válka nejblíže k tomu, co bychom označili za peklo na Zemi, je to proto, že po téhle planetě chodí ti nejhorší z démonů: lidé,“ zní začátek anotace Hell is Us, která poměrně dobře nastavuje očekávání. „V izolovaném státě, zpustošeném vnitřními boji, odhalte tajemství své minulosti a vypořádejte se s následky záhadné pohromy,“ dodávají pak vývojáři a skutečně posouvají zážitek kamsi mezi The Evil Within a Death Stranding. Samozřejmě, ze hry jako takové můžeme v tuto chvíli sledovat pouhé náznaky, a až v příštím roce dorazí, může být všechno jinak, nicméně pohledem na zmiňovaný trailer zatím můžeme uvažovat v této rovině.
Jak už bylo uvedeno výše, Hell is Us je akční adventura, kterou prožijeme pohledem třetí osoby. Hra bude kombinovat intenzivní boj zblízka s napínavým průzkumem polootevřeného světa, ve kterém budeme hledat odpovědi na záhadné otázky. Co víc, kolem se nebudou patrně pohybovat pouze lidé, ale také tajuplné nadpřirozené bytosti, u kterých je alespoň prozatím velmi těžké určit, zda se budou chtít přátelit, nebo vás bolestivým způsobem připravit o život. Jako kdyby nestačila občanská válka, která rozděluje celou zemi a jako problém číslo jedna by bohatě stačila. Z popisu hry je však patrné, že proti oněm bytostem bude nutné zasáhnout, nikoliv však konvenčními zbraněmi, nýbrž mečem z jiného věku. Nedílným společníkem pro průzkum i boj pak bude věrný dron, který se v traileru ladně snáší za rameno hlavního hrdiny a bude s největší pravděpodobností plnit funkci nejen prodloužených očí, ale zřejmě i paží a zbraní.
Zajímavé rovněž je, že Hell is Us chce podnítit hráčovu zvědavost a přinutit ho k průzkumu odstraněním všech navigačních prvků. „Žádná mapa, žádný kompas, žádné značky úkolů – součástí dobrodružství je řídit se instinkty,“ vysvětlují vývojáři a slibují jedinečný zážitek, který využívá inovativní scénář a design úrovní. Hráči tak budou moci údajně sami rozhodovat o vývoji celého příběhu, ale také o přístupu ke hře. Ačkoliv by měl být zmiňovaný meč hlavní zbraní, vývojáři slibují spoustu dalších – od kopí až po sekery – určených speciálně pro boj se všemi příšerami. Trochu skličující je, že ony příšery vývojáři blíže neupřesňují, takže pokud to budou další lidé, nedivili bychom se.
Hru Hell is Us vydává francouzská společnost Nacon, a jak už zaznělo v článku, měla by dorazit v dosud nespecifikovaném termínu roku 2023. Cílovými platformami jsou PC (Steam a Epic Games Store), PlayStation 5 a Xbox Series.