Nečekaný odklad Halo Infinite provázely po vstřebání překvapivé zprávy debaty na téma, co přesně vývojáře z 343 Industries a Microsoft k tomuto rozhodnutí vedlo. Šlo o kritiku, která se na hru snesla po prezentaci gameplay záběrů? Nebo je odklad výsledkem údajných vleklých problémů? Anebo se vývojáři skutečně nedokázali adaptovat na domácí podmínky, jak sami v oficiálním prohlášení uvádí? Odpověď na tyto otázky pro vás bohužel nemáme, aby jich ale nebylo málo, můžeme přidat další, které se vznáší nad víkendovými spekulacemi z diskuzního portálu Resetera. Podle insidera s přezdívkou Sponger – který naposledy mluvil o detailech ohledně Avowed od Obsidianu – totiž vývojáři učinili zatím neveřejně další důležité kroky, jejichž výsledkem má být nejen další odklad, ale také porušení předchozího slibu, že Halo Infinite vyjde vedle nového Xboxu Series X také ještě na stávající Xbox One.
Sponger je insider, kterého sice necitujeme příliš často, ovšem administrátoři zmiňovaného fóra jsou velmi pečliví a v případě, objeví-li se nějaká zásadní spekulace, ověřují její původ a s danými insidery komunikují. Skutečnost, že Spongerovy zprávy zůstávají ve vláknech tak nasvědčuje tomu, že interně poskytl dostatečné důkazy o svých tvrzení, přesto je ale stále pochopitelně považujte za neoficiální a neověřené. „Aktuální verze Halo Infinite neběží na Xboxu One S ani vzdáleně v 1080p (dokonce ani v 900p) a má vážné problémy s načítáním assetů. Mnohem horší, než jaké jste sledovali v demu z PC verze,“ říká Sponger. Konzoli Xbox One S pak zmiňuje proto, že se momentálně jedná o nejslabší cílovou platformu, na které by ale v případě podpory dosluhující generace musela hra adekvátně fungovat. V opačném případě je to proti zájmům Microsoftu a zejména marketingu hry jako takové, takže se úvaha o vyškrtnutí podpory jeví jako pochopitelná.
Microsoft a 343 Industries uvažují, že opustí od vydání Halo Infinite na Xboxu One, uvádí Songer.
I proto má podle Spongera momentálně Microsoft s vývojáři řešit, zda nevydat hru výhradně na nové generaci a vymanit se tak z problémů, které jim bude roky starý hardware činit. „Dlouho jsem zvažoval, jestli o tom psát, či nikoliv, ale po několika konzultacích s dalšími zdroji do toho jdu – Microsoft a 343 Industries uvažují, že opustí od vydání Halo Infinite na Xboxu One,“ uvedl Sponger konkrétně. Dodal přitom, že nutnost vyřešit stávající problémy – údajně pozměněním enginu, resp. způsobu načítání grafiky – by mohl nakonec způsobit odklad až na začátek roku 2022, což by byla zřejmě pro fanoušky a marketingový plán Xboxu Series X značná rána.
Na druhou stranu je ale nutné poukázat na to, že slib Microsoftu, vydávat vlastní tituly na obou generacích Xboxu, má platit jen několik let a už byly představeny takové, které na Xbox One nemíří. Jmenovitě se jedná o novou Forzu Motorsport, State of Decay 3, Hellblade 2 či Everwild od Rare, v případě Halo tak utrpí především očekávání a první vlna potenciálních prodejů, kterým hra nepomůže tak jako tak. Odklad na dosud blíže nespecifikovaný termín příštího roku je oficiální a bude jen záležet, jak rychle stihnout vývojáři hru dokončit.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Kdyby 343 nechali udělat Halo na Xbox one, pak by to bylo (asi) O.K. Ale (spekulace) během vývoje přišel někdo z vedení MS a řekl: udělejte Halo i na next gen (bo potřebujeme mít launchovou hru). A tím vrazil sekeru do vývoje, vznikl technologický paskvil, chaos.
Mně osobně nevadí tolik to, že Halo nevyjde jako to, že s námi MS (potažmo Phill) nejednal na rovinu. A jako vrchol drzosti si dovolili prezentovat gameplay z Halo jako launchovou hru nové generace. Po 23.7. se můj postoj k Xboxu změnil z pozitivního očekávání na neutrální.