branding
Halo Infinite, Microsoft Studios, Halo Infinite má podle insidera vyjít jen na novém Xboxu

Halo Infinite má podle insidera vyjít jen na novém Xboxu

Na Xbox One S prý hra neběží ani v 900p. Vyloučen není odklad na rok 2022

Zdroj: Microsoft
24. 8. 2020
Název: Halo Infinite Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 8. 12. 2021

Nečekaný odklad Halo Infinite provázely po vstřebání překvapivé zprávy debaty na téma, co přesně vývojáře z 343 Industries a Microsoft k tomuto rozhodnutí vedlo. Šlo o kritiku, která se na hru snesla po prezentaci gameplay záběrů? Nebo je odklad výsledkem údajných vleklých problémů? Anebo se vývojáři skutečně nedokázali adaptovat na domácí podmínky, jak sami v oficiálním prohlášení uvádí? Odpověď na tyto otázky pro vás bohužel nemáme, aby jich ale nebylo málo, můžeme přidat další, které se vznáší nad víkendovými spekulacemi z diskuzního portálu Resetera. Podle insidera s přezdívkou Sponger – který naposledy mluvil o detailech ohledně Avowed od Obsidianu – totiž vývojáři učinili zatím neveřejně další důležité kroky, jejichž výsledkem má být nejen další odklad, ale také porušení předchozího slibu, že Halo Infinite vyjde vedle nového Xboxu Series X také ještě na stávající Xbox One.

Sponger je insider, kterého sice necitujeme příliš často, ovšem administrátoři zmiňovaného fóra jsou velmi pečliví a v případě, objeví-li se nějaká zásadní spekulace, ověřují její původ a s danými insidery komunikují. Skutečnost, že Spongerovy zprávy zůstávají ve vláknech tak nasvědčuje tomu, že interně poskytl dostatečné důkazy o svých tvrzení, přesto je ale stále pochopitelně považujte za neoficiální a neověřené. „Aktuální verze Halo Infinite neběží na Xboxu One S ani vzdáleně v 1080p (dokonce ani v 900p) a má vážné problémy s načítáním assetů. Mnohem horší, než jaké jste sledovali v demu z PC verze,“ říká Sponger. Konzoli Xbox One S pak zmiňuje proto, že se momentálně jedná o nejslabší cílovou platformu, na které by ale v případě podpory dosluhující generace musela hra adekvátně fungovat. V opačném případě je to proti zájmům Microsoftu a zejména marketingu hry jako takové, takže se úvaha o vyškrtnutí podpory jeví jako pochopitelná.

Microsoft a 343 Industries uvažují, že opustí od vydání Halo Infinite na Xboxu One, uvádí Songer.

I proto má podle Spongera momentálně Microsoft s vývojáři řešit, zda nevydat hru výhradně na nové generaci a vymanit se tak z problémů, které jim bude roky starý hardware činit. „Dlouho jsem zvažoval, jestli o tom psát, či nikoliv, ale po několika konzultacích s dalšími zdroji do toho jdu – Microsoft a 343 Industries uvažují, že opustí od vydání Halo Infinite na Xboxu One,“ uvedl Sponger konkrétně. Dodal přitom, že nutnost vyřešit stávající problémy – údajně pozměněním enginu, resp. způsobu načítání grafiky – by mohl nakonec způsobit odklad až na začátek roku 2022, což by byla zřejmě pro fanoušky a marketingový plán Xboxu Series X značná rána.

Na druhou stranu je ale nutné poukázat na to, že slib Microsoftu, vydávat vlastní tituly na obou generacích Xboxu, má platit jen několik let a už byly představeny takové, které na Xbox One nemíří. Jmenovitě se jedná o novou Forzu Motorsport, State of Decay 3, Hellblade 2 či Everwild od Rare, v případě Halo tak utrpí především očekávání a první vlna potenciálních prodejů, kterým hra nepomůže tak jako tak. Odklad na dosud blíže nespecifikovaný termín příštího roku je oficiální a bude jen záležet, jak rychle stihnout vývojáři hru dokončit.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru