Asi každému muselo být hned jasné, že již brzy po vydání Half-Life: Alyx budou hráči chtít do hry sáhnout a upravit si ji k obrazu svému tak, jako se to děje již celá dlouhá léta napříč jednotlivými tituly v sérii Half-Life. Ostatně i díky této otevřenosti mohly světlo světa spatřit i zcela unikátní projekty, kam určitě spadá perfektní předělávka původního Half-Life jménem Black Mesa, kterou mají navíc někteří původní vývojáři raději než originál. Nicméně v Alyx to hned možné nebylo, ovšem ke konci minulého týdne Valve uvolnilo nástroje a začlenilo Half-Life: Alyx do platformy Steam Workshop.
A komunita samozřejmě nezahálí, podpora byla spuštěna teprve v pátek a již nyní lze na stránce Workshopu nalézt více než stovku více či méně propracovaných kousků. Ve Valve k tomu samozřejmě aktivně vyzývají a společnost poskytuje i rozsáhlou dokumentaci. Ta ovšem je, stejně jako nyní ještě samotné nástroje, prozatím dostupná pouze v rámci betaverze. Tvůrci hry ale již nyní avizují, že se současnými nástroji je možné tvořit opravdu cokoli, celými novými úrovněmi počínaje, přes modely, až po textury. Součástí aktualizace jsou navíc i ukázkové mapy, které slouží jako demonstrace toho, jakým způsobem vývojáři vytvářeli konkrétní pasáže ze hry a jak se i oni sami poprali s určitými překážkami. Tyto ukázky lze navíc použít i přímo pro editaci a lze na nich začít budovat vlastní projekty.
Z již dostupných projektů můžeme vypíchnout například virtuální prohlídku bytů, přenesenou vlakovou stanici z Half-Life 2 či úroveň z Dooma, nicméně chybět samozřejmě nesmí ani vlastní variace na horor P.T., který má ostatně tu vlastnost, že se postupně objevuje snad všude, viz příklady Dreams či tři dekády starého vývojářského nástroje od Applu. A někdo samozřejmě již stihl do hry dodat i světelné meče.
Nicméně tímto novinky v podání Valve nekončí a v oficiálním příspěvku na Steamu se ještě ukrývá krátká zpráva o implementaci vykreslovacího rozhraní Vulkan. To je zároveň dostupné i ve verzi hry pro Linux, která je tímto od 15. května oficiálně dostupná a s odpovídajícím hardwarem si hráči mohou příběh Alyx vychutnat i na této platformě. Spolu s tím a ruku v ruce s modařskými nástroji dávají Valve k dispozici i nové či aktualizované verze sdružených podpůrných prostředků, mezi něž spadá například editor úrovní Hammer, animační utilita AnimGraph, ModelDoc pro tvorbu s modely a následnou práci s nimi, editor částicových efektů a například i nová verze studia Source Filmmaker sloužícího pro vytváření filmečků a animací vznikajících přímo v enginu.
Tím se šikovným a tvořivým hráčům otevírají široké možnosti toho, co bude v následujících měsících možné a my můžeme být jen zvědaví na to, s čím komunita přijde. Ostatně už ty první ukázky kreativity přišly prakticky ihned po vydání hry a ještě před současnou implementací Steam Workshop a vyústily v to, že se fanouškům podařilo spustit torzo hry bez headsetu pro virtuální realitu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.