Už několik dní dopředu lákali vývojáři z Valve, že budou připraveni potkat se s fanoušky a prostřednictvím tzv. AMA na Redditu odpovídat na dotazy týkající se Half-Life: Alyx. Jak slíbili, tak učinili a včera v podvečer se několik členů týmů usadilo ve Valve kolem stolu, aby byli natěšeným hráčům necelé dvě hodiny plně k dispozici. Už dopředu nicméně vývojáři upozorňovali, že bez povšimnutí nechají jakékoliv otázky ohledně příběhu hry a nebudou komentovat případné další projekty, které mohou (i nemusí) ve Valve vznikat. Ve výsledku se proto rozebíralo například herecké obsazení hlavní hrdinky, hororové momenty i fungování rukou ve VR, ať už ve smyslu jejich technického zpracování nebo možností jejich využití přímo ve hře.
V první řadě je nutné podotknout, že podle vývojářů je hra dokončená a své březnové datum stihne: „Snad vyjma několika malých úprav ve finální scéně je všechno hotové. Mnoho z nás, včetně testerů, už hrou několikrát prošlo. Soustředíme se tedy na dolaďování posledních chyb, odstraňování bugů a vše běží podle plánu. Věříme, že plánované datum vydání splníme. Momentálně na hře pracuje asi 80 lidí, což je dosud největší tým [pro jednu jedinou hru], který tady ve Valve kdy vzniknul.“ S přihlédnutím k nedávno odloženým hrám je příjemné něco takového slyšet a rovněž s ohledem na předchozí vyjádření Geoffa Keighleyho, že si už mohl celou hru zahrát, nemáme o datu vydání příliš pochybností. Vývojáři navíc slibují, že již brzy vydají několik videí s úryvky vlastního hraní a představením některých prvků, specifických pro VR. Konkrétně zmiňují třeba způsoby pohybu ve hře, případně zpracování horních končetin, které jsou v prostoru VR her ožehavým tématem.
Už dříve jsme se dozvěděli, že jí hlas nepropůjčí původní dabérka Merle Dandridge a zdá se, že důvodem je nějaké pnutí mezí ní a týmem ve Valve.
„Na základě výsledků našeho testování jsme se rozhodli nemít ve hře paže – zjistili jsme totiž, že hráčům překáží ve výhledu a [když jsme je ze hry odstranili] jejich absence si nevšimli,“ říkají vývojáři. Přidávají pak ale další detaily, jako skutečnost, že paže ve hře pořád jsou kvůli geometrii a fyzice, ale zůstávají průhledné: „Využíváme je k detekci nemožných situací, jako třeba kdybyste si chtěli dlaně přivřít do šuplíku.“ Vedle těchto momentů pak museli ve Valve vyřešit ovládání zbraní jednou rukou, protože ta druhá musí být vždycky připravena dělat jiné věci, typicky ovládat gravitační rukavici. Ve výsledku tak skutečně všechny zbraně budou jednoruční, byť je bude možné volitelně uchopit i druhou rukou, případně je volně nést podél těla. Nutnost obejít tímto způsobem zaběhnutou praxi vychází také z toho, že hráč by měl mít možnost v jakékoliv chvíli vstoupit do inventáře a ovládat jej, hráčům to ale podle reakcí příliš nevadí.
Kde už ale fanoušci vyslovili určitou kritiku, je zmiňované herecké obsazení hlavní hrdinky Alyx. Už dříve jsme se dozvěděli, že jí hlas nepropůjčí původní dabérka Merle Dandridge a zdá se, že důvodem je nějaké pnutí mezí ní a týmem ve Valve. Ani tentokrát totiž přítomní vývojáři neodpověděli konkrétně a pouze vyhýbavě uvedli, že se něco přihodilo: „Na začátku vývoje Half-Life: Alyx jsme s Merle spolupracovali, pak jsme ale cítili, že se potřebujeme vydat trochu jinou cestou. Milujeme Merle, byla stěžejní součástí Half-Life 2 a věříme, že s ní budeme moci v budoucnu zase pokračovat,“ říkají vývojáři. Skutečnost, že oblíbená herečka nebude promlouvat svým hlasem i z chystané hry ale přehlušil závěr citovaného vyjádření a zmínka o budoucí spolupráci, vývojáři však nedali prostor k žádným spekulacím a ani v nejmenším nenaznačili, zda šlo jen o zdvořilostní frázi, nebo o něco konkrétního.
Poslední zajímavou věcí pak byly informace o tom, že ačkoliv bude Half-Life: Alyx vážnou hrou, nebudou jí chybět vtipné či jinak odlehčené momenty. Pokud tedy například narazíte na místo, kde se pohybují nechvalně proslulí headcrabové, budete na ně moci hodit kyblík a sledovat, jak ho bezmocně po chodbách tahají na zádech. Těšit se prý můžeme i na spoustu vtípků a z druhé strany také na kupu hororových sekvencí, které někteří z vývojářů raději hrají bez headsetu jen s pohledem na monitor. Že by tedy byla Alyx schopná promluvit i do ryze hororového žánru a překonat třeba sedmý Resident Evil? Uvidíme v březnu!