Už několikrát v průběhu uplynulého roku mluvil známý insider vystupující pod přezdívkou Gabe Follower o tom, že se ve Valve aktivně pracuje na vývoji třetího dílu legendární série Half-Life. Řada fanoušků zůstává i s ohledem na cyklické opakování podobných zpráv skeptická, Gabe Follower ale vytrvale tvrdí, že hra skutečně vzniká a poskytl pro to i nemalé množství „důkazů“ opírajících se zejména o datamining jiných her od Valve či jejich updatů. Mnohokrát v nich figurovalo heslo „HLX“, což má být kódové označení Half-Life 3 a přípravy dalšího dobrodružství Gordona Freemana mají naznačovat i zapojování nových funkcí včetně rozšířené manipulace s gravitací. V samém závěru roku se pak Gabe Follower ozval znovu, aby zrekapituloval, co se už o Half-Life 3 dozvěděl a současně přidal informaci o posunu vývoje směrem k rozsáhlejšímu testování.
Video zveřejněné v před dvěma dny na YouTube se v devíti minutách skutečně věnuje převážně přetřásání toho, co už zaznělo v nedávné minulosti. Gabe Follower například upozorňuje, že Valve pokračuje v nabírání velkého množství nových zaměstnanců, ať už z řad lidí, kteří ve společnosti nikdy předtím nepracovali nebo těch, kdo před mnoha lety odešli a teď se z „nějakého důvodu“ vrací. Insider rovněž vyzdvihuje změny, které se odehrály ve hrách jako Counter-Strike 2, Deadlock nebo Dota 2 a které by se mohly ve velkém promítnout i do podoby a fungování Half-Life 3. Jde například o zpracování vody nebo ohně, stejně jako o vyjádření nejrůznějších materiálů nebo právě fungování gravitace.
V další části mluví o fyzice, chování zabitých nepřátel, ale například také o možném zapojení upscaleru DLSS od Nvidie, což je opět něco, co by se mohlo plošněji týkat celého moderního portfolia Valve. A pak dojde na informaci uvedenou výše, že se Half-Life 3 začíná ve větší míře testovat nejen v okruhu testerů, ale také mezi přáteli a členy rodiny jednotlivých vývojářů. Takové testování by mělo probíhat podle Gabe Followera už několik uplynulých měsíců a jde o další důležitý stupeň vývoje, který se ve Valve týkal Deadlocku i Half-Life: Alyx. Insider zmiňuje, že právě na základě této fáze testování byl údajně dvakrát kompletně přepracován vizuální styl Deadlocku a Half-Life: Alyx se po těchto testech dočkal významného přepsání příběhu. Něco takového se samozřejmě může týkat i domnělého Half-Life 3, pokud ale podle insidera hra tuto fázi testů „přežije“, oznámení v roce 2025 by prý už mohlo být velmi pravděpodobné.
Znáte ale Valve – dokud se společnost sama nerozhoupe k tomu, aby o jakémkoliv dalším projektu promluvila otevřeně sama, jisto mít hráči nebudou. Nakonec, Gabe Newell v minulosti několikrát více či méně otevřeně uvedl, že Half-Life 3 vznikal už několikrát, pesimistický scénář proto může být i takový, že aktuální verze – pokud se na ní tedy skutečně pracuje – může klidně také skončit v koši…
Valve už u HL2 dělal testování mezi běžnými hráči. Předpokládám, že to dělají i další, i když zrovna nevydají open beta verzi nebo early access. Profesionální tester má na hru dost jiný pohled než normální hráč, který je zákazníkem. Historie je plná her, u kterých testovali jen profíci a pak byla třeba příliš napálená obtížnost, protože testeři to měli najeté a ladilo se to podle jejich názoru.
Nepadla ani čirou náhodou v mém příspěvku zmínka o profesionálních testerech.
Aby jsi to pochopil, tak to zkusím napsat srozumitelněji: „Jak ne/kvalitní jsou testeři – myšleno běžní (obyčejní) hráči – v rodinách vývojářů?“.
Hráči v rodinách herních vývojářů? Tipl bych, že hrají víc, než je průměr v populaci. Nebo jak si představuješ kvalitního hráče? Závodníka v e-sportech? Youtubera? Herního novináře? Jistě tam bude nějaké ovlivnění a zpětná vazba nebude tak formální jako u placených testerů. Ale za předpokladu, že se spekulace o HL3 zakládají na pravdě, určitě to nebudou jediní testeři z řad hráčů.
Smaug: „Hráči v rodinách herních vývojářů? Tipl bych, že hrají víc, než je průměr v populaci.“
Osobně o takovém (tom tvém) tvrzení dost silně pochybuji.
P.S.: Pokud už chceš na někoho/něco reagovat, tak si to pořádně přečti. Nepsal jsem nic o kvalitních hráčích. Nahlas jsem vyslovil otázku kterou si kladu čili jaká asi tak je/není kvalita testování ze strany rodinných příslušníků. Takže nevím proč do toho vůbec pleteš závodníky v e-sportech, Youtubery nebo herní novináře.
Navíc ty sám jsi zmínil že tam může být (velmi pravděpodobně bude) jakékoliv ovlivnění z důvodů rodinných vazeb. To je právě ten důvod, proč si myslím že to testování na příbuzných vývojářů nebude mít nějakou větší vypovídající hodnotu. To říkám na základě toho že se hrání her věnuji někdy od roku +/- 1985, že jsem za ty dlouhé roky hrál hry na pc i konzolích, že hraju dost často a v poslední době skoro každý a to několik hodin denně hry různých žánrů, že jsem byl několik let po sobě účastníkem hráčského testování dost rozšířené hry pro jednu velkou herní firmu.
Určitě nejsem sám kdo to takto/podobně má. Vím o několika fanoušcích Vortexu kteří to mají více či méně podobně. Právě to všechno dohromady mne proto vede k otázce „Jak ne/kvalitní je testování – myšleno na běžných (obyčejných) hráčích – v rodinách vývojářů?“.
Pokud toho máš nahráno tolik a účastnil ses i testování, tak ti musí být jasné, že kdybys použil jen testery s čtyřicetiletou herní zkušeností, co hrají několik hodin denně, tak přestože jejich přínos je určitě velmi cenný, zdaleka tím nepokryješ celou skupinu potenciálních zákazníků. Většina lidí hraje spíš pár hodin týdně a jsou mladší. Valve si testování méně zkušenými lidmi dost cení (aspoň to tvrdili v nedávno vydaném dokumentu). Až tak, že na HL2 hardcore hráči nadávali, že je tam spousta věcí moc jednoduchých nebo příliš doslovně vysvětlených. Tyhle věci vzešly z právě z požadavků těch méně zkušených a obecné přijetí hotové hry bylo lepší než od hardcore hráčů, kteří netvoří většinu zákazníků. Zapojení rodinných příslušníků určitě nebude mít tak komplexní hodnotu jako od herního matadora, ale když ti osm z deseti takových řekne, že se zasekli někde, kde to ten matador zvládne na první dobrou, tak to může být dost užitečné. Můžeš (a asi i oprávněně) tvrdit, že jde o přílišné zjednodušování her, ale evidentně jim to funguje. A podle mého to dělají i proto, aby utužovali vazby mezi zaměstnanci a firmou.
Jedno snad platí s jistotou. Pokud někdy vyjde Half-Life 3, bude to událost nikoli roku, ale desetiletí. A stále nám Všem Valve dluží Epizodu III. Plnohodnotný třetí díl by byl dostačující omluvou.
P.s.: Co si mám představit pod větou „…chování zabitých nepřátel…“
Správy o tom, že tentokrát skutočne vzniká Half-Life 3, už je taká klasika. Ale kiežby to tentokrát už skutočne bola pravda. Zatiaľ nečakám nič, ale nechám sa príjemne prekvapiť. A tie komentáre od niektorých ľudí tu, tak to je dobrá žumpa. Veď nikto vám nedrží zbraň u hlavy, aby ste H-L 3 hrali. Ak teda ozaj vzniká.
Je hezké, jak lidé bez znalosti historie plácají naprosté nesmysly. Přitom fakt je, že half life byl vždy ikona svého žánru. Logicky pak spousta lidí očekává s nadšením nástupce. Nepatřím mezi ty velké nadšence. Ale pamatuji si moc dobře přijetí HL1 a 2 a nikdy by mě nenapadlo na tuto sérii kydat hnůj jako tady někteří dělají. Je to opravdu směšné a dětinské:-).
Tak pokračování je logický , když vydali ten velkej patch na HL 2 s tím dokumentem.
Spojili tu 2jku s epizodama dohromady a dokonce hru rozdávali zdarma a pak za symbolických pár eur.
Tohle všechno je nalákání lidí do série a připomenutí , před pokračováním..
Série co sází jen na dojem a efekt, lacinost a jednoduchost. Hráči (tedy „TI“ jediní a správní, nejchytřejší) to jistě opět pznačí za veledílo a budou uctívat svého (falešného) boha a opájet se pocitem jedinečnosti a dokonalosti. Stejně jako to dělají jiní kolem tzv. „umění“.
Tady má někdo pěkný mindrák, nebo velmi slabou paměť. 🙂 Asi jsi zapomněl jak každý díl oné série byl ve své době v hodně směrech revoluce, vzor pro ostatní vývojáře a definice perfekcionismu. Technologicky a v dalších aspektech posouvala tato série vždy hranice tehdejších možností a to platí i o VR verzi. Tyhle ty tvé výkřiky bez žádného argumentu mají asi stejnou váhu jako výkřiky plochozemců…
Half life 1 a 2 byl ve své době revolucí. A i když pro mne z trojice her: Half Life 1 + 2 a Portal 2 „vede“ Portal 2, s čistým svědomím mohu napsat, že Half life 2 je i dnes po letech hratelná hra, která jednoznačně není od hlupáků pro hlupáky. V koutku herní duše doufám, že mechanika „portálu“ bude i v případném třetím díle HF.
Připomínáš mi ty chytraky z Tauri, co projdou přes Šapa Áj a myslí si, že musí na každé planetě všechny zachránit před falešnými bohy. Ale víš co neukázali? Že na pár planetách našli lidi, kteří říkali: Jasně, my víme že to vše nedává perfektní smysl ale MY TO TAK MAME RADI A JSME SPOKOJENÍ. Prosím, odejděte.
Tak si sbal těch svých pár Zakňaktelů a pápá 🙂
Ne, nebyla. Miluju tyhle globální a všeobímající výkřiky do tmy. Je řada hráčů, co H-L 3 naprosto vůbec nezajímá. Já osobně se 1000x víc těším na Okami 2.
Ano, lidem, co hrám rozumí jako koza petrželi bude HL3 u zádi. Těm bystřejím a zkušenějším je jasné, že pokud Valve vydá další hru, tak bude (opět) posouvat hranice. Stejně jako naposledy Alyx. Což je dodnes naprostá špička ve VR hrách.
Ano „VY“ a „TI“ lepší hráči vědí že HL je nejlepší a Valve bude posouvat „hranice“ atd. Arogance hráčů, které Gabe – tumor herního průmyslu – zpracoval a vychoval k obrazu svému je zřejmě bezbřehá. A kdo to nepochopí ten je hlupák a rozhodně se k tomu nemá co vyjadřovat. Gratuluji!
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Můj názor je že to asi nebudou ti nejlepší testeři her.
Aby jsi to pochopil, tak to zkusím napsat srozumitelněji: „Jak ne/kvalitní jsou testeři – myšleno běžní (obyčejní) hráči – v rodinách vývojářů?“.
Osobně o takovém (tom tvém) tvrzení dost silně pochybuji.
P.S.: Pokud už chceš na někoho/něco reagovat, tak si to pořádně přečti. Nepsal jsem nic o kvalitních hráčích. Nahlas jsem vyslovil otázku kterou si kladu čili jaká asi tak je/není kvalita testování ze strany rodinných příslušníků. Takže nevím proč do toho vůbec pleteš závodníky v e-sportech, Youtubery nebo herní novináře.
Navíc ty sám jsi zmínil že tam může být (velmi pravděpodobně bude) jakékoliv ovlivnění z důvodů rodinných vazeb. To je právě ten důvod, proč si myslím že to testování na příbuzných vývojářů nebude mít nějakou větší vypovídající hodnotu. To říkám na základě toho že se hrání her věnuji někdy od roku +/- 1985, že jsem za ty dlouhé roky hrál hry na pc i konzolích, že hraju dost často a v poslední době skoro každý a to několik hodin denně hry různých žánrů, že jsem byl několik let po sobě účastníkem hráčského testování dost rozšířené hry pro jednu velkou herní firmu.
Určitě nejsem sám kdo to takto/podobně má. Vím o několika fanoušcích Vortexu kteří to mají více či méně podobně. Právě to všechno dohromady mne proto vede k otázce „Jak ne/kvalitní je testování – myšleno na běžných (obyčejných) hráčích – v rodinách vývojářů?“.
P.s.: Co si mám představit pod větou „…chování zabitých nepřátel…“
Spojili tu 2jku s epizodama dohromady a dokonce hru rozdávali zdarma a pak za symbolických pár eur.
Tohle všechno je nalákání lidí do série a připomenutí , před pokračováním..
Jsi nemocný 🙂
Tak si sbal těch svých pár Zakňaktelů a pápá 🙂