S koncem roku 2024 a nástupem roku nového se ozvala celá řada vývojářů, kteří nejen popřáli svým fanouškům, ale také označili rok 2025 za důležitý v rámci svých herních plánů. Díky tomu jsme se například dozvěděli, že letos konečně vyjde Gothic 1 Remake, ale třeba i to, že že se patrně k něčemu schyluje kolem série Half-Life. Během letoška má vyjít spoustu zajímavých různorodých titulů, ale navzdory preferencí hráčů nad nimi jeden dominuje, a to tak, že údajně ovlivňuje plány ostatních vydavatelů. Řeč je samozřejmě o Grand Theft Auto VI, které má podle opakovaných ujištění společnosti Take-Two Interactive vyjít na podzim 2025. Jsou ovšem tací, kteří tomuto nevěří, přičemž se mezi ně řadí i novinář Jason Schreier. Ten se ve svém novém článku na Bloombergu podělil svými herními předpověďmi pro letošní rok, mezi nimiž vedle možného odkladu GTA VI uvažuje i o změnách ve společnosti Ubisoft, exkluzivitách nebo o pohřešované hře Hollow Knight: Silksong.
Making some predictions for 2025…
– Grand Theft Auto VI will slip
– But Silksong will make it!
– AI will have an Icarus moment
And much more in this week’s newsletter: www.bloomberg.com/news/newslet…— Jason Schreier (@jasonschreier.bsky.social) January 3, 2025 at 7:01 PM
Schreier je uznávaný a důvěryhodný novinář, jenž prokazatelně disponuje informacemi přímo od zdrojů napříč herním průmyslem, v tomto případě se na ně ovšem neodkazuje a neudává žádné konkrétní informace a důvody, jde skutečně jen o jeho předpovědi. Na druhou stranu je zřejmé, že na základě něčeho k nim musel dospět. V září Schreier zažehnával obavy nad šířícími se spekulacemi o možném odkladu GTA VI na rok 2026, o čemž tehdy jeho šest zdrojů mezi zaměstnanci neslyšelo. Na druhou stranu však poznamenal, že jde o velký a ambiciózní projekt, tudíž by mohl snadno sklouznout a vysloužit si odklad. To nyní opakuje se slovy, že společnosti říkají spoustu věcí, což platí i o vydání, a tlak na hru a úspěch je příliš velký. Kromě toho se v Rockstar Games zavázali, že se vyvarují přílišných přesčasů, o čemž Bloomberg informoval už v roce 2022 před oznámením hry. Na základě toho Schreier předvídá, že to vývojáři a GTA VI letos nezvládnou.
Kdo to ale naopak podle něj zvládne? Již zmíněný Silksong, který se stal po letech absence informací častým předmětem vtipů, které kolují mezi čekajícími a zoufajícími fanoušky. Ačkoli to ještě není na úrovni Half-Life 3. Podle Schreiera Hollow Knight: Silksong letos konečně vyjde a prý prodá miliony kopií. A když už je řeč o sérii Half-Life, i on předvídá, že se kolem ní něco skutečně stane a že bude třetí díl letos oznámen. Každopádně co se týče onoho GTA VI, prozatím nám nezbývá než věřit nebo pochybovat o oficiálně upřesněném oknu vydání, jež nadále zní podzim 2025.
Kromě konkrétních titulů se Schreier samozřejmě zamýšlel i nad dalšími tématy napříč hrami i celým průmyslem. V dohledné době bychom se dle něj mohli dočkat zániku exkluzivit, přičemž loni vydané Final Fantasy VII Rebirth od Square Enix pro PlayStation 5 může být jednou z posledních exkluzivit třetích stran, jak je známe. Ostatně právě Square Enix chce být do budoucna multiplatformní a Rebirth už zanedlouho dorazí na PC. Exkluzivity podle něj už nedávají smysl a nevyplácí se, jelikož vynecháním PC a konkrétně Steamu by se vývojáři nadále připravovali o velký trh. Předpovídá, že rok 2025 bude pro Xbox plně multiplatformní, zatímco PlayStation k tomu bude také víc a víc směřovat. Výjimkou může zůstat Nintendo, ale i u něj se Schreier ptá, jak dlouho to vydrží.
Další předpověď pak směřovala ke společnosti Ubisoft, která zažívá krušné chvíle a jedná o ní rodina Guillemotových a čínský gigant Tencent, nemohou se však dohodnout. Blížící se vydání Assassin’s Creed Shadows, které po odkladu dorazí 14. února 2025, pak může řadu věcí ovlivnit. Pokud půjde o úspěch, získá se tím čas k řešení budoucnosti společnosti včetně hodnoty, pokud hra propadne, může velice rychle dojít k velké reorganizaci a také odkupu, nebo prodeji. O odkup usilují právě Guillemotovi s Tencentem, ovšem Schreier ukazuje i na možného zájemce o koupi, jímž by mohla být saúdskoarabská společnost Savvy Games Group. Ta oznámila plány na velkou akvizici v průběhu letoška… Název vám každopádně může být povědomý, jelikož právě s touto společností byla spojovaná nezdařená investice do společnosti Embracer.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
A keby všeobecne už všetko začalo vychádzať na všetky platformy, tak to by bolo skvelé. Lebo už ma nebaví vyberať si platformu, kde sú lepšie exkluzivity. Tak snáď sa to zmení.
Ubisoft podľa mňa aj tak skončí. Buď u arabov alebo u Číňanov. Lebo tieto ich prúsery nie sú dlhodobo udržateľné.