V souvislosti s nejrůznějšími akcemi, kdy jsou dočasně hry k dispozici zdarma, se opakovaně zmiňuje, že vývojáři mají z takového kroku nejen jednorázový zisk v podobě odměny třeba od Epic Games Storu, ale podobný tah má pro ně i nezanedbatelný přínos z hlediska marketingu. Několik vývojářů už se v minulosti nechalo slyšet, že prodeje po rozdávání hry se ve skutečnosti naproti očekávání hráčů po skončení akce zvýšily, a to třeba i na konkurenčních platformách. Tento scénář se nyní opakoval i v případě hry Grand Theft Auto V.
Podle šéfa Take-Two Interactive se titul prodával po akci na Epic Games Storu lépe než ve stejném období v předchozích letech. Týden, po který bylo GTA zdarma, pomohl pochopitelně nakopnout rovněž příjmy plynoucí z GTA Online, protože se značně rozšířil počet aktivních hráčů na PC. Meziročně také utráceli fanoušci na všech platformách dohromady o 155 procent víc. Původně šlo přitom primárně právě o to rozšířit existující publikum a navýšení prodejů představuje vítaný druhotný efekt.
Není proto divu, že Rockstar plánuje vylepšenou a rozšířenou verzi uvést také na nové konzole. GTA Online bude dokonce na PS5 pro předplatitele PlayStation Plus k dispozici po omezenou dobu zdarma. Celkové prodeje Grand Theft Auto V už vyskočily na úctyhodných 135 milionů kopií. Jen za poslední čtvrtletí toto číslo povyrostlo o 5 milionů.
V případě Red Dead Redemption 2 hlásí vydavatel 32 milionů kopií odeslaných do obchodů a dobře si vedou i NBA 2K20 (14 milionů) a Borderlands 3 (10,5 milionu). NBA a GTA nadále patří mezi stabilně nejvýnosnější značky Take-Two Interactive. Nad očekávání dobře se ale daří Red Dead Redemption 2 a Red Dead Online. Počet aktivních hráčů digitálního westernu se v multiplayeru stále rozrůstá.
Zakladatel a šéf Epic Games Tim Sweeney nedávno prohlásil, že tituly zdarma podporují ve skutečnosti prodeje i na ostatních platformách a nakonec se po akci prodávají lépe, takže z toho mají vývojáři jedině prospěch. Autoři her si už si podle něj také všimli zvýšených prodejů na dalších platformách a obchodech poté, co se jejich titul objevil v nabídce bezplatných her na Epic Games Storu. Zvýší se totiž povědomí o takovém počinu, víc se o něm mluví a většina autorů pak podle Sweeneyho zjistila, že se díky tomu jejich produkt i po akci lépe prodává třeba na konkurenčním Steamu nebo na konzolích.