Nálada kolem Gran Turisma 7 se po pochvalných recenzích velmi rychle zhoršila. Jak už jsme vás na Vortexu několikrát informovali, způsobily to zejména nesmyslné mikrotransakce, které však nebylo možné před vydáním hry zahrnout do recenze, protože zatím nefungovaly. Po přepočtech na skutečné peníze, kolik by stálo pořídit si konkrétní vozy, však od vývojářů nepřišla žádná snaha o zmírnění situace, ale naopak potvrzení šéfa Polyphony Digital Kazunoriho Jamaučiho, že je vše momentálně nastaveno správně. Přidat musíme i více než denní výpadek serverů kvůli chybě v předposledním updatu, na základě čehož nebylo možné hru hrát ani v singleplayeru. Samotný fakt, že měla hra výpadek, by přitom hráči pravděpodobně přijali, kdyby ovšem vývojáři v průběhu snahy o opravu komunikovali a byli konkrétnější v tom, kde je problém. Není se pak proto asi čemu divit, že uživatelské hodnocení Gran Turisma 7 kleslo na agregátoru Metacritic do červených čísel a s aktuálním ratingem 2,0 na PS5 a 2,9 na PS4 se z očekávané závodní hry stala uživateli zmiňovaného portálu nejhůře hodnocená hra od Sony.
„Pozdravte hru, která zničila svou ekonomiku po recenzích a vydání jen kvůli mikrotransakcím,“ píše jeden z hráčů, který GT7 udělil hodnocení 0. „Je smutné, že Polyphony Digital postupuje stejně jako Rockstar a EA,“ objevuje se v dalším komentáři s červenou nulou. V tisícovkách dalších komentářů pak padají výrazy jako podvod, nehratelné, nechutnost a spoustu dalších, které si asi umíte představit ve spojitosti s jakýmkoliv jiným review bombingem u dalších titulů. Pokud jde o tuhle nepříjemnou statistiku GT7 se řadí na chvost tabulky nejhůře hodnocených titulů za MLB The Show 21 s ratingem 4,0, který hra obdržela zejména kvůli vydání hry v Game Passu na Xboxu. Ve smyslu titulů, které Sony pouze vydávala, pak nejnovější Gran Turismo 7 padá až World of Warriors od Mind Candy z roku 2018 s tím, že hodnocení uživatelů se opírá jen o 10 recenzí, z nichž pouze jedna má kromě čísla doplněný i komentář.
Zpátky ale ke Gran Turismu 7 – hráče v udělování nulových recenzí pohání také článek z portálu GT Planet, který se snaží přepočítat hodnotu vozidel ve hře na herní dobu a v tomhle ohledu nepřichází s příliš povzbudivými výsledky. Ačkoliv souhlasím s Petrem i Jirkou v tom, že je například na rozdíl od Forzy Horizon příjemné nemít všechno hned od začátku a auta si opravdu vyjezdit a zasloužit, i mně se nezdá, že bych musel na jedno z nejdražších vozidel v GT7 grindovat 18 hodin. A to se samozřejmě bavíme o ukládání všech peněz ze 333 závodů, které je podle GT Planet nutné odjezdit k tomu, abyste nastřádali oněch 20 milionů kreditů a mohli si pořídit třeba Mercedes S Barker Tourer. Vše se navíc dramaticky zhoršilo právě s chybovým patchem na verzi 1.07, protože do té doby by na stejný obnos stačilo závodit ve 205 závodech po dobu kolem 11 hodin. Důležité je také doplnit, že GT7 přišlo se skvělým systémem pro vylepšování aut, jenže právě tuning a upgrady nejsou zrovna levnou záležitostí, čímž se opět vracíme k mikrotransakcím a prodeji kreditů za skutečné peníze.
Abychom ale doplnili celé vyjádření Kazunoriho Jamaučiho, na oficiálních stránkách GT 7 omlouval stav kolem mikrotransakcí něčím, co přijde až v budoucnu a údajně celou situaci konstruktivně vyřeší. „Mrzí mě, že v tuto chvíli nemohu vysvětlit podrobnosti týkající se této záležitosti,“ řekl Jamauči a jen neurčitě mluvil o dalším obsahu, závodních událostech a dodatečných funkcích. Půjde tedy o výzvy, které například v GT 6 fungovaly tak, že skrze ně mohli hráči získat opravdu velké množství kreditů a kupovat auta podle libosti? Těžko říct, stále ale končíme u toho, že to pro hru není dobré PR. Typický je ale v takových případech i dopad na prodeje, který nebývá tak velký, jak se může pod náporem negativních uživatelských recenzí zdát. Jak hlásí například magazín PushSquare, Gran Turismo 7 ve Velké Británii zůstalo i minulý týden na prvním místě prodejů před Elden Ringem, WWE 2K22 nebo novými Pokémony.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
GTA Sport jsem si koupil v den vydání a ….no zjistil jsem že to není pro mne .Já chci hutný offline zážitek , ne abych se po dni kdy hru nemohu ani spustit dozvěděl , že ve hře přibyly tučné mikrotransakce a odemykání za real money … Takhle bych řekl nalákat a pak všem nakálet do otevřených úst . Online hry s mikrotransakcemi jsou dnes zdarma a po pravdě ani fotorealismus mne neudrží u hry , kde si člověk plnou zaplatí a pak tam jde jen o mikrotransakce a samozřejmě hratelnost zůstává nabouraná kompetitivní složkou hry s tvrdě platícími podvodníky .
Pro mne Online složka hry totálně zabíjí celé Gran Turismo a nejde jen o problém aktuálního dílu ..A chci vidět co budou dělat v Polyphony když roky sedí nad něčím co je nakonec jen tak dokonalým nástrojem na peníze , že o to lidé pomalu ztrácí dlouhodobý zájem ….
Nula na hodnocení ? ….Taky bych jim ji vlepil .
Co se mikrotransakcí týče, tak ve Sportu ti to tlačili, když se tě u každý koupě auta ptali, zda chceš utratit kredity nebo reálné peníze… To se teď absolutně neděje, jen si můžeš v PS storu ty kredity koupit, ale samotná hra tě do ničeho netlačí… Je pravda, že v současné době moc štědře neodměňuje a nad nějakými odměnami zůstává rozum stát… Za těžký závod GR3 na 5 kol bylo 75 000, ale teď je jen 50 000… Já ten závod v tuto chvíli bez tréninku na první dobrou nevyhraju, takže dostanu jen zlomek… Pak tam jsou závody cestovních aut za 30-40 000… Ty se dají vyhrát v pohodě, ale faktem je, že si za ně nic moc nekoupíš, tzn. musíš to jezdit opakovaně a opakovaně…
Ještě bych dodal že Sport jsem hrál jen několik měsíců před GT7 a bavil mě moc, ale k těm nejdražším autům jsem se tam stejně nedostal… A to jsem tam byl schopen vydělávat mnohem efektivněji než v GT7…