branding
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, GSC Game World vysvětluje, co se stalo s A-Life 2.0

GSC Game World vysvětluje, co se stalo s A-Life 2.0

Přiznávají, že systém života v Zóně příliš nefunguje. Zmínka ze Steamu zmizela omylem

Zdroj: GSC Game World
3. 12. 2024
Název: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl Vývojář: Platformy: , Žánr: , Datum vydání: 20. 11. 2024

Patrně se shodneme na tom, že S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl ještě nenaplnil svůj potenciál. Atmosférou prosycené pokračování slavné série není v jádru špatné, bude ale ještě nějaký čas trvat, než se vývojářům z GSC Game World podaří vše zoptimalizovat a odladit k všeobecné spokojenosti. Že vývojáři nezahálí a snaží se řešit ty nejpalčivější problémy, dokazují vydané aktualizace, je tu ale minimálně jeden herní systém, který bude vyžadovat mnohem více péče a času. Jde samozřejmě o systém A-Life 2.0, novou generaci simulační vrstvy, která se stará o přirozený život v Zóně. A-Life znají hráči předchozích dílů jako něco, co činí ze série S.T.A.L.K.E.R. jedinečnou záležitost, faktem ovšem je, že Heart of Chornobyl tento prvek ve větší míře postrádá. Hráči i novináři si toho samozřejmě všimli a na nedostatky poukázali, vývojáři ale až nyní otevřeně mluví o tom, co je s A-Life 2.0 špatně a zda bude někdy fungovat podle toho, jak bylo dříve naznačeno či dokonce slíbeno.

Nové informace přichází díky rozhovoru s Marií a Jevgenem Grygorovyčovými, s nimiž mluvili redaktoři IGN minulý týden v Londýně. Tématem byl samozřejmě nesnadný vývoj hry a došlo i na konkrétní detaily týkající se právě systému A-Life, které creative directorka, resp. generální ředitel celé společnosti detailně rozebírali. V první řadě je nutné uvést to, co už od vývojářů z GSC zaznívalo krátce po vydání – A-Life 2.0 ve hře je, ale podle Grygorovyčových je momentálně omezen ve svém fungování a hlavně ho trápí mnoho chyb a nedostatků. Jedním z těchto důvodů je snaha o co nejlepší optimalizaci hry, která ani tak není stoprocentní, a to se odráží nejen v horším výkonu, ale právě i v tom, co všechno může A-Life 2.0 dělat. Jak vysvětlil Jevgen Grygorovyč, aby vše správně fungovalo a Zóna skutečně žila – tedy simulovala chování mutantů, zvířat i lidí z jednotlivých frakcí – musí fungovat na mnohem větším prostoru, kde se mohou spawnovat NPC, a to vyžaduje opravdu hodně operační paměti. Je to tedy momentálně začarovaný kruh, protože paměti se kvůli nárokům dalších částí hry příliš nedostává, takže A-Life 2.0 nemůže promluvit naplno a o to víc jsou vidět aktuální nedostatky.

Došlo tím na potvrzení toho, co už hráči zjistili sami, tedy že A-Life 2.0 funguje jen v určité vzdálenosti od hlavního hrdiny hry a za stanovenou hranicí je vše vypnuté a laicky řečeno mrtvé. Co víc, systém vytváří nejrůznější chyby, které se pak mohou projevit například spawnováním NPC mimo geometrii světa nebo neadekvátním chováním či reagováním na věci, které se odehrávají kolem nich. „Proč se tak děje? To nevím,“ uvedl Grygorovyč, ale nezdá se, že by se za problémy a jejich nesnadným řešením nějak schovával. „Všechny tyhle věci vedou k tomu, že vše vypadá rozbitě a nefunkčně,“ přiznává generální ředitel studia a slibuje, že tým udělá maximum pro to, aby vše fungovalo podle očekávání. Ostatně, plnohodnotné rozběhnutí A-Life 2.0 má být pro GSC prioritou a podle obou vývojářů je možné tohoto cíle dosáhnout díky další optimalizaci.

Rozhovor pak rovněž odpověděl na záhadu, proč zmínka o A-Life 2.0 před vydáním zmizela z profilu hry na Steamu, což samozřejmě vyvolalo bouřlivé reakce a přineslo vlnu kritiky i určitého podezření. Tuto část vysvětlila Maria Grygorovyčová tím, že šlo o zásah jednoho člověka z marketingu, který s nikým změnu na „pokročilý systém ovládání AI“ učinil. Dále uvedla, že změna byla provedena v zájmu hráčů-nováčků, kteří by si pod systémem A-Life zřejmě nedokázali představit nic konkrétního. Problém ale je, a to Maria Grygorovyčová připustila, že ji patrně nikdo pohádku o „někom z marketingu“ nevěří. A právě proto během rozhovoru podle IGN vytáhla z kapsy telefon a redaktorovi ukázala celou komunikaci. Postup marketingového oddělení následně označila za chybu, zejména v tom ohledu, že nedošlo k vůbec žádné konzultaci, a pak už to z pochopitelných důvodů nešlo nijak korigovat.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru